Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podmiotowość z perspektywy pojęcia nauki niemainstrimowej : od nauki do edukacji?

Autorzy:
Kowalski, Mirosław (pedagog)
Tytuł pełny:
Podmiotowość z perspektywy pojęcia nauki niemainstrimowej : od nauki do edukacji? / Mirosław Kowalski
Rok wydania:
2021
Szukaj w:
Współczesne problemy pedagogiki, s. 510-523
Uwagi:
Bibliografia na stronie 523
Streszczenie angielskie
Temat:
Podmiotowość
Prawda
Ideologia
Nauki społeczne
Filozofia nauki
Filozofia edukacji
Edukacja i pedagogika
Filozofia i etyka
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02153caa#a2200409#i#4500
001 3223301594285
003 OLSZT 005
005 20240311080357.3
008 220331s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2021
100 1 %a Kowalski, Mirosław %c (pedagog). %e Autor
245 1 0 %a Podmiotowość z perspektywy pojęcia nauki niemainstrimowej : %b od nauki do edukacji? / %c Mirosław Kowalski.
260 # %c 2021.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronie 523.
520 8 %a "Refleksje nad podmiotowością i tożsamością są ważne z co najmniej dwu powodów. Po pierwsze - podmiot wychowania jest podmiotem moralnym, po wtóre zaś - trudno oddziaływać na podmiot, nie uświadomiwszy sobie, kim jest, jaką ma konstrukcję ontologiczną, jaka jest jego przestrzeń antropologiczna. Czynione refleksje wpisują się w problematykę edukacji (na każdym jej poziomie), ale i w rozumienie nauki. Jednocześnie aksjologiczna świadomość, tożsamość oraz podmiotowość etyczna spinają rozmaite partie dyskursu pedagogicznego [...]" [ze streszczenia].
546 %a Streszczenie angielskie.
650 9 %a Podmiotowość
650 9 %a Prawda
650 9 %a Ideologia
650 9 %a Nauki społeczne
650 9 %a Filozofia nauki
650 9 %a Filozofia edukacji
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Filozofia i etyka
773 0 # %i // W: %t Współczesne problemy pedagogiki, %w (PL)b1000002330250 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912615188305606 %w 991052974153705066 %g s. 510-523 %z ISBN 9788366879287
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301594285 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Refleksje nad podmiotowością i tożsamością są ważne z co najmniej dwu powodów. Po pierwsze - podmiot wychowania jest podmiotem moralnym, po wtóre zaś - trudno oddziaływać na podmiot, nie uświadomiwszy sobie, kim jest, jaką ma konstrukcję ontologiczną, jaka jest jego przestrzeń antropologiczna. Czynione refleksje wpisują się w problematykę edukacji (na każdym jej poziomie), ale i w rozumienie nauki. Jednocześnie aksjologiczna świadomość, tożsamość oraz podmiotowość etyczna spinają rozmaite partie dyskursu pedagogicznego [...]" [ze streszczenia].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz