Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcjonowanie uczniów należących do grup rówieśniczych i bez przynależności grupowej w relacji ja-zadanie

Tytuł:
Funkcjonowanie uczniów należących do grup rówieśniczych i bez przynależności grupowej w relacji ja-zadanie
Functioning of Students Belonging to Peer Groups and without Group Membership in The Relation Me-Task
Autorzy:
Fudali, Maria
Dziubek, Aneta
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
Grupa
Przynależność grupowa
Ja-zadanie
Group
Group membership
Me-task relation
Źródło:
Rocznik Lubuski; 2013, 39, 2; 203-214
0485-3083
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The functioning of an individual in the role of a student depends largely on group membership. Junior high school students who belong to peer groups in class have a positive attitude to school. For them it is a place to meet their peers who provide them with help and support indispensable to the proper functioning in the role of a student. Such students more often feel good and safe at school. Few students who are the members of peer groups develop their hobbies and interests. They prefer the company of their peers and spend their free time with them. The students who do not belong to any peer groups treat school as a necessary evil and do not give it a positive meaning. They avoid numerous tasks resulting from the role of a student and are not in satisfactory relationships with their classmates (they do not get any support or help from them). For them school is a place where they do not feel secure (both physically and mentally). Therefore they belong to the group of students being at risk of falling out of the school system.

Funkcjonowanie jednostki w roli ucznia zależy w znacznej mierze od jej przynależności grupowej. Gimnazjaliści, którzy należą do zbiorowości rówieśniczych na terenie klasy deklarują pozytywny stosunek do szkoły. Jest ona dla nich miejscem spotkań z rówieśnikami, od których dostają pomoc i wsparcie niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania w roli ucznia. Gimnazjaliści ci częściej czują się w przestrzeni szkolnej dobrze i bezpiecznie. Niewielu uczniów będących członkami grup rówieśniczych realizuje różne pasje i zainteresowania, wybierając towarzystwo rówieśników wolą spędzać swój wolny czas w ich towarzystwie. Uczniowie, którzy nie należą do grup rówieśniczych traktują szkołę jako zło konieczne i nie nadają jej pozytywnego znaczenia. Gimnazjaliści ci unikają wielu zadań wynikających z funkcjonowania w roli ucznia, nie mają również satysfakcjonujących relacji ze swoimi kolegami z klasy (pozbawieni są z ich strony wparcia i pomocy). Szkołę odbierają jako miejsce, w którym czują się mało bezpiecznie (psychicznie i fizycznie). Należą więc do grupy osób zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz