%a Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej / %c Wanda Matras-Mastalerz.
260
#
%c 2015.
380
%a Artykuły
504
%a Bibliogr.
520
8
%a Artykuł dotyczy badań naukowych na temat możliwości wykorzystania literatury w procesie wzmacniania rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Czytanie jako podstawowy element procesu biblioterapeutycznego może prowadzić do istotnych zmian w psychicznym dojrzewaniu każdego młodego człowieka. Przyczynia się ono do wzbogacenia wyobraźni, kształtuje postawy, rozszerza słownictwo i wiedzę, inspiruje do różnych form aktywności (dyskusji, dramy, recytacji, opowiadania, działalności plastycznej i muzycznej), rozwija krytyczne myślenie u dziecka, jego wyobraźnię, wrażliwość i empatię.<br>Ponadto, ideą bajki terapeutycznej jest redukacja negatywnych odczuć, wyposażenie dziecka w mechanizmy radzenia sobie z sytuacją emocjonalnie trudną (np. odrzuceniem rówieśniczym), motywacja do pokonania problemu oraz wytrwałej pracy, wzmocnienie pozytywnych emocji.
650
9
%a Biblioterapia
650
9
%a Rozwój psychofizyczny dziecka
773
0
#
%i // W: %t Książki w życiu najmłodszych, %g s. 105-119 %w xx003504551 %w (NUKAT)vtls003504551 %z ISBN 9788364203473 (wersja papierowa) %z ISBN 9788379697892 (wersja papierowa) %z ISBN 9788379697908 (wersja elektroniczna)
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700764639 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
Artykuł dotyczy badań naukowych na temat możliwości wykorzystania literatury w procesie wzmacniania rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Czytanie jako podstawowy element procesu biblioterapeutycznego może prowadzić do istotnych zmian w psychicznym dojrzewaniu każdego młodego człowieka. Przyczynia się ono do wzbogacenia wyobraźni, kształtuje postawy, rozszerza słownictwo i wiedzę, inspiruje do różnych form aktywności (dyskusji, dramy, recytacji, opowiadania, działalności plastycznej i muzycznej), rozwija krytyczne myślenie u dziecka, jego wyobraźnię, wrażliwość i empatię. Ponadto, ideą bajki terapeutycznej jest redukacja negatywnych odczuć, wyposażenie dziecka w mechanizmy radzenia sobie z sytuacją emocjonalnie trudną (np. odrzuceniem rówieśniczym), motywacja do pokonania problemu oraz wytrwałej pracy, wzmocnienie pozytywnych emocji.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.