Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy czterech dekad

Autorzy:
Młynek, Patrycja
Tytuł pełny:
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy czterech dekad / Patrycja Młynek
Szukaj w:
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. - 2020, nr 1, s. 95-116
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 115-116
Temat:
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Nauczanie początkowe
Nauczyciele nauczania początkowego
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Raport z badań
Artykuł z czasopisma naukowego
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 03081caa#a2200385#i#4500
001 3223201460393
003 OLSZT 005
005 20240125114300.3
008 210109s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2020
100 1 %a Młynek, Patrycja. %e Autor
245 1 0 %a Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy czterech dekad / %c Patrycja Młynek.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 # %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 115-116.
520 8 %a Zawiera opis badań, których celem była próba ukazania przemian w postrzeganiu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz organizacji ich procesu kształcenia. Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z techniką ankiety. W badaniu udział wzięło 83 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej szkół publicznych.
520 8 %a Zawiera schemat pt. Różnice między specjalnymi potrzebami rozwojowymi a specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
520 8 %a Zawiera cztery tabele: Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w latach 2011-2018 ; Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w latach 1990-2009 ; Liczba uczniów korzystających z wybranych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach podstawowych (bez szkół specjalnych) w latach 1990-2009 ; Wynik testu chi kwadrat dla zmiennej niezależnej - liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz zmiennej zależnej.
520 8 %a Zawiera wykresy: Ogólna liczba uczniów w badanych grupach oraz liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną ; Opinie nauczycieli na temat obecnych rozwiązań systemowych dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ; Opinie nauczycieli na temat pomocy udzielonej im przez poradanie psychologiczno-pedagogiczne lub inne instytucje ; Opinie nauczycieli na temat realizacji przez nich zaleceń odnośnie do pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Opinie nauczycieli na temat ewentualnych zmian liczebności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
650 9 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
650 9 %a Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
650 9 %a Nauczanie początkowe
650 9 %a Nauczyciele nauczania początkowego
655 9 %a Raport z badań
655 9 %a Artykuł z czasopisma naukowego
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // %t Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. - %w (OLSZT 005)3222500516137 %x 1896-2327 %g 2020, nr 1, s. 95-116
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201460393 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

Zawiera opis badań, których celem była próba ukazania przemian w postrzeganiu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz organizacji ich procesu kształcenia. Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z techniką ankiety. W badaniu udział wzięło 83 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej szkół publicznych.

Zawiera schemat pt. Różnice między specjalnymi potrzebami rozwojowymi a specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Zawiera cztery tabele: Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w latach 2011-2018 ; Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w latach 1990-2009 ; Liczba uczniów korzystających z wybranych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach podstawowych (bez szkół specjalnych) w latach 1990-2009 ; Wynik testu chi kwadrat dla zmiennej niezależnej - liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz zmiennej zależnej.

Zawiera wykresy: Ogólna liczba uczniów w badanych grupach oraz liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną ; Opinie nauczycieli na temat obecnych rozwiązań systemowych dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ; Opinie nauczycieli na temat pomocy udzielonej im przez poradanie psychologiczno-pedagogiczne lub inne instytucje ; Opinie nauczycieli na temat realizacji przez nich zaleceń odnośnie do pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Opinie nauczycieli na temat ewentualnych zmian liczebności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz