- Autorzy:
- Dłużniewska, Agnieszka (pedagogika)
- Tytuł pełny:
- Rozumienie tekstów literackich przez uczniów z uszkodzeniami słuchu / Agnieszka Dłużniewska
- Rok wydania:
- 2021
- Wydawca:
- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls"
- ISBN:
- 9788380959927
- Opis fizyczny:
- 317 stron : ilustracje ; 24 cm
- Wydanie:
- Wydanie I
- Zawartość:
- 1. Poznanie i język – język i poznanie. Rozważania na pograniczu nauk.
2. Czytanie jako złożony proces poznawczy i metapoznawczy – od dekodowania do rozumienia.
3. W poszukiwaniu istoty czytania – wybrane ujęcia modelowe.
4. Tekst literacki – źródło konceptualizacji świata i medium samopoznania.
5. Język – czytanie – metapoznanie w kontekście możliwości i ograniczeń osób z uszkodzeniami słuchu.
6. Język uniwersalny w udostępnianiu treści osobom słabosłyszącym i niesłyszącym.
7. Podstawy metodologiczne badań własnych.
8. Analiza wyników badań.
9. Proces rozumienia i interpretacji czytanego tekstu przez uczniów z uszkodzeniami słuchu w świetle socjokognitywnego modelu czytania. Organizacja wsparcia. - Uwagi:
- Bibliografia, netografia na stronach 274-298
- Temat:
- Dziecko głuche
Dziecko niedosłyszące
Nauczanie
Czytanie
Język
Czytanie ze zrozumieniem
Literatura
Analiza i interpretacja
Polska
Edukacja i pedagogika
Literaturoznawstwo - Gatunek / Forma:
- Książki
Publikacje naukowe
Publikacje fachowe
Raport z badań
Opracowanie - Współtwórcy:
- Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
- Książka