Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Belfry w przyciasnych reformach : pół wieku rozciągania

Authors:
Plebański, Stanisław
Full title:
Belfry w przyciasnych reformach : pół wieku rozciągania / Stanisław Plebański
Publication Year:
2020
Publisher:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788380958913
Physical description:
153 strony ; 24 cm
Publication:
Wydanie I
Notes:
Bibliografia, netografia na stronach 143-153
Cultural area:
Literatura polska
Subject:
Plebański, Stanisław (fizyk)
Szkolnictwo
Reforma oświaty
Nauczyciele
Fizycy
Fizyka (przedmiot szkolny)
Metody nauczania
Efektywność nauczania
Polska
Edukacja i pedagogika
Fizyka i astronomia
Historia
Genere / Form:
Książki
Literatura faktu, eseje, publicystyka
Felieton
Pamiętniki i wspomnienia
Co-authors:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Books
library suggestion
LDR 04593cam#a2200613#i#4500
001 3223201459265
003 OLSZT 005
005 20240125114300.6
008 210105s2020####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788380958913
035 %a xx005011436
035 %a vtls005011436
035 %a (RAD 015)0813101907220
040 %a KAT U/MP %b pol %e PNN %c KAT U/MPs %d KAT U/MP %d OLSZT 005
045 2 %b d1953 %b d2020
046 %k 2020
100 1 %a Plebański, Stanisław. %e Autor
245 1 0 %a Belfry w przyciasnych reformach : %b pół wieku rozciągania / %c Stanisław Plebański.
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Impuls, %c 2020.
300 %a 153 strony ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Literatura faktu, eseje, publicystyka
386 %m Przynależność kulturowa %a Literatura polska
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 143-153.
520 8 %a "Autor przedstawił historię zmian w oświacie – od »eksperymentu Muszyńskiego« z lat sześćdziesiątych do kształcenia on-line w czasie trwania pandemii – z punktu widzenia nauczyciela fizyki. Impulsem do powstania utworu okazał się proces wdrażania do praktyki szkolnej założeń psychologii nastawień.<br>Rozdział pierwszy pokazuje system oświaty rejestrowany oczami ucznia, uwidaczniając ogrom nauczycielskiej odpowiedzialności w zakresie internalizacji (przemiany motywacji zewnętrznej w wewnętrzną) oraz demotywującą rolę szkolnych incydentów.<br>Z kolei w rozdziale drugim, te same oczy, ale już nauczycielskie, rejestrują i czasem wspomagają reformy administracji oświatowej – zmiany procedur awansu i oceniania nauczycieli, wywracanie co kilka lat treści kształcenia, urzędnicze wchodzenie w merytoryczne kompetencje nauczyciela.
520 8 %a Rozdział trzeci to obraz powolnego dochodzenia nauczyciela do uznania doniosłości psychologii i neurobiologii w praktyce szkolnej – od psychologii zdroworozsądkowej, poprzez behawioryzm do psychologii poznawczej, a w niej zawarte prace Carol Dweck. Autor charakteryzuje przeszkody w tworzeniu atmosfery sprzyjającej wprowadzaniu do szkół wniosków z badań psychologów. Pokazuje przykłady interwencji psychologicznych stosowanych na lekcjach różnych przedmiotów nauczania.<br>W czwartym rozdziale autor przedstawia trudności na jakie napotyka nauczyciel w pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym. Na bazie swojego doświadczenia zawodowego i doniesień z badań neuropsychologów analizuje przyczyny, które powodują spychanie przez system uczniów wybitnych w stronę poziomu średniego. Nawiązuje także do minimalnego wykorzystywania na lekcjach komputera jako narzędzia pracy, a uwzględnianie tylko jego medialno-informacyjnych zastosowań.
520 8 %a Utwór kończy rozdział piąty, odsłaniający konflikty przy przekraczaniu przez nauczycieli ostrych granic dzielących przedmioty szkolne i usiłujących tworzyć całościowy obraz świata w umysłach uczniów. Nauczyciele fizyki i języka polskiego prezentują szkolne relacje między obiektywnie zorientowanymi dyscyplinami ścisłymi a subiektywną humanistyką. Autor unaocznia wielką rangę edukacyjną interwencji humanistycznej na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych i wspólnie budowanej trzeciej kultury" [www.impulsoficyna.com.pl].
600 1 9 %a Plebański, Stanisław %c (fizyk)
648 # 9 %a 1901-2000
648 # 9 %a 1945-1989
648 # 9 %a 1989-2000
648 # 9 %a 2001-
650 9 %a Szkolnictwo
650 9 %a Reforma oświaty
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Fizycy
650 9 %a Fizyka (przedmiot szkolny)
650 9 %a Metody nauczania
650 9 %a Efektywność nauczania
651 9 %a Polska
655 9 %a Felieton
655 9 %a Pamiętniki i wspomnienia
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Fizyka i astronomia
658 %a Historia
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201459265 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-8095-891-3

"Autor przedstawił historię zmian w oświacie – od »eksperymentu Muszyńskiego« z lat sześćdziesiątych do kształcenia on-line w czasie trwania pandemii – z punktu widzenia nauczyciela fizyki. Impulsem do powstania utworu okazał się proces wdrażania do praktyki szkolnej założeń psychologii nastawień.
Rozdział pierwszy pokazuje system oświaty rejestrowany oczami ucznia, uwidaczniając ogrom nauczycielskiej odpowiedzialności w zakresie internalizacji (przemiany motywacji zewnętrznej w wewnętrzną) oraz demotywującą rolę szkolnych incydentów.
Z kolei w rozdziale drugim, te same oczy, ale już nauczycielskie, rejestrują i czasem wspomagają reformy administracji oświatowej – zmiany procedur awansu i oceniania nauczycieli, wywracanie co kilka lat treści kształcenia, urzędnicze wchodzenie w merytoryczne kompetencje nauczyciela.

Rozdział trzeci to obraz powolnego dochodzenia nauczyciela do uznania doniosłości psychologii i neurobiologii w praktyce szkolnej – od psychologii zdroworozsądkowej, poprzez behawioryzm do psychologii poznawczej, a w niej zawarte prace Carol Dweck. Autor charakteryzuje przeszkody w tworzeniu atmosfery sprzyjającej wprowadzaniu do szkół wniosków z badań psychologów. Pokazuje przykłady interwencji psychologicznych stosowanych na lekcjach różnych przedmiotów nauczania.
W czwartym rozdziale autor przedstawia trudności na jakie napotyka nauczyciel w pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym. Na bazie swojego doświadczenia zawodowego i doniesień z badań neuropsychologów analizuje przyczyny, które powodują spychanie przez system uczniów wybitnych w stronę poziomu średniego. Nawiązuje także do minimalnego wykorzystywania na lekcjach komputera jako narzędzia pracy, a uwzględnianie tylko jego medialno-informacyjnych zastosowań.

Utwór kończy rozdział piąty, odsłaniający konflikty przy przekraczaniu przez nauczycieli ostrych granic dzielących przedmioty szkolne i usiłujących tworzyć całościowy obraz świata w umysłach uczniów. Nauczyciele fizyki i języka polskiego prezentują szkolne relacje między obiektywnie zorientowanymi dyscyplinami ścisłymi a subiektywną humanistyką. Autor unaocznia wielką rangę edukacyjną interwencji humanistycznej na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych i wspólnie budowanej trzeciej kultury" [www.impulsoficyna.com.pl].

Loanable items

Inventory number:
KG 182874
Call number:
W 182874 Wypożyczalnia
Condition:
nowa
List of possible branches and departments:
Show list
Shelving location:
Lokalizacja
Available

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form