%a Znaczenie etyki w edukacji młodzieży / %c Dorota Probucka.
260
#
%c 2020.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Artykuły
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 117-118.
520
8
%a "Autorka artykułu, stawiając pytanie: »Co powinno być celem etycznej edukacji młodzieży w XXI w.«, podkreśla znaczenie wiedzy z zakresu etyki normatywnej w trzech obszarach: jednostkowym, społecznym i przyrodniczym. W pierwszej wersji etyka, wzmocniona wiedzą psychologiczną, powinna uczyć właściwej troski o siebie i związnej z nią odpowiedzialności za swoje życie oraz indywidualny rozwój. W drugim aspekcie etyka normatywna, poszerzona o wiedzę z zakresu nauk społecznych, powinna odpowiadać na pytanie: »Jak budować uczciwe i niekrzywdzące relacje z innymi, oparte na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa?«. W trzeciej, najszerszej wersji, etyka wzmocniona wiedzą z zakresu nauk biologicznych i neurobiologicznych powinna uczyć moralnych obowiązków wobec istot pozaludzkich i przypominać, że cierpienie nie dotyczy wyłącznie ludzi, a kategoria krzywdy wykracza poza przynależność do gatunku <i>homo sapiens</i>" [Abstrakt].
650
9
%a Etyka normatywna
650
7
%a Etyka %2 DBN
650
9
%a Kształcenie %2 DBN
650
9
%a Młodzież %2 DBN
650
7
%a Rozwój moralny %2 DBN
650
9
%a Ochrona środowiska %2 DBN
650
9
%a Etyka (przedmiot szkolny)
655
7
%a Artykuł problemowy %2 DBN
655
7
%a Artykuł z pracy zbiorowej %2 DBN
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Filozofia i etyka
658
%a Socjologia i społeczeństwo
773
0
#
%i // W: %t Edukacja XXI wieku, %w (PL)b1000000701784 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9911530346205606 %w 991052731315905066 %g s. 105-118 %z ISBN 9788381381314
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301607971 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
"Autorka artykułu, stawiając pytanie: »Co powinno być celem etycznej edukacji młodzieży w XXI w.«, podkreśla znaczenie wiedzy z zakresu etyki normatywnej w trzech obszarach: jednostkowym, społecznym i przyrodniczym. W pierwszej wersji etyka, wzmocniona wiedzą psychologiczną, powinna uczyć właściwej troski o siebie i związnej z nią odpowiedzialności za swoje życie oraz indywidualny rozwój. W drugim aspekcie etyka normatywna, poszerzona o wiedzę z zakresu nauk społecznych, powinna odpowiadać na pytanie: »Jak budować uczciwe i niekrzywdzące relacje z innymi, oparte na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa?«. W trzeciej, najszerszej wersji, etyka wzmocniona wiedzą z zakresu nauk biologicznych i neurobiologicznych powinna uczyć moralnych obowiązków wobec istot pozaludzkich i przypominać, że cierpienie nie dotyczy wyłącznie ludzi, a kategoria krzywdy wykracza poza przynależność do gatunku homo sapiens" [Abstrakt].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.