Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

O ambiwalencji w roli nauczyciela i uczniów

Автори:
Szymaniak, Jadwiga
Повна назва:
O ambiwalencji w roli nauczyciela i uczniów / Jadwiga Szymaniak
Дата публікації:
2017
Шукати в:
Kategorie (nie)obecne w edukacji, s. 47-66
Зауваження:
Bibliografia
Streszczenie w języku angielskim
Тема:
Wychowanie do wartości
Nauczyciele
Etyka zawodowa
Filozofia i etyka
Жанр / Форма:
Artykuły
Робота, стаття
пропозиція бібліотеки
LDR 01823caa#a2200301#i#4500
001 3222900843465
003 OLSZT 005
005 20240125114222.0
008 180808s2017####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Szymaniak, Jadwiga.
245 1 0 %a O ambiwalencji w roli nauczyciela i uczniów / %c Jadwiga Szymaniak.
260 # %c 2017.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliografia.
520 8 %a Autorka zajmuje się ambiwalencją między oczekiwanymi standardami kształcenia a rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami uczących się. Ambiwalentne uczucia przeżywają nauczyciele, którzy starają się sprostać nałożonym obowiązkom i chcą być solidarni ze swoimi podopiecznymi.<br>Autorka uważa, że współcześnie ambiwalentne znaczenia posiada większość kategorii edukacyjnych (tj. kształcenie, wiedza czy prawda), a szkoła w takich okolicznościach powinna przede wszystkim uczyć krytycyzmu oraz samodzielnego myślenia i oceniania. Powinna próbować być "oazą" trwałości i aksjologicznego ładu, służyć mądremu korzystaniu z wolności.
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
650 9 %a Wychowanie do wartości
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Etyka zawodowa
658 %a Filozofia i etyka
773 0 # %i // W: %t Kategorie (nie)obecne w edukacji, %g s. 47-66 %w xx004138611 %w (NUKAT)vtls004138611 %z ISBN 9788380952737
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900843465 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Autorka zajmuje się ambiwalencją między oczekiwanymi standardami kształcenia a rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami uczących się. Ambiwalentne uczucia przeżywają nauczyciele, którzy starają się sprostać nałożonym obowiązkom i chcą być solidarni ze swoimi podopiecznymi.
Autorka uważa, że współcześnie ambiwalentne znaczenia posiada większość kategorii edukacyjnych (tj. kształcenie, wiedza czy prawda), a szkoła w takich okolicznościach powinna przede wszystkim uczyć krytycyzmu oraz samodzielnego myślenia i oceniania. Powinna próbować być "oazą" trwałości i aksjologicznego ładu, służyć mądremu korzystaniu z wolności.

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр