Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : analiza badań ewaluacyjnych / Barbara Skałbania, Karol Bidziński ; [Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach]
%a Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : %b analiza badań ewaluacyjnych / %c Barbara Skałbania, Karol Bidziński ; [Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach].
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2021.
300
%a 163 strony : %b ilustracja ; %c 24 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
504
%a Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 133-139.
520
8
%a "Autorzy pokazują szkołę ogólnodostępną jako miejsce bardziej efektywnego kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w odpowiedzi na wyzwania społeczne. Przedmiotem analiz badawczych jest proces rozwoju szkoły w zbliżaniu się do idei szkoły włączającej, uwzględniający trzy placówki z różnych środowisk, co pokazuje zróżnicowanie w zakresie gotowości i zaawansowania działań w drodze do osiągnięcia celu. Autorzy stawiają ważne pytania: Na ile aktualne i zmieniające się przepisy oświatowe ułatwiają realizację edukacji włączającej? Jak zmienia się mechanizm sprawowania nadzoru pedagogicznego? Jakie są konsekwencje rezygnacji z ewaluacji wewnętrznej na rzecz zwiększenia kontroli funkcjonowania szkoły? Ciekawym zabiegiem badawczym jest pokazanie procesu zmiany w dwóch porządkach: rozumu instrumentalnego oraz obszaru nadawania znaczeń i poszukiwania sensów, co wiąże się z upowszechnianiem szkoły jako miejsca dialogu edukacyjnego i partnerskiej współpracy. Nadawanie znaczeń odnosi się do kluczowych terminów będących fundamentem oczekiwanej zmiany, takich jak sukces, partnerstwo, współpraca. Walorem publikacji jest wnikliwy opis procesu zmiany oparty na aktywnym uczestnictwie badacza, który obserwuje, prowadzi dialog, analizuje, wspólnie podejmuje działania i ocenia ich efekty. Z recenzji dr hab. Lidii Marszałek, prof. Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku" [z okładki].
536
%a Finansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce).
648
9
%a 2001-
650
9
%a Szkoły ogólnodostępne
650
9
%a Edukacja włączająca
650
9
%a Ewaluacja
650
9
%a Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
650
9
%a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
651
9
%a Województwo świętokrzyskie (1999- )
655
9
%a Raport z badań
658
%a Edukacja i pedagogika
700
1
#
%a Bidziński, Karol. %e Autor
710
2
#
%a Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce). %e Instytucja sprawcza
710
2
#
%a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301630363 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-66990-79-1
"Autorzy pokazują szkołę ogólnodostępną jako miejsce bardziej efektywnego kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w odpowiedzi na wyzwania społeczne. Przedmiotem analiz badawczych jest proces rozwoju szkoły w zbliżaniu się do idei szkoły włączającej, uwzględniający trzy placówki z różnych środowisk, co pokazuje zróżnicowanie w zakresie gotowości i zaawansowania działań w drodze do osiągnięcia celu. Autorzy stawiają ważne pytania: Na ile aktualne i zmieniające się przepisy oświatowe ułatwiają realizację edukacji włączającej? Jak zmienia się mechanizm sprawowania nadzoru pedagogicznego? Jakie są konsekwencje rezygnacji z ewaluacji wewnętrznej na rzecz zwiększenia kontroli funkcjonowania szkoły? Ciekawym zabiegiem badawczym jest pokazanie procesu zmiany w dwóch porządkach: rozumu instrumentalnego oraz obszaru nadawania znaczeń i poszukiwania sensów, co wiąże się z upowszechnianiem szkoły jako miejsca dialogu edukacyjnego i partnerskiej współpracy. Nadawanie znaczeń odnosi się do kluczowych terminów będących fundamentem oczekiwanej zmiany, takich jak sukces, partnerstwo, współpraca. Walorem publikacji jest wnikliwy opis procesu zmiany oparty na aktywnym uczestnictwie badacza, który obserwuje, prowadzi dialog, analizuje, wspólnie podejmuje działania i ocenia ich efekty. Z recenzji dr hab. Lidii Marszałek, prof. Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku" [z okładki].
extended search - search including condition in various forms due to different inflectional endings (stemming), synonyms, omitting diacritical marks etc.
precise search - search only for the condition as specified. Other inflectional endings, synonyms, omitting diacritical marks are not taken into account.
We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process
Feedback
Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.