Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Słuchając głosów. Czytanie kontrapunktowe Edwarda Saida

Tytuł:
Słuchając głosów. Czytanie kontrapunktowe Edwarda Saida
Autorzy:
Elżbieta, Koziołkiewicz,
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
Edward Said
czytanie kontrapunktowe
Kultura i imperializm
Mansfield Park
Źródło:
Przegląd Humanistyczny; 2015, 59(2 (449)); 117-125
0033-2194
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Culture and Imperialism Edward Said introduces contrapuntal reading as a method of analysis capable of overcoming the ethnocentrism of writers and literary audience. His approach, especially the interpretation of Austen’s Mansfield Park, was widely commented. Scholars praised the method, but also expressed doubts concerning Said’s selective use of the text and his conviction that the whole imperial culture was imperialist by definition. The article resumes discussion on possible modifications of contrapuntal reading and offers understanding consistent with Said’s general idea, but opposing to what the author sees as internal discrepancies and redundant limitations of his method.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz