Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

Relacje uznania jako aksjologiczne podstawy nowej edukacji i nowej szkoły

Автори:
Nowak-Dziemianowicz, Mirosława (1956- )
Повна назва:
Relacje uznania jako aksjologiczne podstawy nowej edukacji i nowej szkoły / Mirosława Nowak-Dziemianowicz
Дата публікації:
2021
Шукати в:
Współczesne problemy pedagogiki, s. 482-509
Зауваження:
Bibliografia, netografia na stronach 508-509
Streszczenie angielskie
Тема:
Uznanie (filozofia)
Szacunek
Dialog
Szkoły
Kultura szkoły
Relacje międzygrupowe
Uczniowie
Nauczyciele
Rodzice
Poczucie bezpieczeństwa
Tożsamość osobista
Tożsamość społeczna
Paradygmat
Filozofia edukacji
Etyka społeczna
Psychologia społeczna
Socjologia edukacji
Edukacja i pedagogika
Filozofia i etyka
Жанр / Форма:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Робота, стаття
пропозиція бібліотеки
LDR 02991caa#a2200553#i#4500
001 3223301593953
003 OLSZT 005
005 20240311080357.9
008 220331s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2021
100 1 %a Nowak-Dziemianowicz, Mirosława %d (1956- ). %e Autor
245 1 0 %a Relacje uznania jako aksjologiczne podstawy nowej edukacji i nowej szkoły / %c Mirosława Nowak-Dziemianowicz.
260 # %c 2021.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 508-509
520 8 %a "Koncepcja uznania Axela Honnetha nawiązuje wyraźnie do filozofii Georga Wilhelma Friedricha Hegla. Jest próbą odpowiedzi na pytanie o źródła konfliktów społecznych, które są w ujęciu teorii społecznej katalizatorem zmiany. W odróżnieniu od socjologów, filozofów społecznych oraz politologów Honneth uważa, że to nie deficyty ekonomiczne, technologiczne czy brak zasobów naturalnych są przyczyną gwałtownych zmian społecznych czy rewolucji. Autor stoi na stanowisku, że ich przyczyną jest dzisiaj deficyt uznania.
520 8 %a <i>Uznanie stanowi idealną relację interpersonalną opartą na wzajemności pomiędzy podmiotami, w której każdy z nich traktuje innego jako równego sobie i jednocześnie odrębnego. Ta relacja jest konstruktywna dla subiektywności, stajemy się bowiem indywidualnymi podmiotami tylko wówczas, gdy uznajemy suwerenność innego podmiotu i sami jesteśmy uznani przez innych</i> (Honneth 2012, s. 25)" [s. 493-494].
546 %a Streszczenie angielskie.
650 9 %a Uznanie (filozofia)
650 9 %a Szacunek
650 9 %a Dialog
650 9 %a Szkoły
650 9 %a Kultura szkoły
650 9 %a Relacje międzygrupowe
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Rodzice
650 9 %a Poczucie bezpieczeństwa
650 9 %a Tożsamość osobista
650 9 %a Tożsamość społeczna
650 9 %a Paradygmat
650 9 %a Filozofia edukacji
650 9 %a Etyka społeczna
650 9 %a Psychologia społeczna
650 9 %a Socjologia edukacji
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Filozofia i etyka
773 0 # %i // W: %t Współczesne problemy pedagogiki, %w (PL)b1000002330250 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912615188305606 %w 991052974153705066 %g s. 482-509 %z ISBN 9788366879287
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301593953 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Koncepcja uznania Axela Honnetha nawiązuje wyraźnie do filozofii Georga Wilhelma Friedricha Hegla. Jest próbą odpowiedzi na pytanie o źródła konfliktów społecznych, które są w ujęciu teorii społecznej katalizatorem zmiany. W odróżnieniu od socjologów, filozofów społecznych oraz politologów Honneth uważa, że to nie deficyty ekonomiczne, technologiczne czy brak zasobów naturalnych są przyczyną gwałtownych zmian społecznych czy rewolucji. Autor stoi na stanowisku, że ich przyczyną jest dzisiaj deficyt uznania.

Uznanie stanowi idealną relację interpersonalną opartą na wzajemności pomiędzy podmiotami, w której każdy z nich traktuje innego jako równego sobie i jednocześnie odrębnego. Ta relacja jest konstruktywna dla subiektywności, stajemy się bowiem indywidualnymi podmiotami tylko wówczas, gdy uznajemy suwerenność innego podmiotu i sami jesteśmy uznani przez innych (Honneth 2012, s. 25)" [s. 493-494].

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр