Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej

Autorzy:
Matras-Mastalerz, Wanda
Tytuł pełny:
Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej / Wanda Matras-Mastalerz
Rok wydania:
2015
Szukaj w:
Książki w życiu najmłodszych, s. 105-119
Uwagi:
Bibliogr
Temat:
Biblioterapia
Rozwój psychofizyczny dziecka
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02086caa#a2200241#i#4500
001 3222700764639
003 OLSZT 005
005 20240125114147.7
008 160627s2015####pl#||||g#####|||###|pol#d
035 %a PPBP15010035
040 %a Pozn PBP/EJ %c Pozn PBP/EJ %d Pozn PBP/EJ %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng %a eng %b pol
100 1 %a Matras-Mastalerz, Wanda.
245 1 0 %a Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej / %c Wanda Matras-Mastalerz.
260 # %c 2015.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Artykuł dotyczy badań naukowych na temat możliwości wykorzystania literatury w procesie wzmacniania rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Czytanie jako podstawowy element procesu biblioterapeutycznego może prowadzić do istotnych zmian w psychicznym dojrzewaniu każdego młodego człowieka. Przyczynia się ono do wzbogacenia wyobraźni, kształtuje postawy, rozszerza słownictwo i wiedzę, inspiruje do różnych form aktywności (dyskusji, dramy, recytacji, opowiadania, działalności plastycznej i muzycznej), rozwija krytyczne myślenie u dziecka, jego wyobraźnię, wrażliwość i empatię.<br>Ponadto, ideą bajki terapeutycznej jest redukacja negatywnych odczuć, wyposażenie dziecka w mechanizmy radzenia sobie z sytuacją emocjonalnie trudną (np. odrzuceniem rówieśniczym), motywacja do pokonania problemu oraz wytrwałej pracy, wzmocnienie pozytywnych emocji.
650 9 %a Biblioterapia
650 9 %a Rozwój psychofizyczny dziecka
773 0 # %i // W: %t Książki w życiu najmłodszych, %g s. 105-119 %w xx003504551 %w (NUKAT)vtls003504551 %z ISBN 9788364203473 (wersja papierowa) %z ISBN 9788379697892 (wersja papierowa) %z ISBN 9788379697908 (wersja elektroniczna)
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700764639 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Artykuł dotyczy badań naukowych na temat możliwości wykorzystania literatury w procesie wzmacniania rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Czytanie jako podstawowy element procesu biblioterapeutycznego może prowadzić do istotnych zmian w psychicznym dojrzewaniu każdego młodego człowieka. Przyczynia się ono do wzbogacenia wyobraźni, kształtuje postawy, rozszerza słownictwo i wiedzę, inspiruje do różnych form aktywności (dyskusji, dramy, recytacji, opowiadania, działalności plastycznej i muzycznej), rozwija krytyczne myślenie u dziecka, jego wyobraźnię, wrażliwość i empatię.
Ponadto, ideą bajki terapeutycznej jest redukacja negatywnych odczuć, wyposażenie dziecka w mechanizmy radzenia sobie z sytuacją emocjonalnie trudną (np. odrzuceniem rówieśniczym), motywacja do pokonania problemu oraz wytrwałej pracy, wzmocnienie pozytywnych emocji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz