Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Niejawne aspekty jakości edukacji włączającej

Authors:
Papuda-Dolińska, Beata (1987- )
Full title:
Niejawne aspekty jakości edukacji włączającej / Beata Papuda-Dolińska
Publication Year:
2017
Search in:
Kategorie (nie)obecne w edukacji, s. 139-152
Notes:
Bibliografia
Streszczenie w języku angielskim
Subject:
Ukryty program
Edukacja włączająca
Kształcenie integracyjne
Polska
Edukacja i pedagogika
Genere / Form:
Artykuły
13. Praca. Artykuł
library suggestion
LDR 02660caa#a2200337#i#4500
001 3222900843512
003 OLSZT 005
005 20240125114222.0
008 180808s2017####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Papuda-Dolińska, Beata %d (1987- ).
245 1 0 %a Niejawne aspekty jakości edukacji włączającej / %c Beata Papuda-Dolińska.
260 # %c 2017.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliografia.
520 8 %a Artykuł jest próbą zwrócenia uwagi na sytuację dziecka z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, która choć z założenia jest miejscem dla niego przyjaznym, posiada jednak szereg niejawnych aspektów niepodlegających kontroli, a wpływających na prawidłowy przegieg edukacji włączającej.<li>Przeszkody systemowe - kompetencje nauczycieli, brak dialogu pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami, nieporozumienia w relacjach szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, zbyt liczne klasy</li><li>Przeszkody ekonomiczne - niedostateczne środki w ramach subwencji oświatowej, niedostosowana infrastruktura, kłopoty z finansowaniem odpowiednich specjalistów, asystentów
520 8 %a </li><li>Przeszkody niejawne - rozdźwięk między prawną powinnością a możliwościami i motywacją przyjęcia/nie przyjęcia ucznia z niepełnosprawnością do szkoły ogólnodostępnej, edukacja nastawiona na spełnianie oczekiwań wychowawczych populacji ludzi pełnosprawnych (zamiast wychowania emancypacyjnego - wychowanie adaptacyjne), brak dostosowania systemu szkolnego do ucznia, promowanie integracji społecznej i jednoczesna marginalizacja uczniów z niepełnosprawnością, postulat edukacji wysokiej jakości w zestawieniu z niedostatecznymi kompetencjami kadry nauczycielskiej.
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Ukryty program
650 9 %a Edukacja włączająca
650 9 %a Kształcenie integracyjne
651 9 %a Polska
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Kategorie (nie)obecne w edukacji, %g s. 139-152 %w xx004138611 %w (NUKAT)vtls004138611 %z ISBN 9788380952737
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222900843512 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Artykuł jest próbą zwrócenia uwagi na sytuację dziecka z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, która choć z założenia jest miejscem dla niego przyjaznym, posiada jednak szereg niejawnych aspektów niepodlegających kontroli, a wpływających na prawidłowy przegieg edukacji włączającej.

  • Przeszkody systemowe - kompetencje nauczycieli, brak dialogu pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami, nieporozumienia w relacjach szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, zbyt liczne klasy
  • Przeszkody ekonomiczne - niedostateczne środki w ramach subwencji oświatowej, niedostosowana infrastruktura, kłopoty z finansowaniem odpowiednich specjalistów, asystentów

  • Przeszkody niejawne - rozdźwięk między prawną powinnością a możliwościami i motywacją przyjęcia/nie przyjęcia ucznia z niepełnosprawnością do szkoły ogólnodostępnej, edukacja nastawiona na spełnianie oczekiwań wychowawczych populacji ludzi pełnosprawnych (zamiast wychowania emancypacyjnego - wychowanie adaptacyjne), brak dostosowania systemu szkolnego do ucznia, promowanie integracji społecznej i jednoczesna marginalizacja uczniów z niepełnosprawnością, postulat edukacji wysokiej jakości w zestawieniu z niedostatecznymi kompetencjami kadry nauczycielskiej.

  • We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

    Feedback

    Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

    Feedback form