Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje

Autorzy:
Leszczyński, Grzegorz (1956- )
Tytuł pełny:
Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje / Grzegorz Leszczyński
Rok wydania:
2016
Szukaj w:
Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka, s. 13-24
Uwagi:
Bibliogr
Streszcz. ang
Temat:
Dzieci
Socjologia i społeczeństwo
Kultura i sztuka
Historia
Gatunek / Forma:
Artykuły
Literatura dziecięca - historia
Sztuka
Sztuka dla dzieci
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02464caa#a2200337#i#4500
001 3222900839351
003 OLSZT 005
005 20240125114217.0
008 180404s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Leszczyński, Grzegorz %d (1956- ).
245 1 0 %a Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje / %c Grzegorz Leszczyński.
260 # %c 2016.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a <br>"[...] niejednorodny charakter wzajemnie ze sobą sprzężonych konstruktów dziecka i dorosłego skutkuje niejednorodnym charakterem sztuki kierowanej do dziecka - książki, teatru, filmu, muzyki. Sztuka ta oscyluje nieprzerwanie między krańcowo odmiennymi modelami, implikującymi odrębne role nadawcze i odbiorcze, w konsekwencji również całkowicie rozbieżne funkcje, środki przekazu, wzorce osobowe, treści ideowe i światopoglądowe, obraz świata itd."<br>1. Sztuka dla dziecka - model tradycyjny, opierający się na jednostronnym przekazie: od dorosłego nadawcy (twórcy) do dziecięcego odbiorcy. Dorosły "doprowadza" sztukę do dziecka.<br>2. Dziecko dla sztuki - model przeciwstawny pierwszemu, sztuka traktowana jest jako rzeczywistość tworzona i funkcjonująca niezależnie od dziecięcego adresata i odbiorcy, zorientowana jest na ogół odbiorców. Dorosły "doprowadza" dziecko do sztuki.<br>3. Koniunkcje - model łączący harmonijnie obie perspektywy. Model podmiotowy, oddolny i buntowniczy.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Dzieci
655 9 %a Literatura dziecięca %x historia
655 9 %a Sztuka
655 9 %a Sztuka dla dzieci
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Kultura i sztuka
658 %a Historia
773 0 # %i // W: %t Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka, %w xx003955093 %w (NUKAT)vtls003955093 %g s. 13-24 %z ISBN 9788379963638
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900839351 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC


"[...] niejednorodny charakter wzajemnie ze sobą sprzężonych konstruktów dziecka i dorosłego skutkuje niejednorodnym charakterem sztuki kierowanej do dziecka - książki, teatru, filmu, muzyki. Sztuka ta oscyluje nieprzerwanie między krańcowo odmiennymi modelami, implikującymi odrębne role nadawcze i odbiorcze, w konsekwencji również całkowicie rozbieżne funkcje, środki przekazu, wzorce osobowe, treści ideowe i światopoglądowe, obraz świata itd."
1. Sztuka dla dziecka - model tradycyjny, opierający się na jednostronnym przekazie: od dorosłego nadawcy (twórcy) do dziecięcego odbiorcy. Dorosły "doprowadza" sztukę do dziecka.
2. Dziecko dla sztuki - model przeciwstawny pierwszemu, sztuka traktowana jest jako rzeczywistość tworzona i funkcjonująca niezależnie od dziecięcego adresata i odbiorcy, zorientowana jest na ogół odbiorców. Dorosły "doprowadza" dziecko do sztuki.
3. Koniunkcje - model łączący harmonijnie obie perspektywy. Model podmiotowy, oddolny i buntowniczy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz