Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Językowe determinany rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym

Autorzy:
Kostka-Szymańska, Małgorzata
Tytuł pełny:
Językowe determinany rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym / Małgorzata Kostka-Szymańska
Rok wydania:
2015
Szukaj w:
Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych, s. 125-137
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz ang
Temat:
Język dziecka
Język figuratywny
Gatunek / Forma:
Artykuły
Przysłowia polskie - recepcja
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 01661caa#a2200253#i#4500
001 3222800823317
003 OLSZT 005
005 20240125114203.9
008 170517s2015####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Kostka-Szymańska, Małgorzata.
245 1 0 %a Językowe determinany rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym / %c Małgorzata Kostka-Szymańska.
260 # %c 2015.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Artykuł prezentuje badania, których celem było ustalenie, jaką rolę w procesie rozumienia przysłów przez dzieci odgrywa stopień ich złożoności językowej.<br>Analizy pokazują różnice w sposobie rozumienia przysłów prostych i złożonych językowo w poszczególnych grupach badanych (7, 11, 14 lat) oraz określają, które przysłowia są łatwiejsze do samodzielnej interpretacji w określonym wieku.<br>W badaniach zastosowano Test Interpretacji Przysłów B. Kaczmarka.
546 %a Streszcz ang.
650 9 %a Język dziecka
653 1 0 %a Język figuratywny
655 9 %a Przysłowia polskie %x recepcja
773 0 # %i // W: %t Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych, %g s. 125-137 %w xx003468903 %w (NUKAT)vtls003468903 %z ISBN 9788364788208 %z ISBN 9788361991601
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800823317 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Artykuł prezentuje badania, których celem było ustalenie, jaką rolę w procesie rozumienia przysłów przez dzieci odgrywa stopień ich złożoności językowej.
Analizy pokazują różnice w sposobie rozumienia przysłów prostych i złożonych językowo w poszczególnych grupach badanych (7, 11, 14 lat) oraz określają, które przysłowia są łatwiejsze do samodzielnej interpretacji w określonym wieku.
W badaniach zastosowano Test Interpretacji Przysłów B. Kaczmarka.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz