Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych : przekonania, dylematy, kontrowersje

Authors:
Oszwa, Urszula
Full title:
Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych : przekonania, dylematy, kontrowersje / Urszula Oszwa
Publication Year:
2017
Search in:
Zaburzenia komunikacji pisemnej, s. 690-702
Notes:
Bibliogr
Streszcz. ang
Subject:
Dysleksja i dysgrafia
Diagnostyka medyczna
Dwujęzyczność
Medycyna i zdrowie
Psychologia
Genere / Form:
Artykuły
13. Praca. Artykuł
library suggestion
LDR 01950caa#a2200277#i#4500
001 3222800828531
003 OLSZT 005
005 20240125114207.7
008 170824s2017####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Oszwa, Urszula.
245 1 0 %a Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych : %b przekonania, dylematy, kontrowersje / %c Urszula Oszwa.
260 # %c 2017.
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a W rozdziale przedstawiono zróżnicowaną typologię dwujęzyczności. Dokonano prezentacji społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem czynników osobowościowych, językowych i środowiskowych.<br>Omówiono dwojaki wpływ dwujęzyczności na nabywanie umiejętności czytania i pisania, zwłaszcza w drugim języku, prowadzący do pewnych ułatwień, ale i trudności.<br>Zaprezentowano doniesienia badawcze ukazujące swoistą aktywność mózgową u osób dwujęzycznych oraz w przypadku wystąpienia u nich dysleksji. Przeanalizowano przekonania dotyczące dwujęzyczności i dysleksji oraz przedstawiono model kompleksowej, przyczynowo-objawowej diagnozy dysleksji dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem symultanicznych badań w języku L1 i L2.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Dysleksja i dysgrafia
650 9 %a Diagnostyka medyczna
650 9 %a Dwujęzyczność
658 %a Medycyna i zdrowie
658 %a Psychologia
773 0 # %i // W: %t Zaburzenia komunikacji pisemnej, %g s. 690-702 %w xx004041465 %w (NUKAT)vtls004041465
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800828531 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

W rozdziale przedstawiono zróżnicowaną typologię dwujęzyczności. Dokonano prezentacji społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem czynników osobowościowych, językowych i środowiskowych.
Omówiono dwojaki wpływ dwujęzyczności na nabywanie umiejętności czytania i pisania, zwłaszcza w drugim języku, prowadzący do pewnych ułatwień, ale i trudności.
Zaprezentowano doniesienia badawcze ukazujące swoistą aktywność mózgową u osób dwujęzycznych oraz w przypadku wystąpienia u nich dysleksji. Przeanalizowano przekonania dotyczące dwujęzyczności i dysleksji oraz przedstawiono model kompleksowej, przyczynowo-objawowej diagnozy dysleksji dzieci dwujęzycznych, z uwzględnieniem symultanicznych badań w języku L1 i L2.

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form