Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie radzenia sobie polskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z wykluczeniem społecznym

Autorzy:
Gamian-Wilk, Małgorzata
Szecówka-Nowak, Maria
Tytuł pełny:
Strategie radzenia sobie polskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z wykluczeniem społecznym / Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak
Szukaj w:
Psychologia Wychowawcza. - 2020, nr 17, s. 25-40
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 38-40
Streszczenie angielskie
Temat:
Uczniowie szkół średnich
Odrzucenie rówieśnicze
Wykluczenie społeczne
Radzenie sobie ze stresem
Trudne sytuacje życiowe
Agresywność
Uległość
Psychologia
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Raport z badań
Artykuł z czasopisma naukowego
Artykuł z czasopisma psychologicznego
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02833caa#a2200445#i#4500
001 3223501786346
003 OLSZT 005
005 20240301164028.6
008 240228s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
045 0 %b 2013
046 %k 2020
100 1 %a Gamian-Wilk, Małgorzata. %e Autor
245 1 0 %a Strategie radzenia sobie polskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z wykluczeniem społecznym / %c Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 # %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 38-40.
520 8 %a Przedstawione w artykule badanie miało za zadanie wykrycie strategii zachowania, które podejmują uczniowie w sytuacji bycia ofiarą ostracyzmu rówieśniczego. W hipotezach badawczych przewidywano, że wykluczenie jest predyktorem wzrostu zachowań agresywnych i wzrostu poziomu ulegania prośbom rówieśników oraz predyktorem podejmowania konstruktywnych strategii radzenia sobie z wykluczeniem.<br>Jako narzędzia badawcze zastosowano <i>Skalę Agresji Durke-Bussa</i> (SABD), <i>Kwestionariusz Wykluczenia w Szkole</i> i <i>Kwestionariusz Uległości</i> oraz utworzony na potrzeby tego badania <i>Kwestionariusz Strategii</i>, który uwzględnia działania pozytywne i negatywne.<br>Badanie wykazało, że bycie ofiarą ostracyzmu sprzyja sięgnięciu po aspołeczne strategie reagowania oraz, że przedłużające się w czasie doświadczenie wykluczenia sprzyja spadkowi uległości. Ponadto osoby wykluczane wykazują deficyt z zakresie stosowania strategii pozytywnych na rzecz negatywnych.
546 %a Streszczenie angielskie.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Uczniowie szkół średnich
650 9 %a Odrzucenie rówieśnicze
650 9 %a Wykluczenie społeczne
650 9 %a Radzenie sobie ze stresem
650 9 %a Trudne sytuacje życiowe
650 9 %a Agresywność
650 9 %a Uległość
655 9 %a Raport z badań
655 9 %a Artykuł z czasopisma naukowego
655 9 %a Artykuł z czasopisma psychologicznego
658 %a Psychologia
700 1 # %a Szecówka-Nowak, Maria. %e Autor
773 0 # %i // %t Psychologia Wychowawcza. - %w (OLSZT 005)3223000870264 %g 2020, nr 17, s. 25-40
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223501786346 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

Przedstawione w artykule badanie miało za zadanie wykrycie strategii zachowania, które podejmują uczniowie w sytuacji bycia ofiarą ostracyzmu rówieśniczego. W hipotezach badawczych przewidywano, że wykluczenie jest predyktorem wzrostu zachowań agresywnych i wzrostu poziomu ulegania prośbom rówieśników oraz predyktorem podejmowania konstruktywnych strategii radzenia sobie z wykluczeniem.
Jako narzędzia badawcze zastosowano Skalę Agresji Durke-Bussa (SABD), Kwestionariusz Wykluczenia w Szkole i Kwestionariusz Uległości oraz utworzony na potrzeby tego badania Kwestionariusz Strategii, który uwzględnia działania pozytywne i negatywne.
Badanie wykazało, że bycie ofiarą ostracyzmu sprzyja sięgnięciu po aspołeczne strategie reagowania oraz, że przedłużające się w czasie doświadczenie wykluczenia sprzyja spadkowi uległości. Ponadto osoby wykluczane wykazują deficyt z zakresie stosowania strategii pozytywnych na rzecz negatywnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz