Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewaluacja szkolnych systemów oceniania uczniów. Poszukiwanie znaczeń

Tytuł:
Ewaluacja szkolnych systemów oceniania uczniów. Poszukiwanie znaczeń
Autorzy:
Grażyna, Szyling,
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
school assessment system
evaluation
reduction of meanings
blocking of change
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2015, 60(4 (238)); 68-82
0023-5938
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the text a critical reflection is undertaken on the evaluation of school assessment systems treated as a social category, “pulsating” due to its relation to its changeable context. Analyses have revealed an extensive realm of reduction of meanings and values carried out in the course of assessment systems creation and design, and throughout performance of their evaluation. One of the effects of those actions is dissonance between records in documents and their practical dimension. In turn, the picture of school reality, simplified and subjected to external evaluation procedures, does not so much block a change it does not make it possible to recognise its need should it not fall within the need to meet uniform requirements of the state regarding education. The same logic results in internal evaluation in the school assessment system being granted the status of undisputed yardstick for the educational reality, which, should such a need arise, must be changed for them to better match the procedures formulated in the document. The text concludes with a question on the need of assessment and values connected with it, the reading of which in the context of specified horizon of meanings may prevent assessment systems from their axiological dimension being reduced, or solidify the current form confined to a set of procedures, whose deeper sense is not reflected on by anyone at school. The latter option does not imply elimination of problems with assessment but those problems remaining unspoken of and their further increase.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz