Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EDUKACJA W GMINIE – WYMIAR ORGANIZACYJNY I FINANSOWY

Tytuł:
EDUKACJA W GMINIE – WYMIAR ORGANIZACYJNY I FINANSOWY
EDUCATION IN THE MUNICIPALITY – ORGANIZATIONAL AND FINANCIAL DIMENSION
Autorzy:
Kotlińska, Janina
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy
Tematy:
oświata
finansowanie oświaty
transfery z budżetu państwa
dochody własne
education
education funding
transfers from the government budget
own revenues
Źródło:
Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy; 2016, 9; 296-322
1899-9573
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Gminy realizują zadania publiczne o znaczeniu lokalnym, których celem jest zaspokojenie zbiorowych potrzeb członków wspólnoty samorządowej. Z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym wynika, że jednym z takich zadań jest edukacja publiczna. Źródłem finansowania zadań publicznych są dochody publiczne, tj.: dochody własne, subwencja ogólna i dotacje celowe z budżetu państwa. Celem niniejszego opracowania jest wskazanie: 1) obowiązków, jakie ciążą na organach lokalnych w związku z realizacją zadań z zakresu edukacji, 2) wysokości i dynamiki zmian wydatków na zadania gmin z zakresu edukacji, w tym stopnia ich finansowania środkami pochodzącymi z budżetu państwa oraz 3) zmian w sieci gminnych placówek oświatowych i liczbie uczęszczających do nich uczniów. Podmiotem badanym w niniejszym opracowaniu są gminy. Dane finansowe w nim prezentowane dotyczą zasadniczo lat 2003–2014.

Municipalities perform public tasks of local importance, which aim to meet the collective members’ of the local community needs. According to Local Government Act, paragraph 7. 1 section 8 one of these tasks is public education. Source of funding public tasks are public revenues, ie own revenues, general subsidy and grants from the government budget. The aim of this study is to identify: 1) the duties which are incumbent on local authorities in the implementation of tasks in the field of education, 2) the amount and dynamics of the expenditure on the tasks of municipalities in the field of education, including their funding resources from the government budge and 3) changes in the municipal network of educational institutions and the number of students attending them. In this study are tested municipalities. The financial data relates to the years 2003–2014.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz