Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Psychologia dzieci głuchych

Tytuł pełny:
Psychologia dzieci głuchych / pod red. I. M. Sołowjowa [et al.] ; przeł. [z ros.] Henryk Okopiński
Rok wydania:
1976
Wydawca:
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Opis fizyczny:
539, [1] s. : il., tab., wykr. ; 22 cm
Uwagi:
Bibliogr
Temat:
Dziecko głuche
Psychologia dziecka
Psychologia
Gatunek / Forma:
Książki
Współtwórcy:
Solov'ev, Ivan Mihajlovič (1902-19..). Redaktor
Okopiński, Henryk. Tłumacz
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. pbl
Książka
propozycja biblioteki
LDR 02566nam#a22002771i#4500
001 3222400253404
003 OLSZT 005
005 20240125113953.6
008 091201s1976####pl#||||g#||||||||#||pol#d
040 %a WA N %c WA N
041 0 # %a pol %h rus
080 % %a 159.9:376
245 0 0 %a Psychologia dzieci głuchych / %c pod red. I. M. Sołowjowa [et al.] ; przeł. [z ros.] Henryk Okopiński.
260 %a Warszawa : %b Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, %c 1976.
300 %a 539, [1] s. : %b il., tab., wykr. ; %c 22 cm.
380 %a Książki
504 %a Bibliogr.
520 2 %a Zawiera: Problematyka rozwoju i typologia dzieci z uszkodzonym słuchem ; Niektóre zagadnienia teoretyczne psychicznego rozwoju dzieci głuchych ; Patofizjologia głuchoty i niedosłuchu ; Metody psychologicznego badania dzieci głuchych ; Spostrzeganie otaczającej rzeczywistości. Rola słuchu w tym procesie ; Spostrzeganie wzrokowe ; Wrażliwość skórna ; Wrażenia równowagi, sposoby kompensacji ich zaburzeń u głuchych ; Kinestetyczne wrażenia i spostrzeżenia ; Spostrzeganie dotykowe ; Smak i powonienie ; Pamięć obrazowa ; Pamięć słowna ; Pamięć reproduktywna i operatywna ; Wyobraźnia odtwórcza dzieci głuchych ; O elementarnych formach wyobraźni twórczej głuchych uczniów ; Myślenie oglądowo-ruchowe ; O operacjach myślowych ; Procesy myślenia przy rozwiązywaniu zadań ; Rozwój myślenia dzieci głuchych ; Warunki opanowywania mowy przez dziecko głuche w porównaniu ze słyszącym ; Mimiczno-migowa mowa głuchych ; Mowa palcowa i jej związek z mową ustną i pisaną ; Opanowywanie leksykalnego zasobu języka i kształtowanie pojęć pojęć u dzieci głuchych ; Opanowywanie gramatycznej budowy języka ; Mowa ustna ; Mowa pisana ; Stosunek głuchych uczniów do nauki języka ; Ogólna charakterystyka działalności dzieci głuchych ; Działalność i myślenie dzieci głuchych ; Kształtowanie nawyków motorycznych u głuchych uczniów ; Praca głuchych ; Stosunek głuchych uczniów do kolegów i samoocena ; Stosunek głuchych uczniów do zawodów ; Rozwój zainteresowań dzieci głuchych.
650 9 %a Dziecko głuche
650 9 %a Psychologia dziecka
658 %a Psychologia
700 1 # %a Solov'ev, Ivan Mihajlovič %d (1902-19..). %e Redaktor
700 1 # %a Okopiński, Henryk. %e Tłumacz
710 2 # %a Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. %e pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400253404 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Zawiera: Problematyka rozwoju i typologia dzieci z uszkodzonym słuchem ; Niektóre zagadnienia teoretyczne psychicznego rozwoju dzieci głuchych ; Patofizjologia głuchoty i niedosłuchu ; Metody psychologicznego badania dzieci głuchych ; Spostrzeganie otaczającej rzeczywistości. Rola słuchu w tym procesie ; Spostrzeganie wzrokowe ; Wrażliwość skórna ; Wrażenia równowagi, sposoby kompensacji ich zaburzeń u głuchych ; Kinestetyczne wrażenia i spostrzeżenia ; Spostrzeganie dotykowe ; Smak i powonienie ; Pamięć obrazowa ; Pamięć słowna ; Pamięć reproduktywna i operatywna ; Wyobraźnia odtwórcza dzieci głuchych ; O elementarnych formach wyobraźni twórczej głuchych uczniów ; Myślenie oglądowo-ruchowe ; O operacjach myślowych ; Procesy myślenia przy rozwiązywaniu zadań ; Rozwój myślenia dzieci głuchych ; Warunki opanowywania mowy przez dziecko głuche w porównaniu ze słyszącym ; Mimiczno-migowa mowa głuchych ; Mowa palcowa i jej związek z mową ustną i pisaną ; Opanowywanie leksykalnego zasobu języka i kształtowanie pojęć pojęć u dzieci głuchych ; Opanowywanie gramatycznej budowy języka ; Mowa ustna ; Mowa pisana ; Stosunek głuchych uczniów do nauki języka ; Ogólna charakterystyka działalności dzieci głuchych ; Działalność i myślenie dzieci głuchych ; Kształtowanie nawyków motorycznych u głuchych uczniów ; Praca głuchych ; Stosunek głuchych uczniów do kolegów i samoocena ; Stosunek głuchych uczniów do zawodów ; Rozwój zainteresowań dzieci głuchych.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 84124
Sygnatura:
W 84124 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
KG 84126
Sygnatura:
W 84126 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
KG 84122
Sygnatura:
W 84122 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Niedostępny
Nr inwentarza:
KG 84123
Sygnatura:
W 84123 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Niedostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz