Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności

Autorzy:
Nowak-Dziemianowicz, Mirosława (1956- )
Tytuł pełny:
Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności / Mirosława Nowak-Dziemianowicz
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Kraków : "Impuls"
ISBN:
9788378507611
Opis fizyczny:
171 s. ; 24 cm
Wydanie:
Wyd. 2
Uwagi:
Bibliogr. przy niektórych rozdz
Temat:
Pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Gatunek / Forma:
Książki
Współtwórcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 02827cam#a2200301#i#4500
001 3222800831815
003 OLSZT 005
005 20240125114210.8
008 171107s2014####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788378507611
035 %a xx003339712
035 %a (NUKAT)vtls003339712
040 %a KR U/GK %c KR U/GK %d KIEL 010/DNs %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Nowak-Dziemianowicz, Mirosława %d (1956- ).
245 1 0 %a Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności / %c Mirosława Nowak-Dziemianowicz.
250 %a Wyd. 2.
260 # %a Kraków : %b "Impuls", %c 2014.
300 %a 171 s. ; %c 24 cm.
380 %a Książki
504 %a Bibliogr. przy niektórych rozdz.
520 8 %a "Książka jest wynikiem dwóch dopełniających się aktywności, dwóch sposobów mojego <i>bycia w świecie</i>, dwóch rodzajów mojego zaangażowania. Pierwszy z nich to moja profesjonalna rola – rola badacza rzeczywistości społecznej. Edukacja i wychowanie stanowią dwa procesy, które angażują moje myślenie, moje teoretyczne poszukiwania, moje empiryczne działania na wielu bardzo różnych poziomach ogólności. Społeczno-kulturowe, ideologiczne źródła i ograniczenia procesów wychowania i edukacji, przypisywane i realizowane w nich cele, bariery na drodze do ich osiągania, możliwości i przykłady przezwyciężania tych barier – to tylko niektóre z rodzajów zaangażowania. Drugi wiąże się z krytycznym spojrzeniem na codzienność, jest odpowiedzią na wpisane w nią problemy, niebezpieczeństwa, a nawet absurdy. Codzienność może być okazją do uczenia się lub kontekstem twórczych, satysfakcjonujących działań, sposobem realizacji zamierzeń. Może także ograniczać, zawodzić, spychać na margines czy wykluczać.
520 8 %a Edukacja i wychowanie, jako dwa podstawowe procesy wpisane w ludzką egzystencję, kształtujące, determinujące jej przebieg, są opisywane, badane, porządkowane i interpretowane przez dyskurs nauki. Są jednak także obecne w każdym przejawie, w każdym momencie naszej codzienności – w mediach, w debacie publicznej, w naszych rodzinnych domach, na ulicy, w instytucjach, ujawniają się w naszych wyborach, zachowaniach, w każdym naszym działaniu. Tak je właśnie w zaprezentowanych w tej książce tekstach odczytuję." [Źródło: http://www.impulsoficyna.com.pl]
650 9 %a Pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800831815 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-7850-761-1

"Książka jest wynikiem dwóch dopełniających się aktywności, dwóch sposobów mojego bycia w świecie, dwóch rodzajów mojego zaangażowania. Pierwszy z nich to moja profesjonalna rola – rola badacza rzeczywistości społecznej. Edukacja i wychowanie stanowią dwa procesy, które angażują moje myślenie, moje teoretyczne poszukiwania, moje empiryczne działania na wielu bardzo różnych poziomach ogólności. Społeczno-kulturowe, ideologiczne źródła i ograniczenia procesów wychowania i edukacji, przypisywane i realizowane w nich cele, bariery na drodze do ich osiągania, możliwości i przykłady przezwyciężania tych barier – to tylko niektóre z rodzajów zaangażowania. Drugi wiąże się z krytycznym spojrzeniem na codzienność, jest odpowiedzią na wpisane w nią problemy, niebezpieczeństwa, a nawet absurdy. Codzienność może być okazją do uczenia się lub kontekstem twórczych, satysfakcjonujących działań, sposobem realizacji zamierzeń. Może także ograniczać, zawodzić, spychać na margines czy wykluczać.

Edukacja i wychowanie, jako dwa podstawowe procesy wpisane w ludzką egzystencję, kształtujące, determinujące jej przebieg, są opisywane, badane, porządkowane i interpretowane przez dyskurs nauki. Są jednak także obecne w każdym przejawie, w każdym momencie naszej codzienności – w mediach, w debacie publicznej, w naszych rodzinnych domach, na ulicy, w instytucjach, ujawniają się w naszych wyborach, zachowaniach, w każdym naszym działaniu. Tak je właśnie w zaprezentowanych w tej książce tekstach odczytuję." [Źródło: http://www.impulsoficyna.com.pl]

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 179999
Sygnatura:
W 179999 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz