%a Niejawne aspekty jakości edukacji włączającej / %c Beata Papuda-Dolińska.
260
#
%c 2017.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Artykuły
504
%a Bibliografia.
520
8
%a Artykuł jest próbą zwrócenia uwagi na sytuację dziecka z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, która choć z założenia jest miejscem dla niego przyjaznym, posiada jednak szereg niejawnych aspektów niepodlegających kontroli, a wpływających na prawidłowy przegieg edukacji włączającej.<li>Przeszkody systemowe - kompetencje nauczycieli, brak dialogu pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami, nieporozumienia w relacjach szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, zbyt liczne klasy</li><li>Przeszkody ekonomiczne - niedostateczne środki w ramach subwencji oświatowej, niedostosowana infrastruktura, kłopoty z finansowaniem odpowiednich specjalistów, asystentów
520
8
%a </li><li>Przeszkody niejawne - rozdźwięk między prawną powinnością a możliwościami i motywacją przyjęcia/nie przyjęcia ucznia z niepełnosprawnością do szkoły ogólnodostępnej, edukacja nastawiona na spełnianie oczekiwań wychowawczych populacji ludzi pełnosprawnych (zamiast wychowania emancypacyjnego - wychowanie adaptacyjne), brak dostosowania systemu szkolnego do ucznia, promowanie integracji społecznej i jednoczesna marginalizacja uczniów z niepełnosprawnością, postulat edukacji wysokiej jakości w zestawieniu z niedostatecznymi kompetencjami kadry nauczycielskiej.
546
%a Streszczenie w języku angielskim.
648
9
%a 2001-
650
9
%a Ukryty program
650
9
%a Edukacja włączająca
650
9
%a Kształcenie integracyjne
651
9
%a Polska
658
%a Edukacja i pedagogika
773
0
#
%i // W: %t Kategorie (nie)obecne w edukacji, %g s. 139-152 %w xx004138611 %w (NUKAT)vtls004138611 %z ISBN 9788380952737
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900843512 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
Artykuł jest próbą zwrócenia uwagi na sytuację dziecka z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, która choć z założenia jest miejscem dla niego przyjaznym, posiada jednak szereg niejawnych aspektów niepodlegających kontroli, a wpływających na prawidłowy przegieg edukacji włączającej.
Przeszkody systemowe - kompetencje nauczycieli, brak dialogu pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami, nieporozumienia w relacjach szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, zbyt liczne klasy
Przeszkody ekonomiczne - niedostateczne środki w ramach subwencji oświatowej, niedostosowana infrastruktura, kłopoty z finansowaniem odpowiednich specjalistów, asystentów
Przeszkody niejawne - rozdźwięk między prawną powinnością a możliwościami i motywacją przyjęcia/nie przyjęcia ucznia z niepełnosprawnością do szkoły ogólnodostępnej, edukacja nastawiona na spełnianie oczekiwań wychowawczych populacji ludzi pełnosprawnych (zamiast wychowania emancypacyjnego - wychowanie adaptacyjne), brak dostosowania systemu szkolnego do ucznia, promowanie integracji społecznej i jednoczesna marginalizacja uczniów z niepełnosprawnością, postulat edukacji wysokiej jakości w zestawieniu z niedostatecznymi kompetencjami kadry nauczycielskiej.
extended search - search including condition in various forms due to different inflectional endings (stemming), synonyms, omitting diacritical marks etc.
precise search - search only for the condition as specified. Other inflectional endings, synonyms, omitting diacritical marks are not taken into account.
We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process
Feedback
Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.