1 płyta wiz. (DVD) (106 min) ; dźw., kolor. ; 12 cm + Uwagi metodyczne : 18 s. ; 18 cm
Zawiera:
Od a do ZOO Wszyscy mamy mamy O czyli owoce owalne T wielkie jak tort I jak igła K jak kajak Dlaczego żaden wyraz nie zaczyna się na literę y Lalka, lalka, laleczka D jak dom E jak ekran U jak ul R jak rak
Zawartość:
Zawiera odc. po ok. 8 min: OD A DO ZOO (wprowadzenie litery "a"; dzieci odwiedzają p. Jana, z którym oglądają film o zwierzętach na wolności, które można spotkać w zoo , wyjaśnienie pojęcia sawanna i czym się różni głoska od litery) ; WSZYSCY MAMY MAMY (wprowadzenie litery "m") ; O CZYLI OWOCE OWALNE (litera "o"; film o ogrodach, sad, owoce i ich kształty) ; T WIELKIE JAK TORT (różne rodzaje i nazwy sklepów, pojęcie "bakalie", składniki do tortu) ; I JAK IGŁA (rodzaje igieł i szpilek, szycie ręczne i maszynowo) ; K JAK KAJAK (film o zwierzętach hodowanych na wsi - wiele nazw zwierząt zaczyna się literą "k"; wyrazy palindromy na przykł. wyrazu kajak) ; DLACZEGO ŻADEN WYRAZ NIE ZACZYNA SIĘ LITERĄ "Y" (jak litera "y" zamienia jedną rzecz na wiele rzeczy, choć nie zawsze; film o kotach dzikich i domowych) ; LALA, LALKA, LALECZKA ( Barbi i in. lalki, misie, czy zabawki mają duszę, czy "żyją", dlaczego nie wolno ich krzywdzić; zabawy polegające na otrzymywaniu nowych wyrazów poprzez zamianę liter np. kotka - lotka) ; D JAK DOM (film: jak mieszkają ludzie i zwierzęta) ; E JAK EKRAN (rodzaje ekranów, ekran przy ognisku, projektor do filmów ruchomych i diaskop do przezroczy) ; U JAK UL (film o pasiece i życiu pszczół) ; R JAK RAK (film o podwodnym życiu zwierząt w oceanach; zabawa słowna: wyodrębnianie wyrazów w wyrazach tatarak i rabarbar)
Uwagi:
Filmy adresowane do dziecka sześcioletniego i nauczycieli oraz in. osób dorosłych, które wprowadzają dziecko w tajemnice czytania Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim
%a Olsztyn : %b nagr. własne W-MBP, %c sporz. 2010 %g (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999).
300
%a 1 płyta wiz. (DVD) (106 min) ; %b dźw., kolor. ; %c 12 cm + %e Uwagi metodyczne : 18 s. ; 18 cm.
336
%a obraz ruchomy 2D %b tdi %2 rdacontent
337
%a Wideo %b v %2 rdamedia
338
%a Płyta wideo %b vd %2 rdacarrier
380
%a Filmy i seriale
505
8
%a Zawiera odc. po ok. 8 min: OD A DO ZOO (wprowadzenie litery "a"; dzieci odwiedzają p. Jana, z którym oglądają film o zwierzętach na wolności, które można spotkać w zoo , wyjaśnienie pojęcia sawanna i czym się różni głoska od litery) ; WSZYSCY MAMY MAMY (wprowadzenie litery "m") ; O CZYLI OWOCE OWALNE (litera "o"; film o ogrodach, sad, owoce i ich kształty) ; T WIELKIE JAK TORT (różne rodzaje i nazwy sklepów, pojęcie "bakalie", składniki do tortu) ; I JAK IGŁA (rodzaje igieł i szpilek, szycie ręczne i maszynowo) ; K JAK KAJAK (film o zwierzętach hodowanych na wsi - wiele nazw zwierząt zaczyna się literą "k"; wyrazy palindromy na przykł. wyrazu kajak) ; DLACZEGO ŻADEN WYRAZ NIE ZACZYNA SIĘ LITERĄ "Y" (jak litera "y" zamienia jedną rzecz na wiele rzeczy, choć nie zawsze; film o kotach dzikich i domowych) ; LALA, LALKA, LALECZKA ( Barbi i in. lalki, misie, czy zabawki mają duszę, czy "żyją", dlaczego nie wolno ich krzywdzić; zabawy polegające na otrzymywaniu nowych wyrazów poprzez zamianę liter np. kotka - lotka) ; D JAK DOM (film: jak mieszkają ludzie i zwierzęta) ; E JAK EKRAN (rodzaje ekranów, ekran przy ognisku, projektor do filmów ruchomych i diaskop do przezroczy) ; U JAK UL (film o pasiece i życiu pszczół) ; R JAK RAK (film o podwodnym życiu zwierząt w oceanach; zabawa słowna: wyodrębnianie wyrazów w wyrazach tatarak i rabarbar).
520
8
%a Fabuła wiekszości filmów została powiązana z tematyką występującą w książkach ABC. Książka sześciolatka cz. 1-4. Filmy wzbogacają i poszerzają te treści. Dają pretekst do wprowadzania liter i wyrazów, w których one występują. Na ekranie pokazują się symbole graficzne pobudzające dzieci do odgadywania i powtarzania wyrazów występujących w filmach. W konstrukcji filmów uwzględniono stałe, powtarzające się scenki, co daje dziecku poczucie stałości i uporządkowania. Występują aktorzy i pacynki - pozwala to na wprowadzenie elementów zabawy i humoru, a także wytworzenie związków emocjonalnych pomiędzy dzieckiem a pojawiającymi się w każdym odcinku postaciami. Dołączono druk z propozycjami metodycznymi, które dotyczą możliwości przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem filmu.
521
8
%a Filmy adresowane do dziecka sześcioletniego i nauczycieli oraz in. osób dorosłych, które wprowadzają dziecko w tajemnice czytania
530
8
%a Płyta niekomercyjna. Źródło nagrania: filmy na kasecie wideo ze zbioru W-MBP. Podstawa prawna: Art. 28 Ustawy o prawie autorskim.
650
9
%a Nauka czytania
650
9
%a Język polski (przedmiot szkolny)
650
9
%a Nauczanie początkowe
650
9
%a Język polski
650
9
%a Nauczanie
650
9
%a Przedszkola
655
9
%a Film edukacyjny
655
9
%a Dokumenty audiowizualne
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Językoznawstwo
658
%a Literaturoznawstwo
740
0
2
%a Od a do ZOO
740
0
2
%a Wszyscy mamy mamy
740
0
2
%a O czyli owoce owalne
740
0
2
%a T wielkie jak tort
740
0
2
%a I jak igła
740
0
2
%a K jak kajak
740
0
2
%a Dlaczego żaden wyraz nie zaczyna się na literę y
740
0
2
%a Lalka, lalka, laleczka
740
0
2
%a D jak dom
740
0
2
%a E jak ekran
740
0
2
%a U jak ul
740
0
2
%a R jak rak
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222400308963 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
Fabuła wiekszości filmów została powiązana z tematyką występującą w książkach ABC. Książka sześciolatka cz. 1-4. Filmy wzbogacają i poszerzają te treści. Dają pretekst do wprowadzania liter i wyrazów, w których one występują. Na ekranie pokazują się symbole graficzne pobudzające dzieci do odgadywania i powtarzania wyrazów występujących w filmach. W konstrukcji filmów uwzględniono stałe, powtarzające się scenki, co daje dziecku poczucie stałości i uporządkowania. Występują aktorzy i pacynki - pozwala to na wprowadzenie elementów zabawy i humoru, a także wytworzenie związków emocjonalnych pomiędzy dzieckiem a pojawiającymi się w każdym odcinku postaciami. Dołączono druk z propozycjami metodycznymi, które dotyczą możliwości przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem filmu.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.