%a Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alternatywy i koniunkcje / %c Grzegorz Leszczyński.
260
#
%c 2016.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Artykuły
504
%a Bibliogr.
520
8
%a <br>"[...] niejednorodny charakter wzajemnie ze sobą sprzężonych konstruktów dziecka i dorosłego skutkuje niejednorodnym charakterem sztuki kierowanej do dziecka - książki, teatru, filmu, muzyki. Sztuka ta oscyluje nieprzerwanie między krańcowo odmiennymi modelami, implikującymi odrębne role nadawcze i odbiorcze, w konsekwencji również całkowicie rozbieżne funkcje, środki przekazu, wzorce osobowe, treści ideowe i światopoglądowe, obraz świata itd."<br>1. Sztuka dla dziecka - model tradycyjny, opierający się na jednostronnym przekazie: od dorosłego nadawcy (twórcy) do dziecięcego odbiorcy. Dorosły "doprowadza" sztukę do dziecka.<br>2. Dziecko dla sztuki - model przeciwstawny pierwszemu, sztuka traktowana jest jako rzeczywistość tworzona i funkcjonująca niezależnie od dziecięcego adresata i odbiorcy, zorientowana jest na ogół odbiorców. Dorosły "doprowadza" dziecko do sztuki.<br>3. Koniunkcje - model łączący harmonijnie obie perspektywy. Model podmiotowy, oddolny i buntowniczy.
546
%a Streszcz. ang.
650
9
%a Dzieci
655
9
%a Literatura dziecięca %x historia
655
9
%a Sztuka
655
9
%a Sztuka dla dzieci
658
%a Socjologia i społeczeństwo
658
%a Kultura i sztuka
658
%a Historia
773
0
#
%i // W: %t Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka, %w xx003955093 %w (NUKAT)vtls003955093 %g s. 13-24 %z ISBN 9788379963638
856
4
#
%u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900839351 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
"[...] niejednorodny charakter wzajemnie ze sobą sprzężonych konstruktów dziecka i dorosłego skutkuje niejednorodnym charakterem sztuki kierowanej do dziecka - książki, teatru, filmu, muzyki. Sztuka ta oscyluje nieprzerwanie między krańcowo odmiennymi modelami, implikującymi odrębne role nadawcze i odbiorcze, w konsekwencji również całkowicie rozbieżne funkcje, środki przekazu, wzorce osobowe, treści ideowe i światopoglądowe, obraz świata itd." 1. Sztuka dla dziecka - model tradycyjny, opierający się na jednostronnym przekazie: od dorosłego nadawcy (twórcy) do dziecięcego odbiorcy. Dorosły "doprowadza" sztukę do dziecka. 2. Dziecko dla sztuki - model przeciwstawny pierwszemu, sztuka traktowana jest jako rzeczywistość tworzona i funkcjonująca niezależnie od dziecięcego adresata i odbiorcy, zorientowana jest na ogół odbiorców. Dorosły "doprowadza" dziecko do sztuki. 3. Koniunkcje - model łączący harmonijnie obie perspektywy. Model podmiotowy, oddolny i buntowniczy.
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.