Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współpraca szkoły z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością : szanse i bariery

Autorzy:
Klajmon-Lech, Urszula
Tytuł pełny:
Współpraca szkoły z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością : szanse i bariery / Urszula Klajmon-Lech
Rok wydania:
2017
Szukaj w:
Edukacja małego dziecka. T. 10, Wychowanie i kształcenie - kierunki i perspektywy zmian, s. 271-284
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz. ang
Temat:
Dziecko z niepełnosprawnością
Nauczanie
Rodzice
Szkolnictwo
Polska
Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02337caa#a2200349#i#4500
001 3222800831201
003 OLSZT 005
005 20240125114210.9
008 171023s2017####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Klajmon-Lech, Urszula.
245 1 0 %a Współpraca szkoły z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością : %b szanse i bariery / %c Urszula Klajmon-Lech.
260 # %c 2017.
336 %a Tekst %2 rdacontent %b txt
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %2 rdamedia %b n
338 %a Wolumin %2 rdacarrier %b nc
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a Artykuł zawiera opis badań dotyczących współpracy nauczycieli, dyrektorów szkół (ogólnodostępnych, integracyjnych czy z oddziałami integracyjnymi) z rodzicami, które przeprowadzono w 2014 r. w ramach projektu "Trajektorie życia rodziców dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi".<br>Zaprezentowano przypadki nauczania dzieci z głębokimi niepełnosprawnościami (m.in. z zespołem Pradera-Willego i zespołem Fra X) jako przykłady zrozumienia, współpracy i zaangażowania, wsparcia, opieki i integracji, a także niezrozumienia, braku zaangażowania i niekompetencji oraz bezwzględności, nieczułości i wykluczenia.<br>Przedstawiono najważniejsze cechy nauczyciela pracującego z uczniem z niepełnosprawnością oraz wskazano warunki udanej komunikacji i współpracy szkoły z rodzicami.
546 %a Streszcz. ang.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Dziecko z niepełnosprawnością
650 9 %a Nauczanie
650 9 %a Rodzice
650 9 %a Szkolnictwo
651 9 %a Polska
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
773 0 # %i // W: %t Edukacja małego dziecka. T. 10, Wychowanie i kształcenie - kierunki i perspektywy zmian, %g s. 271-284 %w xx004108348 %w (NUKAT)vtls004108348 %z ISBN 9788375874686 %z ISBN 9788380953116
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800831201 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Artykuł zawiera opis badań dotyczących współpracy nauczycieli, dyrektorów szkół (ogólnodostępnych, integracyjnych czy z oddziałami integracyjnymi) z rodzicami, które przeprowadzono w 2014 r. w ramach projektu "Trajektorie życia rodziców dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi".
Zaprezentowano przypadki nauczania dzieci z głębokimi niepełnosprawnościami (m.in. z zespołem Pradera-Willego i zespołem Fra X) jako przykłady zrozumienia, współpracy i zaangażowania, wsparcia, opieki i integracji, a także niezrozumienia, braku zaangażowania i niekompetencji oraz bezwzględności, nieczułości i wykluczenia.
Przedstawiono najważniejsze cechy nauczyciela pracującego z uczniem z niepełnosprawnością oraz wskazano warunki udanej komunikacji i współpracy szkoły z rodzicami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz