Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Listy do Młodego Nauczyciela" - przypomnienia

LDR 02223caa#a2200421#i#4500
001 3223501804570
003 OLSZT 005
005 20240426082604.9
008 240419s2023####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2023
100 1 %a Dryżałowska, Grażyna. %e Autor
245 1 0 %a "Listy do Młodego Nauczyciela" - przypomnienia / %c Grażyna Dryżałowska.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 # %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 45-46.
520 8 %a W artykule przypomniano idee i wartości Marii Grzegorzewskiej, twórczyni pedagogiki specjalnej, zawarte w <i>Listach do Młodego Nauczyciela</i>. Ukazano, że z biegiem lat są one nie tylko aktualne, lecz także nabrały szczególnego znaczenia w obliczu konieczności refleksji nad rolą nauczyciela i współczesnej szkoły w przygotowaniu młodego pokolenia do trudno przewidywalnej przyszłości. Podkreślono, że nauczyciel zarówno dawniej, jak i dziś pozostaje najważniejszym ogniwem zmian w edukacji.
546 %a Streszczenie angielskie.
600 1 9 %a Grzegorzewska, Maria %d (1888-1967). %t Listy do młodego nauczyciela
650 9 %a Pedagodzy specjalni
650 9 %a Pedeutologia
650 9 %a Kształcenie integracyjne
650 9 %a Edukacja włączająca
650 9 %a Etyka zawodowa
650 9 %a Pedagogika specjalna
650 9 %a Człowieczeństwo
655 9 %a Artykuł z czasopisma naukowego
655 9 %a Artykuł z czasopisma pedagogicznego
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
773 0 # %i // %t Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo %w (OLSZT 005)3223201534043 %x 1734-5537 %g 2023, nr 1, s. 37-46
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223501804570 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

W artykule przypomniano idee i wartości Marii Grzegorzewskiej, twórczyni pedagogiki specjalnej, zawarte w Listach do Młodego Nauczyciela. Ukazano, że z biegiem lat są one nie tylko aktualne, lecz także nabrały szczególnego znaczenia w obliczu konieczności refleksji nad rolą nauczyciela i współczesnej szkoły w przygotowaniu młodego pokolenia do trudno przewidywalnej przyszłości. Podkreślono, że nauczyciel zarówno dawniej, jak i dziś pozostaje najważniejszym ogniwem zmian w edukacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz