Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kreatywność oporu w edukacji

Tytuł pełny:
Kreatywność oporu w edukacji / pod red. Ewy Bilińskiej-Suchanek
Rok wydania:
2009
Wydawca:
Toruń : Adam Marszałek
ISBN:
9788374417525
Opis fizyczny:
416 s. ; 24 cm
Uwagi:
Bibliogr. przy art
Temat:
Opór (postawa)
Szkolnictwo
Filozofia edukacji
Kształcenie
Socjologia i społeczeństwo
Filozofia i etyka
Gatunek / Forma:
Książki
Współtwórcy:
Bilińska-Suchanek, Ewa (1954-2017). Redaktor
Wydawnictwo Adam Marszałek. pbl
Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna i Reklamowo-Handlowa "Adam". pbl
Książka
propozycja biblioteki
LDR 04199nam#a2200313#i#4500
001 3222400261431
003 OLSZT 005
005 20240125114004.8
008 100623s2009####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788374417525
040 %a KAT U/30HG %c KAT U/30HG %d KAT U/30MS
245 0 0 %a Kreatywność oporu w edukacji / %c pod red. Ewy Bilińskiej-Suchanek.
260 %a Toruń : %b Adam Marszałek, %c 2009.
300 %a 416 s. ; %c 24 cm.
380 %a Książki
504 %a Bibliogr. przy art.
520 2 %a Zawiera: Cz.1. Poszukiwanie perspektyw dla oporu: O oporze i odporze edukacyjnym: kreatywność oporu realizuje się w odporze / J. Rutkowiak. Jak zyskać na oporze? Nieprzejrzystość, oczywistość i perswazyjność jako trzy generatory twórczego oporu / L. Witkowski. Kreatywność oporu w edukacji. Proces indywiduacji i nabywania kompetencji społecznych / E. Bilińska-Suchanek. Cz.2: Opór i rozwój tożsamości w cyklu życia: Twórczy opór (ciała) wobec różnic płci. O potrzebie (kultury) gender i (natury) pedagogiki / M. Jaworska-Witkowska. Opór (wobec) narcyzmu jako problem pedagogiczny / K. Węc. Opór wobec przemijania. Kreatywność w okresie spełnienia / E. Murawska. Opór autonarracyjny w starości. Starzenie się jako droga ku życiu poprzez paradygmat oporu / L. Lassota. Cz.3. O afirmacji oporu jako filozofii życia: Szlachetny opór (wobec) pożytecznego paradygmatu / W. Andrukowicz. Opór (wobec) "niewypowiadalnego" w pedagogice twórczej samotności Thomasa Mertona / J. Orzelska. "Człowiek musi się buntować". Bunty i opory oświatowe Jacka Kuronia: w poszukiwaniu szklanych domów / P. Rudnicki. Cz.4. O twórczej instytucjonalizacji oporu: O szkole przetwarzającej opór uczniów. System edukacyjny Szkół "ALA" alternatywą dla krytycznych i kontestujących licealistów... / M. Budzyński. Opór twórczych zmagań ze sobą. Wpływ szkoły na kształtowanie tożsamości ucznia (na przykładzie liceów alternatywnych "ALA" / M. Sitko. Przeciw udaremnianiu oporu. Działanie manipulacyjne jako antyteza twórczego oporu / A. Wróbel. "Perspektywy" oporu czy ciemna strona zjawiska? Badania nad instytucjonalnym ograniczaniem wyboru / S. Pasikowski. Elektroniczny o(d)pór edukacyjny: przeciwko ograniczaniu kreatywnych możliwości nowych mediów / G.D. Stunża. Cz.5. Nauczyciele i uczniowie w opornych relacjach: Opór uprzedzeń. Hermeneutyczne zadanie refleksji o nauczycielu / G. Wyszyńska. Kształtowanie oporu transformatywnego ucznia a umiejętności komunikacyjne nauczyciela / I. Gumowska. Opór skandalicznej opresji szkolnej. "Niegrzeczni uczniowie": medialna projekcja czy rzeczywisty problem pedagogiczny? O potrzebie namysłu nad komunikacyjnym sensem skandali szkolnych / M. Mikołajczak. Opór wielokształtny: szkolno-uniwersytecki / J. Kwiek. Wagarowanie jako forma oporu w edukacji: między twórczością a destrukcją / M. Cylkowska-Nowak. Opór wobec lekcji WF-u... / A. Zalewska-Meler. Cz.6. Działanie i komunikacja - aspekty oporu: Konsekwencje edukacyjne oporu twórczego wobec rzeczywistości / A. Łagoda. Wolontariat jako transformatywny opór społeczny. Zobowiązania woluntarystyczne jako transformatywny opór wobec własnych słabości w społeczeństwie dysfunkcyjnym / G. Piekarski. Komunikat Ja i Ty, a opór / Anna Rożnowska. Opór poprzez integrację. Kształcenie integracyjne kreatywną formą pokonywania barier w społecznym funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych / D. Apanel.
650 9 %a Opór (postawa)
650 9 %a Szkolnictwo
650 9 %a Filozofia edukacji
650 9 %a Kształcenie
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Filozofia i etyka
700 1 # %a Bilińska-Suchanek, Ewa %d (1954-2017). %e Redaktor
710 2 # %a Wydawnictwo Adam Marszałek. %e pbl
710 2 # %a Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna i Reklamowo-Handlowa "Adam". %e pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400261431 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a 978-83-7441-752-5

Zawiera: Cz.1. Poszukiwanie perspektyw dla oporu: O oporze i odporze edukacyjnym: kreatywność oporu realizuje się w odporze / J. Rutkowiak. Jak zyskać na oporze? Nieprzejrzystość, oczywistość i perswazyjność jako trzy generatory twórczego oporu / L. Witkowski. Kreatywność oporu w edukacji. Proces indywiduacji i nabywania kompetencji społecznych / E. Bilińska-Suchanek. Cz.2: Opór i rozwój tożsamości w cyklu życia: Twórczy opór (ciała) wobec różnic płci. O potrzebie (kultury) gender i (natury) pedagogiki / M. Jaworska-Witkowska. Opór (wobec) narcyzmu jako problem pedagogiczny / K. Węc. Opór wobec przemijania. Kreatywność w okresie spełnienia / E. Murawska. Opór autonarracyjny w starości. Starzenie się jako droga ku życiu poprzez paradygmat oporu / L. Lassota. Cz.3. O afirmacji oporu jako filozofii życia: Szlachetny opór (wobec) pożytecznego paradygmatu / W. Andrukowicz. Opór (wobec) "niewypowiadalnego" w pedagogice twórczej samotności Thomasa Mertona / J. Orzelska. "Człowiek musi się buntować". Bunty i opory oświatowe Jacka Kuronia: w poszukiwaniu szklanych domów / P. Rudnicki. Cz.4. O twórczej instytucjonalizacji oporu: O szkole przetwarzającej opór uczniów. System edukacyjny Szkół "ALA" alternatywą dla krytycznych i kontestujących licealistów... / M. Budzyński. Opór twórczych zmagań ze sobą. Wpływ szkoły na kształtowanie tożsamości ucznia (na przykładzie liceów alternatywnych "ALA" / M. Sitko. Przeciw udaremnianiu oporu. Działanie manipulacyjne jako antyteza twórczego oporu / A. Wróbel. "Perspektywy" oporu czy ciemna strona zjawiska? Badania nad instytucjonalnym ograniczaniem wyboru / S. Pasikowski. Elektroniczny o(d)pór edukacyjny: przeciwko ograniczaniu kreatywnych możliwości nowych mediów / G.D. Stunża. Cz.5. Nauczyciele i uczniowie w opornych relacjach: Opór uprzedzeń. Hermeneutyczne zadanie refleksji o nauczycielu / G. Wyszyńska. Kształtowanie oporu transformatywnego ucznia a umiejętności komunikacyjne nauczyciela / I. Gumowska. Opór skandalicznej opresji szkolnej. "Niegrzeczni uczniowie": medialna projekcja czy rzeczywisty problem pedagogiczny? O potrzebie namysłu nad komunikacyjnym sensem skandali szkolnych / M. Mikołajczak. Opór wielokształtny: szkolno-uniwersytecki / J. Kwiek. Wagarowanie jako forma oporu w edukacji: między twórczością a destrukcją / M. Cylkowska-Nowak. Opór wobec lekcji WF-u... / A. Zalewska-Meler. Cz.6. Działanie i komunikacja - aspekty oporu: Konsekwencje edukacyjne oporu twórczego wobec rzeczywistości / A. Łagoda. Wolontariat jako transformatywny opór społeczny. Zobowiązania woluntarystyczne jako transformatywny opór wobec własnych słabości w społeczeństwie dysfunkcyjnym / G. Piekarski. Komunikat Ja i Ty, a opór / Anna Rożnowska. Opór poprzez integrację. Kształcenie integracyjne kreatywną formą pokonywania barier w społecznym funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych / D. Apanel.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 170174
Sygnatura:
W 170174 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz