Część I. Filozoficzne konteksty współczesnej pedagogiki. Część II. Aksjologia pedagogiczna. Część III. Filozofia wychowania w perspektywie historycznej. Część IV. Społeczno-polityczne konteksty wychowania
Uwagi:
Materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej zorganizowanej w dniach 28-29 kwietnia 2003 r. w Łodzi w związku z 15 rocznicą śmierci prof. dr. Karola Kotłowskiego Twórczość Karola Kotłowskiego na stronach 343-347
%a Idee pedagogiki filozoficznej / %c pod redakcją naukową Sławomira Sztobryna i Bogusława Śliwerskiego.
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Łódź : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, %c 2003.
300
%a 350 stron, [1] karta tablica : %b portret ; %c 24 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
380
%a Publikacja okolicznościowa
388
1
%a 2001-
490
1
%a Pedagogika Filozoficzna ; %v 1
500
%a Materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej zorganizowanej w dniach 28-29 kwietnia 2003 r. w Łodzi w związku z 15 rocznicą śmierci prof. dr. Karola Kotłowskiego.
504
%a Twórczość Karola Kotłowskiego na stronach 343-347.
505
0
#
%a Część I. Filozoficzne konteksty współczesnej pedagogiki.<br>Część II. Aksjologia pedagogiczna.<br>Część III. Filozofia wychowania w perspektywie historycznej.<br>Część IV. Społeczno-polityczne konteksty wychowania.
520
8
%a "[...] wychowanie jest nie tylko i nie wyłącznie procesem psychicznym [...], ale także procesem historyczno-kulturowym, dającym się ogarnąć dzięki refleksji historycznej i filozoficznej. [...] chodzi mianowicie o to, aby przywracając dyskursowi filozoficznemu w pedagogice należne mu miejsce, reaktywować także (i zarazem pogłębić) więź między nowo tworzonymi teoriami pedagogicznymi i historią myśli pedagogicznej jako stronami tego samego procesu. Problem ten, postulowany zarówno przez teoretyków wychowania, jak i historyków wychowania, dotąd nie uzyskał pełnej ekspresji na poziomie prac badawczych. Dyscyplina podlegająca w XX w. przyspieszonej agregacji coraz wyraźniej wymaga integracji. Tę ostatnią dostrzegamy we wzajemnej współpracy różnych środowisk, w podejmowaniu wspólnych badań, których wyniki będą owocne zarówno dla historii, jak i dla praktyki i teorii wychowania.
520
8
%a Płaszczyzną współpracy są m.in. badania metateoretyczne i metahistoryczne, ale spoiwem najbardziej wszechstronnym wydaje się pedagogika filozoficzna, rozumiana szeroko - jako pewien tryb uprawiania pedagogiki" [ze wstępu].
600
1
9
%a Kotłowski, Karol %d (1910-1988) %2 DBN
600
1
9
%a Wojtyła, Karol %d (1920-2005). %t Osoba i czyn
600
0
9
%a Plutarch %d (ok. 45-po 120)
600
0
9
%a Platon %d (427-347 p.n.e.). %t Nomoi
648
9
%a 1901-2000 %2 DBN
650
9
%a Filozofia pedagogiki
650
9
%a Filozofia edukacji
650
9
%a Teoria wychowania
650
9
%a Socjologia edukacji
650
9
%a Filozofia polska %2 DBN
651
9
%a Polska
655
9
%a Księga pamiątkowa %2 DBN
655
9
%a Materiały konferencyjne %2 DBN
655
9
%a Praca zbiorowa
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Filozofia i etyka
658
%a Historia
700
1
#
%a Sztobryn, Sławomir %d (1956- ). %e Redaktor
700
1
#
%a Śliwerski, Bogusław %d (1954- ). %e Redaktor
710
2
#
%a Uniwersytet Łódzki. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl
830
0
%a Pedagogika Filozoficzna %v 1
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223201557547 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a 83-7171-682-6
"[...] wychowanie jest nie tylko i nie wyłącznie procesem psychicznym [...], ale także procesem historyczno-kulturowym, dającym się ogarnąć dzięki refleksji historycznej i filozoficznej. [...] chodzi mianowicie o to, aby przywracając dyskursowi filozoficznemu w pedagogice należne mu miejsce, reaktywować także (i zarazem pogłębić) więź między nowo tworzonymi teoriami pedagogicznymi i historią myśli pedagogicznej jako stronami tego samego procesu. Problem ten, postulowany zarówno przez teoretyków wychowania, jak i historyków wychowania, dotąd nie uzyskał pełnej ekspresji na poziomie prac badawczych. Dyscyplina podlegająca w XX w. przyspieszonej agregacji coraz wyraźniej wymaga integracji. Tę ostatnią dostrzegamy we wzajemnej współpracy różnych środowisk, w podejmowaniu wspólnych badań, których wyniki będą owocne zarówno dla historii, jak i dla praktyki i teorii wychowania.
Płaszczyzną współpracy są m.in. badania metateoretyczne i metahistoryczne, ale spoiwem najbardziej wszechstronnym wydaje się pedagogika filozoficzna, rozumiana szeroko - jako pewien tryb uprawiania pedagogiki" [ze wstępu].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
Dokumenty przeznaczone do udostępnienia na miejscu
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.