Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Specjalne potrzeby edukacyjne

Autorzy:
Olechowska, Agnieszka
Tytuł pełny:
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska ; recenzent Józefa Bałachowicz
Rok wydania:
2016
Wydawca:
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
9788301185886
Opis fizyczny:
324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie pierwsze
Uwagi:
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks
Temat:
Nauczanie
Dziecko chore
Dziecko z niepełnosprawnością
Młodzież z niepełnosprawnością
Prawo oświatowe
Wsparcie edukacyjne
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Edukacja i pedagogika
#Ibuk Libra
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje fachowe
Publikacje naukowe
Opracowanie
Poradniki dla nauczycieli
Współtwórcy:
Bałachowicz, Józefa. Recenzent
Wydawnictwo Naukowe PWN. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03832cam#a2200553#i#4500
001 3222700757966
003 OLSZT 005
005 20240311073640.4
008 160520s2016####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788301185886
035 %a xx003679423
035 %a (NUKAT)vtls003679423
040 %a WR 56/ms %c WR 56/ms %d WR 56/ak %d GD U/AJs %e PNN %d OLSZT 005
046 %k 2016
100 1 %a Olechowska, Agnieszka. %e Autor
245 1 0 %a Specjalne potrzeby edukacyjne / %c Agnieszka Olechowska ; recenzent Józefa Bałachowicz.
250 %a Wydanie pierwsze.
260 # %a Warszawa : %b Wydawnictwo Naukowe PWN, %c 2016.
300 %a 324, [1] strona : %b ilustracje ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje fachowe
380 %a Publikacje naukowe
385 %a Nauczyciele
385 %a Pedagodzy
385 %a Studenci
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
520 8 %a <br><b>Pierwsza część</b> przedstawia podstawowe informacje dotyczące genezy koncepcji, ustaleń terminologicznych, obnaża również niedostatki polskich systemów edukacji, prawa i polityki społecznej, ukazując bardzo trudną sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty. Zawiera przegląd światowych, europejskich i polskich aktów prawnych regulujących pracę z tymi uczniami.<br><b>Druga część</b> zawiera informacje dotyczące wszystkich rodzajów specjalnych potrzeb edukacyjnych wymienionych w Rozporządzeniu MEN z 30 Kwietnia 2013 r. Są to: niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność ruchowa, uszkodzenie słuchu, uszkodzenie wzroku, niedostosowanie społeczne, szczególne uzdolnienia, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zaburzenia komunikacji językowej,
520 8 %a choroba przewlekła (otyłość, choroby uwarunkowane genetycznie - mukowiscydoza, cukrzyca, epilepsja, astma oskrzelowa), sytuacje kryzysowe i traumatyczne (zespół stresu pourazowego), niepowodzenia edukacyjne, zaniedbania środowiskowe - nieodpowiednie warunki do rozwoju dziecka, trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego (w tym z wcześniejszym kształceniem za granicą), autyzm.
650 9 %a Nauczanie
650 9 %a Dziecko chore
650 9 %a Dziecko z niepełnosprawnością
650 9 %a Młodzież z niepełnosprawnością
650 9 %a Prawo oświatowe
650 9 %a Wsparcie edukacyjne
650 9 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
655 9 %a Opracowanie
655 9 %a Poradniki dla nauczycieli
658 %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Bałachowicz, Józefa. %e Recenzent
710 2 # %a Wydawnictwo Naukowe PWN. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700757966 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
856 4 # %u http://libra.ibuk.pl/book/155878 %y Książka dostępna również w wersji elektronicznej na platformie IBUK Libra. Zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu. %z <b>zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu</B>
920 %a ISBN 978-83-01-18588-6
990 %a #Ibuk Libra


Pierwsza część przedstawia podstawowe informacje dotyczące genezy koncepcji, ustaleń terminologicznych, obnaża również niedostatki polskich systemów edukacji, prawa i polityki społecznej, ukazując bardzo trudną sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty. Zawiera przegląd światowych, europejskich i polskich aktów prawnych regulujących pracę z tymi uczniami.
Druga część zawiera informacje dotyczące wszystkich rodzajów specjalnych potrzeb edukacyjnych wymienionych w Rozporządzeniu MEN z 30 Kwietnia 2013 r. Są to: niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność ruchowa, uszkodzenie słuchu, uszkodzenie wzroku, niedostosowanie społeczne, szczególne uzdolnienia, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zaburzenia komunikacji językowej,

choroba przewlekła (otyłość, choroby uwarunkowane genetycznie - mukowiscydoza, cukrzyca, epilepsja, astma oskrzelowa), sytuacje kryzysowe i traumatyczne (zespół stresu pourazowego), niepowodzenia edukacyjne, zaniedbania środowiskowe - nieodpowiednie warunki do rozwoju dziecka, trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego (w tym z wcześniejszym kształceniem za granicą), autyzm.

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 178131
Sygnatura:
W 178131 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny
Nr inwentarza:
KG 184834
Sygnatura:
W 184834 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz