Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Równość szans i społeczna nierówność osiągnięć edukacyjnych

LDR 03220caa#a2200469#i#4500
001 3223000878531
003 OLSZT 005
005 20240125114241.1
008 191007s2019####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
100 1 %a Kwieciński, Zbigniew %d (1941- ). %e Autor
245 1 0 %a Równość szans i społeczna nierówność osiągnięć edukacyjnych / %c Zbigniew Kwieciński.
260 # %c 2019.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
504 %a Bibliografia na stronach 124-127.
520 8 %a "Stan pełnej realizacji pewnej normy, osiągnięcia maksymalnego stanu rzeczy (tu: równość szans edukacyjnych) nazywamy syndromem nasycenia lub <i>efektem sufitu</i>. Czy nierówności społeczne, zależne od rodziny pochodzenia, znikają, gdy pod jakimś względem osiągnięty zostanie stan pełnej realizacji równości szans edukacyjnych? [...] Wskażę tu cztery przykłady nieoczekiwanych skutków efektu nasycenia (<i>efektu sufitu</i>), w postaci pojawiania się nowych form nierówności społecznych w edukacji i w związku z edukacją: dotyczy to pełnej dostępności szkolnictwa średniego i wyższych szczebli, udziału kobiet w studiach wyższych, szerokiej dostępności do wyższych stopni akademickich oraz korelatów osiągnięć szkolnych w momencie szczytu możliwości życiowych".
648 9 %a 2001-
648 9 %a 1901-2000
648 9 %a 1989-2000
650 9 %a Kobieta %x szkolnictwo wyższe %x socjologia %z Polska %y od 1989 r.
650 9 %a Kobieta %x awans zawodowy %z Polska %y od 1989 r.
650 9 %a Jakość kształcenia
650 9 %a Szkolnictwo wyższe
650 9 %a Nierówności społeczne
650 9 %a Szkolnictwo
650 9 %a Dostęp do oświaty
650 9 %a Jakość życia
650 9 %a Wykształcenie
651 9 %a Polska
658 %a Zarządzanie i marketing
658 %a Nauka i badania
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Gospodarka, ekonomia, finanse
658 %a Psychologia
773 0 # %i // W: %t Krótkie wykłady z socjologii edukacji, %w xx004673770 %w (NUKAT)vtls004673770 %g s. 112-127 %z ISBN 9788381607360
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223000878531 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

"Stan pełnej realizacji pewnej normy, osiągnięcia maksymalnego stanu rzeczy (tu: równość szans edukacyjnych) nazywamy syndromem nasycenia lub efektem sufitu. Czy nierówności społeczne, zależne od rodziny pochodzenia, znikają, gdy pod jakimś względem osiągnięty zostanie stan pełnej realizacji równości szans edukacyjnych? [...]
Wskażę tu cztery przykłady nieoczekiwanych skutków efektu nasycenia (efektu sufitu), w postaci pojawiania się nowych form nierówności społecznych w edukacji i w związku z edukacją: dotyczy to pełnej dostępności szkolnictwa średniego i wyższych szczebli, udziału kobiet w studiach wyższych, szerokiej dostępności do wyższych stopni akademickich oraz korelatów osiągnięć szkolnych w momencie szczytu możliwości życiowych".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz