Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Usługa book a librarian w bibliotekach polskich i zagranicznych

propozycja biblioteki
LDR 02735caa#a2200397#i#4500
001 3223101351591
003 OLSZT 005
005 20240125114248.5
008 200325s2019####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
046 %k 2019
100 1 %a Kokosińska, Magdalena. %e Autor
245 1 0 %a Usługa <i>book a librarian</i> w bibliotekach polskich i zagranicznych / %c Magdalena Kokosińska.
260 # %c 2019.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
380 %a Publikacje fachowe
388 1 %a 2001-
504 %a Netografia na stronie 320.
520 8 %a "Jednym z ważniejszych elementów funkcjonowania bibliotek jest trafne zidentyfikowanie potrzeb informacyjnych czytelników, a następnie ich zaspokojenie. <i>Book a librarian</i> (zamiennie określane terminem <i>rent a librarian</i>) to usługa szczególnie popularna w publicznych oraz akademickich bibliotekach amerykańskich, angielskich i skandynawskich, która świetnie spełnia oba te zadania. [...] Usługa <i>rent a librarian</i> polega na «wypożyczeniu» osoby bibliotekarza przez użytkownika (lub rzadziej - grupę użytkowników) na określony czas (z reguły jest to 30-60 minut). Taki «wypożyczony» bibliotekarz pracuje indywidualnie z danym użytkownikiem, wyjaśniając kwestie, które są dla niego ważne, trudne, niejasne, nieznane, nowe itp.". W artykule omówiono wyniki badania, w ramach którego rozesłano ankiety do 31 bibliotek na całym świecie.
520 8 %a "W tekście podjęto także próbę odpowiedzi na pytanie, czy w polskich bibliotekach (naukowych i publicznych) wprowadzenie takiej usługi miałoby sens, a jeśli tak, to w jaki sposób można by ją zorganizować".
650 9 %a Potrzeby informacyjne
650 9 %a Biblioteczna służba informacyjna
650 9 %a Bibliotekarze
650 9 %a Biblioteki publiczne
650 9 %a Biblioteki akademickie
655 9 %a Raport z badań
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
773 0 # %i // W: %t Mobilnie, interaktywnie, kompetentnie, %w (PL)b1000000474028 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9911300238105606 %w 991052577301205066 %g s. 310-322 %z ISBN 9788365741424
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223101351591 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

"Jednym z ważniejszych elementów funkcjonowania bibliotek jest trafne zidentyfikowanie potrzeb informacyjnych czytelników, a następnie ich zaspokojenie. Book a librarian (zamiennie określane terminem rent a librarian) to usługa szczególnie popularna w publicznych oraz akademickich bibliotekach amerykańskich, angielskich i skandynawskich, która świetnie spełnia oba te zadania. [...] Usługa rent a librarian polega na «wypożyczeniu» osoby bibliotekarza przez użytkownika (lub rzadziej - grupę użytkowników) na określony czas (z reguły jest to 30-60 minut). Taki «wypożyczony» bibliotekarz pracuje indywidualnie z danym użytkownikiem, wyjaśniając kwestie, które są dla niego ważne, trudne, niejasne, nieznane, nowe itp.". W artykule omówiono wyniki badania, w ramach którego rozesłano ankiety do 31 bibliotek na całym świecie.

"W tekście podjęto także próbę odpowiedzi na pytanie, czy w polskich bibliotekach (naukowych i publicznych) wprowadzenie takiej usługi miałoby sens, a jeśli tak, to w jaki sposób można by ją zorganizować".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz