Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Empatia dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej w przedszkolu ogólnodostępnym

Autorzy:
Jurczak, Monika
Tytuł pełny:
Empatia dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej w przedszkolu ogólnodostępnym / Monika Jurczak
Rok wydania:
2015
Szukaj w:
Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, s. 133-146
Uwagi:
Bibliografia
Streszczenie w języku angielskim
Temat:
Empatia
Dziecko w wieku przedszkolnym
Psychologia dziecka
Dziecko z zaburzeniami mowy
Komunikacja społeczna
Psychologia
Gatunek / Forma:
Artykuły
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02210caa#a2200325#i#4500
001 3222900840126
003 OLSZT 005
005 20240125114218.1
008 180507s2015####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Jurczak, Monika.
245 1 0 %a Empatia dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej w przedszkolu ogólnodostępnym / %c Monika Jurczak.
260 # %c 2015.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliografia.
520 8 %a W opracowaniu dokonano przeglądu literatury fachowej dotyczącej powiązań między występującymi zaburzeniami komunikacji językowej a poziomem wrażliwości empatycznej dziecka w wieku przedszkolnym. Powiązania te kształtują się szczególnie w płaszczyźnie szeroko pojętego rozwoju społeczno-emocjonalnego i przejawia się to w zaburzonym nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych. To z kolei może powodować ograniczenia w sferze poznawczej oraz zamknięcie się na innych. Zaburzenia komunikacji mogą być przyczyna powstającej frustracji i agresji, co hamuje rozwój empatii i zachowań prospołecznych. Uznając emocjonalno-poznawczy aspekt empatii, jej brak może także wpływać na rozwój mowy.
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
650 9 %a Empatia
650 9 %a Dziecko w wieku przedszkolnym
650 9 %a Psychologia dziecka
650 9 %a Dziecko z zaburzeniami mowy
650 9 %a Komunikacja społeczna
658 %a Psychologia
773 0 # %i // W: %t Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, %g s. 133-146 %w xx003605022 %w (NUKAT)vtls003605022 %z ISBN 9788379961962
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900840126 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

W opracowaniu dokonano przeglądu literatury fachowej dotyczącej powiązań między występującymi zaburzeniami komunikacji językowej a poziomem wrażliwości empatycznej dziecka w wieku przedszkolnym. Powiązania te kształtują się szczególnie w płaszczyźnie szeroko pojętego rozwoju społeczno-emocjonalnego i przejawia się to w zaburzonym nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych. To z kolei może powodować ograniczenia w sferze poznawczej oraz zamknięcie się na innych. Zaburzenia komunikacji mogą być przyczyna powstającej frustracji i agresji, co hamuje rozwój empatii i zachowań prospołecznych. Uznając emocjonalno-poznawczy aspekt empatii, jej brak może także wpływać na rozwój mowy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz