Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ABC. Sześciolatek poznaje litery. [Pł. 2] [Film]

Tytuł pełny:
ABC. Sześciolatek poznaje litery. [Pł. 2] [Film] / scen. Sławomir Młynarczyk ; realiz. Mikołaj Haremski
Rok wydania:
sporz. 2010
(Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999)
Wydawca:
Olsztyn : nagr. własne W-MBP
Opis fizyczny:
1 płyta wiz. (DVD) (91 min) ; dźw., kolor. ; 12 cm + Uwagi metodyczne : 18 s. ; 18 cm
Zawiera:
W jak wrotki
P jak palto
S jak sklep
G jak gil
N jak nuta
B jak balon
Z jak zamek
Ł jak łopata
J jak jajko
C jak cytryna
F jak fiołek
Zawartość:
Zawiera odc. po ok. 8 min: W JAK WROTKI (film: wrotki i rolki, zasady bezpieczeństwa na rowerze i wrotkach) ; P JAK PALTO (film: opady deszczu - nadmiar to powodzie, a brak to susze, opady śniegu, jak ubranie chroni przed przemoczeniem) ; S JAK SKLEP (rodzina Oli robi zakupy w domu towarowym) ; G JAK GIL (o dokarmianiu zwierząt zimą, ptaki hodowane w klatkach) ; N JAK NUTA (zabawy sylwestrowe i karnawałowe, zapusty) ; B JAK BALON (film o balu noworocznym) ; Z JAK ZAMEK (różne rodzaje zamków) ; Ł JAK ŁOPATA (praca dozorcy zimą, praca pługów i piaskarek, co to znaczy "kłaść coś komuś łopatą do głowy") ; J JAK JAJKO (kury i kogut na podwórku, znoszenie i wysiadywanie jaj, wykluwanie się kurcząt, ferma, w której produkuje się jaja, przykł. spożywania jajek, pisanki i kraszanki - symbol Wielkanocy) ; C JAK CYTRYNA (wiosenne osłabienie, witaminy w zachowaniu zdrowia, sok, nowalijki, warzywa, które mają dużo witamin, przetwory, owoce cytrusowe) ; F JAK FIOŁEK (oznaki wiosny w przyrodzie, topienie Marzanny - słowiański zwyczaj, wyjaśnienie pojęcia "Słowianie", uruchamianie fontanny, fontanny w Wersalu i w Rzymie)
Uwagi:
Filmy adresowane do dziecka sześcioletniego i nauczycieli oraz in. osób dorosłych, które wprowadzają dziecko w tajemnice czytania
Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim
Temat:
Nauka czytania
Nauka pisania
Język polski (przedmiot szkolny)
Nauczanie początkowe
Język polski
Nauczanie
Przedszkola
Edukacja i pedagogika
Językoznawstwo
Literaturoznawstwo
Gatunek / Forma:
Filmy i seriale
Film edukacyjny
Dokumenty audiowizualne
Film
propozycja biblioteki
LDR 04290cgm#a2200553#i#4500
001 3222400308962
003 OLSZT 005
005 20240125114100.8
007 vd#cvaizs
008 100914s1999####pl#####g######|###vlpol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol
245 0 0 %a ABC. Sześciolatek poznaje litery. %n [Pł. 2] %h [Film] / %c scen. Sławomir Młynarczyk ; realiz. Mikołaj Haremski.
246 3 0 %a Sześciolatek poznaje litery
260 %a Olsztyn : %b nagr. własne W-MBP, %c sporz. 2010 %g (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999).
300 %a 1 płyta wiz. (DVD) (91 min) ; %b dźw., kolor. ; %c 12 cm + %e Uwagi metodyczne : 18 s. ; 18 cm.
336 %a obraz ruchomy 2D %b tdi %2 rdacontent
337 %a Wideo %b v %2 rdamedia
338 %a Płyta wideo %b vd %2 rdacarrier
380 %a Filmy i seriale
505 8 %a Zawiera odc. po ok. 8 min: W JAK WROTKI (film: wrotki i rolki, zasady bezpieczeństwa na rowerze i wrotkach) ; P JAK PALTO (film: opady deszczu - nadmiar to powodzie, a brak to susze, opady śniegu, jak ubranie chroni przed przemoczeniem) ; S JAK SKLEP (rodzina Oli robi zakupy w domu towarowym) ; G JAK GIL (o dokarmianiu zwierząt zimą, ptaki hodowane w klatkach) ; N JAK NUTA (zabawy sylwestrowe i karnawałowe, zapusty) ; B JAK BALON (film o balu noworocznym) ; Z JAK ZAMEK (różne rodzaje zamków) ; Ł JAK ŁOPATA (praca dozorcy zimą, praca pługów i piaskarek, co to znaczy "kłaść coś komuś łopatą do głowy") ; J JAK JAJKO (kury i kogut na podwórku, znoszenie i wysiadywanie jaj, wykluwanie się kurcząt, ferma, w której produkuje się jaja, przykł. spożywania jajek, pisanki i kraszanki - symbol Wielkanocy) ; C JAK CYTRYNA (wiosenne osłabienie, witaminy w zachowaniu zdrowia, sok, nowalijki, warzywa, które mają dużo witamin, przetwory, owoce cytrusowe) ; F JAK FIOŁEK (oznaki wiosny w przyrodzie, topienie Marzanny - słowiański zwyczaj, wyjaśnienie pojęcia "Słowianie", uruchamianie fontanny, fontanny w Wersalu i w Rzymie).
520 8 %a Fabuła wiekszości filmów została powiązana z tematyką występującą w książkach ABC. Książka sześciolatka cz. 1-4. Filmy wzbogacają i poszerzają te treści. Dają pretekst do wprowadzania liter i wyrazów, w których one występują. Na ekranie pokazują się symbole graficzne pobudzające dzieci do odgadywania i powtarzania wyrazów występujących w filmach. W konstrukcji filmów uwzględniono stałe, powtarzające się scenki, co daje dziecku poczucie stałości i uporządkowania. Występują aktorzy i pacynki - pozwala to na wprowadzenie elementów zabawy i humoru, a także wytworzenie związków emocjonalnych pomiędzy dzieckiem a pojawiającymi się w każdym odcinku postaciami. Dołączono druk z propozycjami metodycznymi, które dotyczą możliwości przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem filmu.
521 8 %a Filmy adresowane do dziecka sześcioletniego i nauczycieli oraz in. osób dorosłych, które wprowadzają dziecko w tajemnice czytania
530 8 %a Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim.
650 9 %a Nauka czytania
650 9 %a Nauka pisania
650 9 %a Język polski (przedmiot szkolny)
650 9 %a Nauczanie początkowe
650 9 %a Język polski
650 9 %a Nauczanie
650 9 %a Przedszkola
655 9 %a Film edukacyjny
655 9 %a Dokumenty audiowizualne
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Językoznawstwo
658 %a Literaturoznawstwo
740 0 2 %a W jak wrotki
740 0 2 %a P jak palto
740 0 2 %a S jak sklep
740 0 2 %a G jak gil
740 0 2 %a N jak nuta
740 0 2 %a B jak balon
740 0 2 %a Z jak zamek
740 0 2 %a Ł jak łopata
740 0 2 %a J jak jajko
740 0 2 %a C jak cytryna
740 0 2 %a F jak fiołek
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400308962 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Fabuła wiekszości filmów została powiązana z tematyką występującą w książkach ABC. Książka sześciolatka cz. 1-4. Filmy wzbogacają i poszerzają te treści. Dają pretekst do wprowadzania liter i wyrazów, w których one występują. Na ekranie pokazują się symbole graficzne pobudzające dzieci do odgadywania i powtarzania wyrazów występujących w filmach. W konstrukcji filmów uwzględniono stałe, powtarzające się scenki, co daje dziecku poczucie stałości i uporządkowania. Występują aktorzy i pacynki - pozwala to na wprowadzenie elementów zabawy i humoru, a także wytworzenie związków emocjonalnych pomiędzy dzieckiem a pojawiającymi się w każdym odcinku postaciami. Dołączono druk z propozycjami metodycznymi, które dotyczą możliwości przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem filmu.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
CDV 1980
Sygnatura:
ZS CDV 1980 Zbiory Specjalne
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz