301, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm
Publication:
Wydanie I
Notes:
W aneksie na stronach 211-288: Kalendarium prawicowych reform oświatowych w latach 1989-2019 oraz teksty listów, apeli, petycji, stanowisk, ekspertyz, opinii, komunikatów organizacji, zespołów i poszczególnych osób Bibliografia, netografia na stronach 289-301
%a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %e PNN %d OLSZT 005
045
2
%b d1989 %b d2019
046
%k 2020
100
1
%a Śliwerski, Bogusław %d (1954- ). %e Autor
245
1
0
%a (Kontr-)rewolucja oświatowa : %b studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych / %c Bogusław Śliwerski.
246
3
0
%a Studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Łódź : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, %c 2020.
300
%a 301, [2] strony : %b fotografie, ilustracje, wykresy ; %c 25 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
500
%a W aneksie na stronach 211-288: Kalendarium prawicowych reform oświatowych w latach 1989-2019 oraz teksty listów, apeli, petycji, stanowisk, ekspertyz, opinii, komunikatów organizacji, zespołów i poszczególnych osób.
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 289-301.
520
8
%a "Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter <i>stricte</i> ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Szkoła III RP nadal jest organizowana i prowadzona na wzór biurokratycznych instytucji państwowych przełomu XIX i XX w., by realizować w niej cele zgodnie z zasadą administracyjnej racjonalności, a więc przy stosowaniu tych samych środków, w tym samym czasie i względnie tych samych warunkach określanych przez centralistyczną władzę. Chodzi o to, by do maksimum wykluczyć z ich funkcjonowania przypadek (los), nauczycielską niezależność, twórczość i uczniowską autonomię [...].
520
8
%a Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół, bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy" [ze wstępu].
648
9
%a 1901-2000 %2 DBN
648
9
%a 1989-2000 %2 DBN
648
9
%a 2001- %2 DBN
650
9
%a Polityka oświatowa %2 DBN
650
9
%a Prawica (politologia) %2 DBN
650
9
%a Reforma oświaty %2 DBN
650
9
%a Szkolnictwo %2 DBN
651
9
%a Polska %2 DBN
655
9
%a Esej
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Polityka, politologia, administracja publiczna
710
2
#
%a Uniwersytet Łódzki. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201552730 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-8142-978-8 (oprawa miękka)
920
%z ISBN 978-83-8142-979-5 (e-book)
"Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter stricte ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Szkoła III RP nadal jest organizowana i prowadzona na wzór biurokratycznych instytucji państwowych przełomu XIX i XX w., by realizować w niej cele zgodnie z zasadą administracyjnej racjonalności, a więc przy stosowaniu tych samych środków, w tym samym czasie i względnie tych samych warunkach określanych przez centralistyczną władzę. Chodzi o to, by do maksimum wykluczyć z ich funkcjonowania przypadek (los), nauczycielską niezależność, twórczość i uczniowską autonomię [...].
Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół, bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy" [ze wstępu].
extended search - search including condition in various forms due to different inflectional endings (stemming), synonyms, omitting diacritical marks etc.
precise search - search only for the condition as specified. Other inflectional endings, synonyms, omitting diacritical marks are not taken into account.
We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process
Feedback
Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.