Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzeń edukacyjna : dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

Tytuł pełny:
Przestrzeń edukacyjna : dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne / pod red. nauk. Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anny Famuły-Jurczak
Rok wydania:
2010
Wydawca:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788373089563
Opis fizyczny:
245 s. ; 24 cm
Temat:
Edukacja zdrowotna - podstawa programowa
Edukacja międzykulturowa
Przemoc w szkole
Agresywność
Szkolnictwo
Uczniowie
Pedagogika
Teoria wychowania
Organizacja
Polska
Socjologia i społeczeństwo
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Książki
Współtwórcy:
Kowalski, Mirosław (pedagog). Redaktor
Pawlak-Kindler, Agnieszka (1971- ). Redaktor
Famuła-Jurczak, Anita. Redaktor
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03063nam#a2200385#i#4500
001 3222400260677
003 OLSZT 005
005 20240607200050.7
008 100520s2010####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788373089563
040 %a WR 218 %c WR 218 %e PNN
245 0 0 %a Przestrzeń edukacyjna : %b dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne / %c pod red. nauk. Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anny Famuły-Jurczak.
260 %a Kraków : %b Impuls, %c 2010.
300 %a 245 s. ; %c 24 cm.
380 %a Książki
520 2 %a Zawiera prace: Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji ; Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego. W sprawie zapomnianej kategorii J.F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji ; Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosów: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy) ; Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii "społeczeństwa ryzyka" ; Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej - analiza założeń nowe Podstawy programowej) ; Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych ; Edukacja wielokulturowa - konieczność czy chwilowa moda? ; Ekstremalne zachowania uczniów ; Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych ; Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów ; Uczniowie o sobie - budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej ; Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów ; Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; "Dobry dorosły" w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością ; Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży ; Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie ; Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Edukacja zdrowotna %x podstawa programowa
650 9 %a Edukacja międzykulturowa
650 9 %a Przemoc w szkole
650 9 %a Agresywność
650 9 %a Szkolnictwo
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Pedagogika
650 9 %a Teoria wychowania
650 9 %a Organizacja
651 9 %a Polska
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Kowalski, Mirosław %c (pedagog). %e Redaktor
700 1 # %a Pawlak-Kindler, Agnieszka %d (1971- ). %e Redaktor
700 1 # %a Famuła-Jurczak, Anita. %e Redaktor
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400260677 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-7308-956-3

Zawiera prace: Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji ; Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego. W sprawie zapomnianej kategorii J.F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji ; Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosów: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy) ; Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii "społeczeństwa ryzyka" ; Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej - analiza założeń nowe Podstawy programowej) ; Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych ; Edukacja wielokulturowa - konieczność czy chwilowa moda? ; Ekstremalne zachowania uczniów ; Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych ; Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów ; Uczniowie o sobie - budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej ; Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów ; Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; "Dobry dorosły" w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością ; Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży ; Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie ; Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 170035
Sygnatura:
W 170035 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz