%a Specjalne potrzeby edukacyjne / %c Agnieszka Olechowska ; recenzent Józefa Bałachowicz.
250
%a Wydanie pierwsze.
260
#
%a Warszawa : %b Wydawnictwo Naukowe PWN, %c 2016.
300
%a 324, [1] strona : %b ilustracje ; %c 24 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje fachowe
380
%a Publikacje naukowe
385
%a Nauczyciele
385
%a Pedagodzy
385
%a Studenci
388
1
%a 2001-
504
%a Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
520
8
%a <br><b>Pierwsza część</b> przedstawia podstawowe informacje dotyczące genezy koncepcji, ustaleń terminologicznych, obnaża również niedostatki polskich systemów edukacji, prawa i polityki społecznej, ukazując bardzo trudną sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty. Zawiera przegląd światowych, europejskich i polskich aktów prawnych regulujących pracę z tymi uczniami.<br><b>Druga część</b> zawiera informacje dotyczące wszystkich rodzajów specjalnych potrzeb edukacyjnych wymienionych w Rozporządzeniu MEN z 30 Kwietnia 2013 r. Są to: niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność ruchowa, uszkodzenie słuchu, uszkodzenie wzroku, niedostosowanie społeczne, szczególne uzdolnienia, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zaburzenia komunikacji językowej,
520
8
%a choroba przewlekła (otyłość, choroby uwarunkowane genetycznie - mukowiscydoza, cukrzyca, epilepsja, astma oskrzelowa), sytuacje kryzysowe i traumatyczne (zespół stresu pourazowego), niepowodzenia edukacyjne, zaniedbania środowiskowe - nieodpowiednie warunki do rozwoju dziecka, trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego (w tym z wcześniejszym kształceniem za granicą), autyzm.
650
9
%a Nauczanie
650
9
%a Dziecko chore
650
9
%a Dziecko z niepełnosprawnością
650
9
%a Młodzież z niepełnosprawnością
650
9
%a Prawo oświatowe
650
9
%a Wsparcie edukacyjne
650
9
%a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
655
9
%a Opracowanie
655
9
%a Poradniki dla nauczycieli
658
%a Edukacja i pedagogika
700
1
#
%a Bałachowicz, Józefa. %e Recenzent
710
2
#
%a Wydawnictwo Naukowe PWN. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700757966 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
856
4
#
%u http://libra.ibuk.pl/book/155878 %y Książka dostępna również w wersji elektronicznej na platformie IBUK Libra. Zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu. %z <b>zapraszamy do Wypożyczalni po kod dostępu</B>
920
%a ISBN 978-83-01-18588-6
990
%a #Ibuk Libra
Pierwsza część przedstawia podstawowe informacje dotyczące genezy koncepcji, ustaleń terminologicznych, obnaża również niedostatki polskich systemów edukacji, prawa i polityki społecznej, ukazując bardzo trudną sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty. Zawiera przegląd światowych, europejskich i polskich aktów prawnych regulujących pracę z tymi uczniami. Druga część zawiera informacje dotyczące wszystkich rodzajów specjalnych potrzeb edukacyjnych wymienionych w Rozporządzeniu MEN z 30 Kwietnia 2013 r. Są to: niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność ruchowa, uszkodzenie słuchu, uszkodzenie wzroku, niedostosowanie społeczne, szczególne uzdolnienia, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), zaburzenia komunikacji językowej,
choroba przewlekła (otyłość, choroby uwarunkowane genetycznie - mukowiscydoza, cukrzyca, epilepsja, astma oskrzelowa), sytuacje kryzysowe i traumatyczne (zespół stresu pourazowego), niepowodzenia edukacyjne, zaniedbania środowiskowe - nieodpowiednie warunki do rozwoju dziecka, trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego (w tym z wcześniejszym kształceniem za granicą), autyzm.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.