Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Partycypacja społeczna dzieci i młodzieży : problemy upowszechniania idei

Autorzy:
Jarosz, Ewa
Tytuł pełny:
Partycypacja społeczna dzieci i młodzieży : problemy upowszechniania idei / Ewa Jarosz
Rok wydania:
2021
Szukaj w:
Współczesne problemy pedagogiki, s. 385-398
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 395-397
Streszczenie angielskie
Temat:
Partycypacja społeczna
Dzieci
Młodzież
Prawa dziecka
Manipulacja (psychologia)
Socjotechnika
Empowerment
Integracja społeczna
Psychologia społeczna
Polska
Socjologia i społeczeństwo
Edukacja i pedagogika
Prawo i wymiar sprawiedliwości
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 03143caa#a2200481#i#4500
001 3223301593914
003 OLSZT 005
005 20240311080354.1
008 220331s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2021
100 1 %a Jarosz, Ewa. %e Autor
245 1 0 %a Partycypacja społeczna dzieci i młodzieży : %b problemy upowszechniania idei / %c Ewa Jarosz.
260 # %c 2021.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 395-397.
520 8 %a "Nadawanie dziecku statusu obywatela oraz aktora i konstruktora rzeczywistości społecznej jest świeżym osiągnięciem historii społecznej i w zasadzie własnością czasów współczesnych" [s. 386].<br>"realizacja głębokiego sensu tej idei w praktyce życia społecznego napotyka trudności, a wręcz opór. Prowadzone w tym obszarze badania ujawniają wiele wypaczeń idei albo powierzchowne podejście do jej realizacji w praktyce. [...] Roger Hart (1992,1997) [wskazał] na kilka pseudopostaci partycypacji, takich jak zjawiska manipulacji dziećmi, dekorowania się dziećmi oraz tokenizm, które w gruncie rzeczy polegają na wykorzystywaniu dzieci przez dorosłych dla własnych interesów" [s. 387].
520 8 %a "Wdrażanie koncepcji partycypacji społecznej dzieci oznacza [...] wyraźną zmianę narracji na temat pozycji społecznej dzieci, ich miejsca i roli w społeczeństwie oraz transformację postaw wobec dzieci, zmianę orientacji myślenia i działania »<b>dla dzieci</b>« na orientację myślenia i działania »<b>z dziećmi</b>«. Oznacza wreszcie w swym głębokim sensie uznanie i praktykowanie wzajemnej zależności dorosłych i młodych ludzi, dialogu oraz konieczność urzeczywistniania partnerstwa i współpracy w różnych działaniach społecznych i politycznych" [s. 395].
546 %a Streszczenie angielskie.
650 9 %a Partycypacja społeczna
650 9 %a Dzieci
650 9 %a Młodzież
650 9 %a Prawa dziecka
650 9 %a Manipulacja (psychologia)
650 9 %a Socjotechnika
650 9 %a Empowerment
650 9 %a Integracja społeczna
650 9 %a Psychologia społeczna
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Prawo i wymiar sprawiedliwości
773 0 # %i // W: %t Współczesne problemy pedagogiki, %w (PL)b1000002330250 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912615188305606 %w 991052974153705066 %g s. 385-398 %z ISBN 9788366879287
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301593914 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Nadawanie dziecku statusu obywatela oraz aktora i konstruktora rzeczywistości społecznej jest świeżym osiągnięciem historii społecznej i w zasadzie własnością czasów współczesnych" [s. 386].
"realizacja głębokiego sensu tej idei w praktyce życia społecznego napotyka trudności, a wręcz opór. Prowadzone w tym obszarze badania ujawniają wiele wypaczeń idei albo powierzchowne podejście do jej realizacji w praktyce. [...] Roger Hart (1992,1997) [wskazał] na kilka pseudopostaci partycypacji, takich jak zjawiska manipulacji dziećmi, dekorowania się dziećmi oraz tokenizm, które w gruncie rzeczy polegają na wykorzystywaniu dzieci przez dorosłych dla własnych interesów" [s. 387].

"Wdrażanie koncepcji partycypacji społecznej dzieci oznacza [...] wyraźną zmianę narracji na temat pozycji społecznej dzieci, ich miejsca i roli w społeczeństwie oraz transformację postaw wobec dzieci, zmianę orientacji myślenia i działania »dla dzieci« na orientację myślenia i działania »z dziećmi«. Oznacza wreszcie w swym głębokim sensie uznanie i praktykowanie wzajemnej zależności dorosłych i młodych ludzi, dialogu oraz konieczność urzeczywistniania partnerstwa i współpracy w różnych działaniach społecznych i politycznych" [s. 395].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz