Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Przeciętność" ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym

Autorzy:
Dusza, Bożena
Tytuł pełny:
"Przeciętność" ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym / Bożena Dusza
Rok wydania:
2016
Szukaj w:
Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole, s. 169-179
Nowa Szkoła. - 2016, nr 8, s. 39-46
Uwagi:
Artykuł opublikowany dwukrotnie, z drobnymi zmianami redakcyjnymi - w książce i w czasopiśmie. W Nowej Szkole źródła podane są w postaci przypisów a nie bibliografii
Bibliogr
Streszcz. ang
Temat:
Ukryty program
Efektywność nauczania
Nauczyciele
Produktywność pracy
Uczniowie
Polska
Edukacja i pedagogika
Gospodarka, ekonomia, finanse
Socjologia i społeczeństwo
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02599caa#a2200361#i#4500
001 3222800820842
003 OLSZT 005
005 20240125114200.8
008 170405s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Dusza, Bożena.
245 1 0 %a "Przeciętność" ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym / %c Bożena Dusza.
260 # %c 2016.
380 %a Artykuły
500 %a Artykuł opublikowany dwukrotnie, z drobnymi zmianami redakcyjnymi - w książce i w czasopiśmie. W Nowej Szkole źródła podane są w postaci przypisów a nie bibliografii.
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Jakie mechanizmy w szkole generują "przeciętność ucznia?<br>Codzienność szkolna - rutyna i dyscyplina.<br>Nauczyciel i jego rola w generowaniu "przeciętności" ucznia: obciążenie nauczyciela eksperymentowaniem i ciągłami zmianami w oświacie, sprzecznymi wymaganiami, wypalenie zawodowe, znieczulenie na problemy uczniów; rola procesu oceniania, zjawisko etykietowania ucznia.<br>Czy wszystko da się zmierzyć? - wszechobecna testomania.<br>Podstawa programowa i co z niej wynika? - ujednolicone wymagania, "konstruowanie przeciętności ucznia poprzez adaptywność, poddanie się kierowniczej roli nauczyciela, odtwórczość, reaktywność", budowanie "kolektywnego sposobu myślenia o rzeczywistości" i kolektywnej tożsamości "ucznia przeciętnego".
546 %a Streszcz. ang.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Ukryty program
650 9 %a Efektywność nauczania
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Produktywność pracy
650 9 %a Uczniowie
651 9 %a Polska
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Gospodarka, ekonomia, finanse
658 %a Socjologia i społeczeństwo
773 0 # %i // W: %t Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole, %w xx003766746 %w (NUKAT)vtls003766746 %g s. 169-179 %z ISBN 9788364788529 %z ISBN 9788361991601
773 0 # %i // %t Nowa Szkoła. - %w (OLSZT 005)3222400293577 %g 2016, nr 8, s. 39-46 %x 0029-537X
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800820842 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Jakie mechanizmy w szkole generują "przeciętność ucznia?
Codzienność szkolna - rutyna i dyscyplina.
Nauczyciel i jego rola w generowaniu "przeciętności" ucznia: obciążenie nauczyciela eksperymentowaniem i ciągłami zmianami w oświacie, sprzecznymi wymaganiami, wypalenie zawodowe, znieczulenie na problemy uczniów; rola procesu oceniania, zjawisko etykietowania ucznia.
Czy wszystko da się zmierzyć? - wszechobecna testomania.
Podstawa programowa i co z niej wynika? - ujednolicone wymagania, "konstruowanie przeciętności ucznia poprzez adaptywność, poddanie się kierowniczej roli nauczyciela, odtwórczość, reaktywność", budowanie "kolektywnego sposobu myślenia o rzeczywistości" i kolektywnej tożsamości "ucznia przeciętnego".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz