Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Groza w literaturze dziecięcej : od Grimmów do Gaimana

LDR 03134cam#a2200541#i#4500
001 3222800815367
003 OLSZT 005
005 20240125114155.5
008 170109s2016####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788372719737
035 %a xx003671396
035 %a (NUKAT)vtls003671396
040 %a Ł U/AC %c Ł U/AC %d Ł U/AC %d Ł U/RRs %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Slany, Katarzyna %d (1983- ).
245 1 0 %a Groza w literaturze dziecięcej : %b od Grimmów do Gaimana / %c Katarzyna Slany.
260 # %a Kraków : %b Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, %c 2016.
300 %a 330, [1] s. ; %c 25 cm.
380 %a Książki
490 1 %a Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; %v 751
500 %a ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
504 %a Bibliogr. s. 298-320. Indeks.
520 8 %a Autorka bada teksty zaliczane do klasyki literatury dziecięcej, takie jak baśń klasyczna, utwory Andersena, powieści, które określa jako oniryczne i fantazmatyczne, wreszcie współczesne odmiany powieści grozy i fantasy. Monografia zawiera ustalenia literaturoznawcze, wykorzystujące metodologie z zakresu krytyki archetypowej, tematycznej, psychologii głębi i transgresyjnych propozycji interpretowania literatury.<br>[Żródło: http://www.wydawnictwoup.pl]
521 8 %a Książka adresowana jest do badaczy literatury dziecięcej, nauczycieli, bibliotekarzy i pedagogów.
600 1 9 %a Grimm, Jacob %d (1785-1863)
600 1 9 %a Grimm, Wilhelm %d (1786-1859)
600 1 9 %a Andersen, Hans Christian %d (1805-1875)
600 1 9 %a Hoffmann, E. T. A. %d (1776-1822). %t Nussknacker und Mausekönig
600 1 9 %a Carroll, Lewis %d (1832-1898). %t Alice's adventures in Wonderland
600 1 9 %a Carroll, Lewis %d (1832-1898). %t Through the looking-glass
600 1 9 %a Barrie, J. M. %d (1860-1937). %t Peter Pan
600 1 9 %a Dahl, Roald %d (1916-1990)
600 1 9 %a Snicket, Lemony %d (1970- ). %t Series of unfortunate events
600 1 9 %a Simon, Francesca %d (1955- ). %t Horrid Henry
600 1 9 %a Hoffmann, Heinrich %d (1809-1894). %t Struwwelpeter
600 1 9 %a Gaiman, Neil %d (1960- )
650 9 %a Archetyp (psychologia)
650 9 %a Literatura
650 9 %a Tematy i motywy
655 9 %a Bajka i baśń %x historia
655 9 %a Literatura dziecięca %x tematyka
655 9 %a Literatura dziecięca %x historia
655 9 %a Literatura grozy %x historia
658 %a Literaturoznawstwo
710 2 # %a Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków). %b Wydawnictwo Naukowe. %4 pbl
830 0 %a Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie %x 2450-7865 %v 751
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800815367 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-7271-973-7

Autorka bada teksty zaliczane do klasyki literatury dziecięcej, takie jak baśń klasyczna, utwory Andersena, powieści, które określa jako oniryczne i fantazmatyczne, wreszcie współczesne odmiany powieści grozy i fantasy. Monografia zawiera ustalenia literaturoznawcze, wykorzystujące metodologie z zakresu krytyki archetypowej, tematycznej, psychologii głębi i transgresyjnych propozycji interpretowania literatury.
[Żródło: http://www.wydawnictwoup.pl]

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 179009
Sygnatura:
W 179009 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz