%a Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / %c Marta Guziuk-Tkacz.
260
%a Warszawa : %b Wydawnictwo Akademickie "Żak", %c 2011.
300
%a 450, [1] strona : %b ilustracje ; %c 21 cm.
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
380
%a Publikacje fachowe
385
%a Pedagodzy
385
%a Psycholodzy
385
%a Psychoterapeuci
388
1
%a 2001-
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 422-439. Indeks.
520
2
%a W publikacji przedstawiono m.in.: badania diagnostyczne w naukach społecznych, diagnozę psychologiczną dla potrzeb procesu dydaktyczno-wychowawczego, badania diagnostyczne w pedagogice, metody diagnozowania pedagogicznego (monografia pedagogiczna, diagnoza indywidualnych przypadków, sondaż diagnostyczny, metoda eksperymentalna), techniki diagnostyczne (ankieta, wywiad i rozmowa, obserwacja naukowa i diagnostyczna, skale, skalowanie, technika analizy dokumetów - dokumentoskopia, testy, techniki socjometryczne, techniki projekcyjne), narzędzia diagnostyczne (kwestionariusz ankiety, wywiadu, testu oraz arkusz obserwacyjny, dziennik obserwacji, scheduła obserwacyjna, inwentarze osobowościowe).
520
8
%a Ponadto zamieszczono wzory 35 narzędzi badawczych: kwestionariusz ankiety, kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego, kwestionariusz wywiadu pogłębionego, arkusz obserwacyjny, scheduła obserwacyjna ogólna C. Nowaczyka, test dla rodziców D. Lewisa, nauczycielski kwestionariusz obserwacji umiejętności ucznia S.R. Laycocka, arkusz obserwacji czytania, formularz rozpoznawania inteligencji uczniów J.W. Eby, arkusz do analizy celów życiowych, test do badania sprawności manualnej i percepcji wzrokowej H. Spionek, test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów I. Styczek, test do badania mowy i myślenia uczniów, arkusz zachowania się ucznia B. Markowskiej, kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole E.S. Schaefera i M. Aaronson, kwestionariusz diagnozy ucznia J. Tomczak i R. Ziętary, karta oceny rozwoju ucznia A. Bąbki, skala ryzyka dysleksji M. Bogdanowicz, kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych M. Vinegrada,
520
8
%a kwestionariusz dla rodziców M. Ziemskiej, kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami A. Roe i M. Siegelmana, skala postaw rodzicielskich M. Plopy, kwestionariusz rozumienia empatycznego A. Węglińskiego, kwestionariusze H.A. Murraya do diagnozy potrzeb psychicznych oraz do diagnozy cech, uczuć, upodobań i skłonności, test socjometryczny "Zgadnij kto to?", narzędzie socjometrii " Plebiscyt życzliwości i niechęci", kwestionariusz gotowości do zmiany R. Kriegela i D. Brandta, kwestionariusz ról zespołowych R.M. Belbina, arkusze ewaluacyjne, kwestionariusz samoewaluacyjny.
536
%a Dofinansowanie: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
650
9
%a Diagnoza pedagogiczna
650
9
%a Diagnoza psychologiczna
650
9
%a Potrzeba (psychologia)
650
9
%a Nauki społeczne
650
9
%a Nauczanie
655
9
%a Podręcznik
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Psychologia
658
%a Socjologia i społeczeństwo
710
2
#
%a Wydawnictwo Akademickie Żak. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400283358 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-62015-35-1
W publikacji przedstawiono m.in.: badania diagnostyczne w naukach społecznych, diagnozę psychologiczną dla potrzeb procesu dydaktyczno-wychowawczego, badania diagnostyczne w pedagogice, metody diagnozowania pedagogicznego (monografia pedagogiczna, diagnoza indywidualnych przypadków, sondaż diagnostyczny, metoda eksperymentalna), techniki diagnostyczne (ankieta, wywiad i rozmowa, obserwacja naukowa i diagnostyczna, skale, skalowanie, technika analizy dokumetów - dokumentoskopia, testy, techniki socjometryczne, techniki projekcyjne), narzędzia diagnostyczne (kwestionariusz ankiety, wywiadu, testu oraz arkusz obserwacyjny, dziennik obserwacji, scheduła obserwacyjna, inwentarze osobowościowe).
Ponadto zamieszczono wzory 35 narzędzi badawczych: kwestionariusz ankiety, kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego, kwestionariusz wywiadu pogłębionego, arkusz obserwacyjny, scheduła obserwacyjna ogólna C. Nowaczyka, test dla rodziców D. Lewisa, nauczycielski kwestionariusz obserwacji umiejętności ucznia S.R. Laycocka, arkusz obserwacji czytania, formularz rozpoznawania inteligencji uczniów J.W. Eby, arkusz do analizy celów życiowych, test do badania sprawności manualnej i percepcji wzrokowej H. Spionek, test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów I. Styczek, test do badania mowy i myślenia uczniów, arkusz zachowania się ucznia B. Markowskiej, kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole E.S. Schaefera i M. Aaronson, kwestionariusz diagnozy ucznia J. Tomczak i R. Ziętary, karta oceny rozwoju ucznia A. Bąbki, skala ryzyka dysleksji M. Bogdanowicz, kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych M. Vinegrada,
kwestionariusz dla rodziców M. Ziemskiej, kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami A. Roe i M. Siegelmana, skala postaw rodzicielskich M. Plopy, kwestionariusz rozumienia empatycznego A. Węglińskiego, kwestionariusze H.A. Murraya do diagnozy potrzeb psychicznych oraz do diagnozy cech, uczuć, upodobań i skłonności, test socjometryczny "Zgadnij kto to?", narzędzie socjometrii " Plebiscyt życzliwości i niechęci", kwestionariusz gotowości do zmiany R. Kriegela i D. Brandta, kwestionariusz ról zespołowych R.M. Belbina, arkusze ewaluacyjne, kwestionariusz samoewaluacyjny.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.