Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ESP LEARNER SELF-GENERATED FEEDBACK AS A TECHNOLOGY-ENHANCED TASK

Tytuł:
ESP LEARNER SELF-GENERATED FEEDBACK AS A TECHNOLOGY-ENHANCED TASK
Autorzy:
Plastina, Anna Franca
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Tematy:
Technology-enhanced feedback
screencasting
TBLL
Self-generated feedback
ESP
Źródło:
Teaching English with Technology; 2015, 15, 2; 106-118
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Higher Education, feedback is still largely implemented as an external teacher-centred practice, which has been found to be irrelevant in improving students’ language learning. This paper advocates that internal, or self-generated feedback, has a potential role to play in learners’ formative processes under the condition that it is implemented as a task-based activity enhanced by suitable technological tools. In an experimental study, learners were engaged in the task of creating screencasts, or digital audio-visual recordings, of oral medical reports for authentic professional purposes. The study surveyed the kind of knowledge restructuring processes learners activated as a result of self-generated feedback enhanced by screencast technology. It also sought to understand learners’ perceptions of the experience. Results show that learners used different digital tools for knowledge restructuring leading to readjustment of their initial performances. Screencasts were thus effective in heightened learners’ awareness of the gap between their current weaknesses and their expected goals and in taking necessary action to narrow this gap. Learner perceptions further recorded a positive impact of self-generated feedback enhanced by screencasts, suggesting major motivation and interest in learning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz