Copy the formal description to the clipboard
LDR
04637cam#a2200613#i#4500
001
3222400292518
003
OLSZT 005
005
20240301200131.9
008
130129s2012####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020
%a 9788378501121
040
%a WR U/Pdg %c WR U/ZM %d WR U/ZM %d WR U/ZMs %e PNN %d OLSZT 005 %d OLSZT 005
041
0
#
%a pol %a slo %b pol %b eng
245
0
0
%a Nierówność szans edukacyjnych - przyczyny, skutki, koncepcje zmian / %c praca zbiorowa pod red. Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj.
260
%a Kraków : %b Impuls, %c 2012.
300
%a 486 s. : %b il. ; %c 24 cm.
380
%a Książki
504
%a Bibliogr. przy rozdz.
520
2
%a Zawiera m.in.: Szkoła - demokracja, uspołecznienie, polityka oświatowa, pedagogika porównawcza ; Egalitaryzm edukacyjny ; Edukacja domowa - synaktyka i pragmatyka ; Uczeń zdolny - wspieranie uzdolnień, optymalizacja szans edukacyjnych ; Nauka czytania i pisania (Polska, Rosja) - metody (wartość dydaktyczna), podręczniki szkolne, przyczyny trudności uczniów ; Szkolnictwo wyższe (Rosja) - nierówności, selekcja, stratyfikacja ; Ideologia edukacyjna (Wielka Brytania) - myśl pedagogiczna, "Konstytucja wolności" Hayeka ; Edukacja specjalna (Holandia, Polska) - specjalne potrzeby edukacyjne, integracja ; Szanse edukacyjne (środowisko wiejskie) - nierówności, aspiracje edukacyjne, analiza temporalna i środowiskowa ; Młodzież gimnazjalna (miasto robotnicze) - pustka aksjologiczna, rzeczywistość a świat medialny, idol ; Wspólnoty uczonych - nauka akademicka i postakademicka, wspólnota etyczna i estetyczna, idiom kulturowy, mertonowski etos naukowca ; Rozwój małego dziecka - rozwój ruchowy, stymulacja, krytyczne momenty życia, edukacja rodziców ; Uczeń - sukcesy i niepowodzenia, osoba znacząca (wspierająca), strefa najbliższego rozwoju ; Nierówność szans edukacyjnych - biografia edukacyjna, dorosłość, teoria reprodukcji kulturowej Pierre'a Bourdieu, habitus ; Uniwersytet Trzeciego Wieku (seniorzy) - poczucie własnej skuteczności, umiejscowienie kontroli zdrowia, zachowania zdrowotne, poczucie koherencji, wsparcie społeczne ; Vanier Jean - pedagogika niepełnosprawności, bariery edukacyjne (przełamywanie) ; Osoby niepełnosprawne - dostęp do edukacji ; Schorzenia wzroku - zaburzenia widzenia, jakość edukacji dziecka słabowidzącego ; Młodzież niesłysząca - edukacja zawodowa, wybór zawodu ; Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC).
546
%a Jeden rozdz. w jęz. słowac.
546
%a Streszcz. w jęz. pol. i ang.
648
9
%a 1901-2000
648
9
%a 1989-2000
648
9
%a 2001-
650
9
%a Edukacja domowa %z Polska %y od 1989 r.
650
9
%a Czytanie %x nauczanie %x efektywność %z Rosja
650
9
%a Pisanie %x nauczanie %x efektywność %z Rosja
650
9
%a Pisanie %x nauczanie %x efektywność %z Polska
650
9
%a Nierówności społeczne %x a szkolnictwo wyższe %z ZSRR
650
9
%a Nierówności społeczne %x a szkolnictwo wyższe %z Rosja %y od 1991 r.
650
9
%a Polityka oświatowa %z Wielka Brytania %y 18-20 w.
650
9
%a Uczniowie gimnazjów %x a wzór osobowy
650
9
%a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
650
9
%a Wzór osobowy
650
9
%a Nierówności społeczne
650
9
%a Szkolnictwo
650
9
%a Dostęp do oświaty
650
9
%a Czytanie
650
9
%a Efektywność nauczania
650
9
%a Dziecko zdolne
650
9
%a Nauczanie
650
9
%a Osoby z niepełnosprawnością
650
9
%a Oświata
650
9
%a Wsie
650
9
%a Kształcenie
650
9
%a Szkolnictwo specjalne
651
9
%a Polska
651
9
%a Holandia
658
%a Socjologia i społeczeństwo
658
%a Edukacja i pedagogika
700
1
#
%a Żłobicki, Wiktor %d (1955- ). %e Redaktor
700
1
#
%a Maj, Beata %d (1968- ). %e Redaktor
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400292518 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-7850-112-1
Zawiera m.in.: Szkoła - demokracja, uspołecznienie, polityka oświatowa, pedagogika porównawcza ; Egalitaryzm edukacyjny ; Edukacja domowa - synaktyka i pragmatyka ; Uczeń zdolny - wspieranie uzdolnień, optymalizacja szans edukacyjnych ; Nauka czytania i pisania (Polska, Rosja) - metody (wartość dydaktyczna), podręczniki szkolne, przyczyny trudności uczniów ; Szkolnictwo wyższe (Rosja) - nierówności, selekcja, stratyfikacja ; Ideologia edukacyjna (Wielka Brytania) - myśl pedagogiczna, "Konstytucja wolności" Hayeka ; Edukacja specjalna (Holandia, Polska) - specjalne potrzeby edukacyjne, integracja ; Szanse edukacyjne (środowisko wiejskie) - nierówności, aspiracje edukacyjne, analiza temporalna i środowiskowa ; Młodzież gimnazjalna (miasto robotnicze) - pustka aksjologiczna, rzeczywistość a świat medialny, idol ; Wspólnoty uczonych - nauka akademicka i postakademicka, wspólnota etyczna i estetyczna, idiom kulturowy, mertonowski etos naukowca ; Rozwój małego dziecka - rozwój ruchowy, stymulacja, krytyczne momenty życia, edukacja rodziców ; Uczeń - sukcesy i niepowodzenia, osoba znacząca (wspierająca), strefa najbliższego rozwoju ; Nierówność szans edukacyjnych - biografia edukacyjna, dorosłość, teoria reprodukcji kulturowej Pierre'a Bourdieu, habitus ; Uniwersytet Trzeciego Wieku (seniorzy) - poczucie własnej skuteczności, umiejscowienie kontroli zdrowia, zachowania zdrowotne, poczucie koherencji, wsparcie społeczne ; Vanier Jean - pedagogika niepełnosprawności, bariery edukacyjne (przełamywanie) ; Osoby niepełnosprawne - dostęp do edukacji ; Schorzenia wzroku - zaburzenia widzenia, jakość edukacji dziecka słabowidzącego ; Młodzież niesłysząca - edukacja zawodowa, wybór zawodu ; Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC).