Na s. red. i 4 s. okł.: ISSN 0239-6025 dotyczy pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie Dysk optyczny CD-ROM zawiera aneks pt.: Tabelaryczne zestawienia terminów z obszaru pedagogiki specjalnej występujących w tytułach publikacji Bibliogr. s. 237-271. Indeks
%a Rozumieć chaos : %b rzecz o terminach i znaczeniach im nadawanych w pedagogice specjalnej / %c Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys.
260
#
%a Kraków : %b Uniwersytet Pedagogiczny, %c 2016.
300
%a 294, [1] s. : %b il. ; %c 24 cm + %e CD-ROM ; 12 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
490
1
%a Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; %v nr 766
500
%a Na s. red. i 4 s. okł.: ISSN 0239-6025 dotyczy pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
500
%a Dysk optyczny CD-ROM zawiera aneks pt.: Tabelaryczne zestawienia terminów z obszaru pedagogiki specjalnej występujących w tytułach publikacji.
504
%a Bibliogr. s. 237-271. Indeks.
520
8
%a Monografia traktuje o terminach pojawiających się w pedagogice specjalnej. Poruszana problematyka została podzielona na cztery kręgi tematyczne.<br>Pierwszy odnosi się do nazwy omawianej dyscypliny i jej działów. <br>Drugi dotyczy podmiotu oddziaływań pedagogiki specjalnej (<i>oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki, pedagogiki osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi, surdotyflopedagogiki, pedagogiki terapeutycznej, resocjalizacyjnej, korekcyjnej, pedagogiki uzdolnionych i utalentowanych</i>).<br>W kolejnym ukazane zostały przeobrażenia terminologiczne związane z działaniami podejmowanymi w ramach pedagogiki specjalnej (<i>rehabilitacja, rewalidacja, resocjalizacja, procesy oddziaływania pedagogicznego, wczesne oddziaływania interwencyjno-wspomagające</i>).
520
8
%a <br>W czwartej poruszono kwestię słownictwa odnoszącego się do pedagogów pracujących z osobami niepełnosprawnymi.<br>Dokonując systemowej analizy terminologicznej autorzy wykorzystali podejście semazjologiczne.<br>[źródło: http://www.wydawnictwoup.pl]
650
9
%a Pedagogika specjalna
650
9
%a Terminologia
658
%a Edukacja i pedagogika
700
1
#
%a Parys, Katarzyna.
710
2
#
%a Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków). %4 pbl
830
0
%a Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie %x 2450-7865 %v nr 766
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800829649 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-8084-000-3
Monografia traktuje o terminach pojawiających się w pedagogice specjalnej. Poruszana problematyka została podzielona na cztery kręgi tematyczne. Pierwszy odnosi się do nazwy omawianej dyscypliny i jej działów. Drugi dotyczy podmiotu oddziaływań pedagogiki specjalnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki, pedagogiki osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi, surdotyflopedagogiki, pedagogiki terapeutycznej, resocjalizacyjnej, korekcyjnej, pedagogiki uzdolnionych i utalentowanych). W kolejnym ukazane zostały przeobrażenia terminologiczne związane z działaniami podejmowanymi w ramach pedagogiki specjalnej (rehabilitacja, rewalidacja, resocjalizacja, procesy oddziaływania pedagogicznego, wczesne oddziaływania interwencyjno-wspomagające).
W czwartej poruszono kwestię słownictwa odnoszącego się do pedagogów pracujących z osobami niepełnosprawnymi. Dokonując systemowej analizy terminologicznej autorzy wykorzystali podejście semazjologiczne. [źródło: http://www.wydawnictwoup.pl]
Інформація
Анонімний користувач не може замовити або зарезервувати документи!
Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.