Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje

Authors:
Leszczyński, Grzegorz (1956- )
Full title:
Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje / Grzegorz Leszczyński
Publication Year:
2016
Search in:
Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka, s. 13-24
Notes:
Bibliogr
Streszcz. ang
Subject:
Dzieci
Socjologia i społeczeństwo
Kultura i sztuka
Historia
Genere / Form:
Artykuły
Literatura dziecięca - historia
Sztuka
Sztuka dla dzieci
13. Praca. Artykuł
library suggestion
LDR 02465caa#a2200337#i#4500
001 3222900839351
003 OLSZT 005
005 20241122131636.7
008 180404s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Leszczyński, Grzegorz %d (1956- ).
245 1 0 %a Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje / %c Grzegorz Leszczyński.
260 # %c 2016.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliogr.
520 8 %a <br>"[...] niejednorodny charakter wzajemnie ze sobą sprzężonych konstruktów dziecka i dorosłego skutkuje niejednorodnym charakterem sztuki kierowanej do dziecka - książki, teatru, filmu, muzyki. Sztuka ta oscyluje nieprzerwanie między krańcowo odmiennymi modelami, implikującymi odrębne role nadawcze i odbiorcze, w konsekwencji również całkowicie rozbieżne funkcje, środki przekazu, wzorce osobowe, treści ideowe i światopoglądowe, obraz świata itd."<br>1. Sztuka dla dziecka - model tradycyjny, opierający się na jednostronnym przekazie: od dorosłego nadawcy (twórcy) do dziecięcego odbiorcy. Dorosły "doprowadza" sztukę do dziecka.<br>2. Dziecko dla sztuki - model przeciwstawny pierwszemu, sztuka traktowana jest jako rzeczywistość tworzona i funkcjonująca niezależnie od dziecięcego adresata i odbiorcy, zorientowana jest na ogół odbiorców. Dorosły "doprowadza" dziecko do sztuki.<br>3. Koniunkcje - model łączący harmonijnie obie perspektywy. Model podmiotowy, oddolny i buntowniczy.
546 %a Streszcz. ang.
650 9 %a Dzieci
655 9 %a Literatura dziecięca %x historia
655 9 %a Sztuka
655 9 %a Sztuka dla dzieci
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Kultura i sztuka
658 %a Historia
773 0 # %i // W: %t Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka, %w xx003955093 %w (NUKAT)vtls003955093 %g s. 13-24 %z ISBN 9788379963638
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900839351 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC


"[...] niejednorodny charakter wzajemnie ze sobą sprzężonych konstruktów dziecka i dorosłego skutkuje niejednorodnym charakterem sztuki kierowanej do dziecka - książki, teatru, filmu, muzyki. Sztuka ta oscyluje nieprzerwanie między krańcowo odmiennymi modelami, implikującymi odrębne role nadawcze i odbiorcze, w konsekwencji również całkowicie rozbieżne funkcje, środki przekazu, wzorce osobowe, treści ideowe i światopoglądowe, obraz świata itd."
1. Sztuka dla dziecka - model tradycyjny, opierający się na jednostronnym przekazie: od dorosłego nadawcy (twórcy) do dziecięcego odbiorcy. Dorosły "doprowadza" sztukę do dziecka.
2. Dziecko dla sztuki - model przeciwstawny pierwszemu, sztuka traktowana jest jako rzeczywistość tworzona i funkcjonująca niezależnie od dziecięcego adresata i odbiorcy, zorientowana jest na ogół odbiorców. Dorosły "doprowadza" dziecko do sztuki.
3. Koniunkcje - model łączący harmonijnie obie perspektywy. Model podmiotowy, oddolny i buntowniczy.

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form