1 płyta wiz. (DVD) (91 min) ; dźw., kolor. ; 12 cm + Uwagi metodyczne : 18 s. ; 18 cm
Zawiera:
W jak wrotki P jak palto S jak sklep G jak gil N jak nuta B jak balon Z jak zamek Ł jak łopata J jak jajko C jak cytryna F jak fiołek
Zawartość:
Zawiera odc. po ok. 8 min: W JAK WROTKI (film: wrotki i rolki, zasady bezpieczeństwa na rowerze i wrotkach) ; P JAK PALTO (film: opady deszczu - nadmiar to powodzie, a brak to susze, opady śniegu, jak ubranie chroni przed przemoczeniem) ; S JAK SKLEP (rodzina Oli robi zakupy w domu towarowym) ; G JAK GIL (o dokarmianiu zwierząt zimą, ptaki hodowane w klatkach) ; N JAK NUTA (zabawy sylwestrowe i karnawałowe, zapusty) ; B JAK BALON (film o balu noworocznym) ; Z JAK ZAMEK (różne rodzaje zamków) ; Ł JAK ŁOPATA (praca dozorcy zimą, praca pługów i piaskarek, co to znaczy "kłaść coś komuś łopatą do głowy") ; J JAK JAJKO (kury i kogut na podwórku, znoszenie i wysiadywanie jaj, wykluwanie się kurcząt, ferma, w której produkuje się jaja, przykł. spożywania jajek, pisanki i kraszanki - symbol Wielkanocy) ; C JAK CYTRYNA (wiosenne osłabienie, witaminy w zachowaniu zdrowia, sok, nowalijki, warzywa, które mają dużo witamin, przetwory, owoce cytrusowe) ; F JAK FIOŁEK (oznaki wiosny w przyrodzie, topienie Marzanny - słowiański zwyczaj, wyjaśnienie pojęcia "Słowianie", uruchamianie fontanny, fontanny w Wersalu i w Rzymie)
Uwagi:
Filmy adresowane do dziecka sześcioletniego i nauczycieli oraz in. osób dorosłych, które wprowadzają dziecko w tajemnice czytania Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim
%a Olsztyn : %b nagr. własne W-MBP, %c sporz. 2010 %g (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999).
300
%a 1 płyta wiz. (DVD) (91 min) ; %b dźw., kolor. ; %c 12 cm + %e Uwagi metodyczne : 18 s. ; 18 cm.
336
%a obraz ruchomy 2D %b tdi %2 rdacontent
337
%a Wideo %b v %2 rdamedia
338
%a Płyta wideo %b vd %2 rdacarrier
380
%a Filmy i seriale
505
8
%a Zawiera odc. po ok. 8 min: W JAK WROTKI (film: wrotki i rolki, zasady bezpieczeństwa na rowerze i wrotkach) ; P JAK PALTO (film: opady deszczu - nadmiar to powodzie, a brak to susze, opady śniegu, jak ubranie chroni przed przemoczeniem) ; S JAK SKLEP (rodzina Oli robi zakupy w domu towarowym) ; G JAK GIL (o dokarmianiu zwierząt zimą, ptaki hodowane w klatkach) ; N JAK NUTA (zabawy sylwestrowe i karnawałowe, zapusty) ; B JAK BALON (film o balu noworocznym) ; Z JAK ZAMEK (różne rodzaje zamków) ; Ł JAK ŁOPATA (praca dozorcy zimą, praca pługów i piaskarek, co to znaczy "kłaść coś komuś łopatą do głowy") ; J JAK JAJKO (kury i kogut na podwórku, znoszenie i wysiadywanie jaj, wykluwanie się kurcząt, ferma, w której produkuje się jaja, przykł. spożywania jajek, pisanki i kraszanki - symbol Wielkanocy) ; C JAK CYTRYNA (wiosenne osłabienie, witaminy w zachowaniu zdrowia, sok, nowalijki, warzywa, które mają dużo witamin, przetwory, owoce cytrusowe) ; F JAK FIOŁEK (oznaki wiosny w przyrodzie, topienie Marzanny - słowiański zwyczaj, wyjaśnienie pojęcia "Słowianie", uruchamianie fontanny, fontanny w Wersalu i w Rzymie).
520
8
%a Fabuła wiekszości filmów została powiązana z tematyką występującą w książkach ABC. Książka sześciolatka cz. 1-4. Filmy wzbogacają i poszerzają te treści. Dają pretekst do wprowadzania liter i wyrazów, w których one występują. Na ekranie pokazują się symbole graficzne pobudzające dzieci do odgadywania i powtarzania wyrazów występujących w filmach. W konstrukcji filmów uwzględniono stałe, powtarzające się scenki, co daje dziecku poczucie stałości i uporządkowania. Występują aktorzy i pacynki - pozwala to na wprowadzenie elementów zabawy i humoru, a także wytworzenie związków emocjonalnych pomiędzy dzieckiem a pojawiającymi się w każdym odcinku postaciami. Dołączono druk z propozycjami metodycznymi, które dotyczą możliwości przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem filmu.
521
8
%a Filmy adresowane do dziecka sześcioletniego i nauczycieli oraz in. osób dorosłych, które wprowadzają dziecko w tajemnice czytania
530
8
%a Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim.
650
9
%a Nauka czytania
650
9
%a Nauka pisania
650
9
%a Język polski (przedmiot szkolny)
650
9
%a Nauczanie początkowe
650
9
%a Język polski
650
9
%a Nauczanie
650
9
%a Przedszkola
655
9
%a Film edukacyjny
655
9
%a Dokumenty audiowizualne
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Językoznawstwo
658
%a Literaturoznawstwo
740
0
2
%a W jak wrotki
740
0
2
%a P jak palto
740
0
2
%a S jak sklep
740
0
2
%a G jak gil
740
0
2
%a N jak nuta
740
0
2
%a B jak balon
740
0
2
%a Z jak zamek
740
0
2
%a Ł jak łopata
740
0
2
%a J jak jajko
740
0
2
%a C jak cytryna
740
0
2
%a F jak fiołek
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400308962 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
Fabuła wiekszości filmów została powiązana z tematyką występującą w książkach ABC. Książka sześciolatka cz. 1-4. Filmy wzbogacają i poszerzają te treści. Dają pretekst do wprowadzania liter i wyrazów, w których one występują. Na ekranie pokazują się symbole graficzne pobudzające dzieci do odgadywania i powtarzania wyrazów występujących w filmach. W konstrukcji filmów uwzględniono stałe, powtarzające się scenki, co daje dziecku poczucie stałości i uporządkowania. Występują aktorzy i pacynki - pozwala to na wprowadzenie elementów zabawy i humoru, a także wytworzenie związków emocjonalnych pomiędzy dzieckiem a pojawiającymi się w każdym odcinku postaciami. Dołączono druk z propozycjami metodycznymi, które dotyczą możliwości przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem filmu.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.