Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cały świat w klasie : ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach przedmiotowych w gimnazjum

Autorzy:
Jaskółka-Turek, Izabela
Lipska-Badoti, Gabriela
Narel, Beata
Naruszewicz, Zuzanna
Ostrowska, Małgorzata (edukacja)
Tragarz, Michał
Witkowski, Jędrzej
Lipińska, Marta (edukacja)
Paluszek, Anna (edukacja)
Szczygieł, Paulina
Szeniawska, Katarzyna (edukacja)
Tytuł pełny:
Cały świat w klasie : ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach przedmiotowych w gimnazjum / autorzy ćwiczeń: Izabela Jaskółka-Turek, Marta Lipińska, Gabriela Lipska-Badoti, Beata Narel, Zuzanna Naruszewicz, Małgorzata Ostrowska, Anna Paluszek, Paulina Szczygieł, Katarzyna Szeniawska, Michał Tragarz, Jędrzej Witkowski ; redakcja Jędrzej Witkowski]
Rok wydania:
2015
Wydawca:
Warszawa : Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
ISBN:
9788364602948
Opis fizyczny:
122, [2] s. : il. ; 30 cm
Wydanie:
Wyd. 2
Uwagi:
Publikacja powstała w ramach projektu "Edukacja globalna z klasą" objętego patronatem Ministra Edukacji Narodowej
Projekt skierowany jest głównie do nauczycieli historii, wiedzy o społeczeństwie, geografii i biologii w gimnazjach
Finansowane ze środków Unii Europejskiej
Temat:
Odkrycia geograficzne
Kolonializm
Solidarność (postawa)
Pomoc humanitarna międzynarodowa
Globalizacja
Rozwój zrównoważony
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Zmiany klimatyczne
Uchodźcy
Biologia (przedmiot szkolny)
Gimnazja
Nauczanie
Edukacja globalna
Metody nauczania
Geografia (przedmiot szkolny)
Historia (przedmiot szkolny)
Wychowanie obywatelskie
Bezpieczeństwo żywnościowe
Ochrona wód
Przemysł
Woda
Zastosowanie i wykorzystanie
Polska
Kraje rozwijające się
Socjologia i społeczeństwo
Biologia
Edukacja i pedagogika
Geografia i nauki o Ziemi
Historia
Polityka, politologia, administracja publiczna
Rolnictwo i leśnictwo
Ochrona środowiska
Inżynieria i technika
Gatunek / Forma:
Książki
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
Współtwórcy:
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (Warszawa). Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 05153cam#a2200841#i#4500
001 3222700779216
003 OLSZT 005
005 20240514200056.9
008 161010s2015####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788364602948
035 %a xx003657419
035 %a (NUKAT)vtls003657419
040 %a Ł U/GS %c Ł U/GS %d Ł U/GS %d WA M/MM %d Ł U/MRs %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Jaskółka-Turek, Izabela.
245 1 0 %a Cały świat w klasie : %b ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach przedmiotowych w gimnazjum / %c autorzy ćwiczeń: Izabela Jaskółka-Turek, Marta Lipińska, Gabriela Lipska-Badoti, Beata Narel, Zuzanna Naruszewicz, Małgorzata Ostrowska, Anna Paluszek, Paulina Szczygieł, Katarzyna Szeniawska, Michał Tragarz, Jędrzej Witkowski ; redakcja Jędrzej Witkowski].
250 %a Wyd. 2.
260 # %a Warszawa : %b Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, %c 2015.
300 %a 122, [2] s. : %b il. ; %c 30 cm.
380 %a Książki
500 %a Publikacja powstała w ramach projektu "Edukacja globalna z klasą" objętego patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
520 8 %a <b>Tematyka zajęć</b>:<li>wpływ odkryć geograficznych na kulturę i gospodarkę krajów golablnego Południa: Bangladeszu i Brazylii</li><li>skutki kolonializmu, obywatelstwo globalne</li><li>wpływanie przez obywatelki i obywateli na decyzje władz na poziomie globalnym i lokalnym</li><li>nierówna sytuacja globalnego Południa i globalnej Północy</li><li>wyobrażenia o ludziach mieszkających w dalekich krajach</li><li>pomoc humanitarna, katastrofa humanitarna</li><li>globalizacja - jak funkcjonuje współczesny świat</li><li>świat sprawiedliwy i zrównoważony, globalna zmiana</li><li>sytuacja imigrantów i imigrantek w Polsce - doświadczenia osób pochodzącychz Wietnamu, Chin, Ukrainy i Nigerii</li><li>społeczna odpowiedzialność biznesu</li><li>zmiany klimatyczne, ich przyczyny i skutki w kontekście rozwoju gospodarczengo krajów Północy (skutki odczuwane w krajach globalnego Południa)
520 8 %a </li><li>zjawisko korzystania przez kraje Północy z zasobów wodnych globalnego Południa - produkcja dóbr konsumpcyjnych poza granicami własnego państwa</li><li>skutki urbanizacji w Chinach, nierówności społeczne w Indiach</li><li>brak dostępu do wody pitnej w Sudanie Południowym, brak żywności na terenie Afryki Saharyjskiej
521 8 %a Projekt skierowany jest głównie do nauczycieli historii, wiedzy o społeczeństwie, geografii i biologii w gimnazjach.
536 %a Finansowane ze środków Unii Europejskiej
648 9 %a 2001-
650 9 %a Odkrycia geograficzne
650 9 %a Kolonializm
650 9 %a Solidarność (postawa)
650 9 %a Pomoc humanitarna międzynarodowa
650 9 %a Globalizacja
650 9 %a Rozwój zrównoważony
650 9 %a Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
650 9 %a Zmiany klimatyczne
650 9 %a Uchodźcy
650 9 %a Biologia (przedmiot szkolny)
650 9 %a Gimnazja
650 9 %a Nauczanie
650 9 %a Edukacja globalna
650 9 %a Metody nauczania
650 9 %a Geografia (przedmiot szkolny)
650 9 %a Historia (przedmiot szkolny)
650 9 %a Wychowanie obywatelskie
650 9 %a Bezpieczeństwo żywnościowe
650 9 %a Ochrona wód
650 9 %a Przemysł
650 9 %a Woda
650 9 %a Zastosowanie i wykorzystanie
651 9 %a Polska
651 9 %a Kraje rozwijające się
655 9 %a Scenariusze zajęć dla gimnazjów
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Biologia
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Geografia i nauki o Ziemi
658 %a Historia
658 %a Polityka, politologia, administracja publiczna
658 %a Rolnictwo i leśnictwo
658 %a Ochrona środowiska
658 %a Inżynieria i technika
700 1 # %a Lipska-Badoti, Gabriela.
700 1 # %a Narel, Beata.
700 1 # %a Naruszewicz, Zuzanna.
700 1 # %a Ostrowska, Małgorzata %c (edukacja).
700 1 # %a Tragarz, Michał.
700 1 # %a Witkowski, Jędrzej.
700 1 # %a Lipińska, Marta %c (edukacja).
700 1 # %a Paluszek, Anna %c (edukacja).
700 1 # %a Szczygieł, Paulina.
700 1 # %a Szeniawska, Katarzyna %c (edukacja).
710 2 # %a Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (Warszawa). %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222700779216 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-64602-94-8

Tematyka zajęć:

  • wpływ odkryć geograficznych na kulturę i gospodarkę krajów golablnego Południa: Bangladeszu i Brazylii
  • skutki kolonializmu, obywatelstwo globalne
  • wpływanie przez obywatelki i obywateli na decyzje władz na poziomie globalnym i lokalnym
  • nierówna sytuacja globalnego Południa i globalnej Północy
  • wyobrażenia o ludziach mieszkających w dalekich krajach
  • pomoc humanitarna, katastrofa humanitarna
  • globalizacja - jak funkcjonuje współczesny świat
  • świat sprawiedliwy i zrównoważony, globalna zmiana
  • sytuacja imigrantów i imigrantek w Polsce - doświadczenia osób pochodzącychz Wietnamu, Chin, Ukrainy i Nigerii
  • społeczna odpowiedzialność biznesu
  • zmiany klimatyczne, ich przyczyny i skutki w kontekście rozwoju gospodarczengo krajów Północy (skutki odczuwane w krajach globalnego Południa)

  • zjawisko korzystania przez kraje Północy z zasobów wodnych globalnego Południa - produkcja dóbr konsumpcyjnych poza granicami własnego państwa
  • skutki urbanizacji w Chinach, nierówności społeczne w Indiach
  • brak dostępu do wody pitnej w Sudanie Południowym, brak żywności na terenie Afryki Saharyjskiej

  • Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

    Nr inwentarza:
    KG 178655
    Sygnatura:
    W 178655 Wypożyczalnia
    Stan fizyczny:
    nowa
    Obsługiwane agendy:
    Wyświetl listę
    Lokalizacja:
    Lokalizacja
    Dostępny

    Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

    Prześlij opinię

    Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

    Formularz