Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : analiza badań ewaluacyjnych

Authors:
Skałbania, Barbara
Bidziński, Karol
Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
Full title:
Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : analiza badań ewaluacyjnych / Barbara Skałbania, Karol Bidziński ; [Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach]
Publication Year:
2021
Publisher:
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ISBN:
9788366990791
Physical description:
163 strony : ilustracja ; 24 cm
Publication:
Wydanie I
Notes:
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 133-139
Finansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
Subject:
Szkoły ogólnodostępne
Edukacja włączająca
Ewaluacja
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Województwo świętokrzyskie (1999- )
Edukacja i pedagogika
Genere / Form:
Książki
Publikacje naukowe
Raport z badań
Co-authors:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Books
library suggestion
LDR 03531cam#a2200481#i#4500
001 3223301630363
003 OLSZT 005
005 20240125114317.9
008 220721s2021####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788366990791
035 %a 679509
040 %a WA N %c WA N %d BSTOK M %e PNN %d OLSZT 005
045 2 %b d2015 %b d2017
046 %k 2021
100 1 %a Skałbania, Barbara. %e Autor
245 1 0 %a Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : %b analiza badań ewaluacyjnych / %c Barbara Skałbania, Karol Bidziński ; [Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach].
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2021.
300 %a 163 strony : %b ilustracja ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 133-139.
520 8 %a "Autorzy pokazują szkołę ogólnodostępną jako miejsce bardziej efektywnego kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w odpowiedzi na wyzwania społeczne. Przedmiotem analiz badawczych jest proces rozwoju szkoły w zbliżaniu się do idei szkoły włączającej, uwzględniający trzy placówki z różnych środowisk, co pokazuje zróżnicowanie w zakresie gotowości i zaawansowania działań w drodze do osiągnięcia celu. Autorzy stawiają ważne pytania: Na ile aktualne i zmieniające się przepisy oświatowe ułatwiają realizację edukacji włączającej? Jak zmienia się mechanizm sprawowania nadzoru pedagogicznego? Jakie są konsekwencje rezygnacji z ewaluacji wewnętrznej na rzecz zwiększenia kontroli funkcjonowania szkoły? Ciekawym zabiegiem badawczym jest pokazanie procesu zmiany w dwóch porządkach: rozumu instrumentalnego oraz obszaru nadawania znaczeń i poszukiwania sensów, co wiąże się z upowszechnianiem szkoły jako miejsca dialogu edukacyjnego i partnerskiej współpracy. Nadawanie znaczeń odnosi się do kluczowych terminów będących fundamentem oczekiwanej zmiany, takich jak sukces, partnerstwo, współpraca. Walorem publikacji jest wnikliwy opis procesu zmiany oparty na aktywnym uczestnictwie badacza, który obserwuje, prowadzi dialog, analizuje, wspólnie podejmuje działania i ocenia ich efekty. Z recenzji dr hab. Lidii Marszałek, prof. Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku" [z okładki].
536 %a Finansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce).
648 9 %a 2001-
650 9 %a Szkoły ogólnodostępne
650 9 %a Edukacja włączająca
650 9 %a Ewaluacja
650 9 %a Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
650 9 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
651 9 %a Województwo świętokrzyskie (1999- )
655 9 %a Raport z badań
658 %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Bidziński, Karol. %e Autor
710 2 # %a Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce). %e Instytucja sprawcza
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301630363 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-66990-79-1

"Autorzy pokazują szkołę ogólnodostępną jako miejsce bardziej efektywnego kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w odpowiedzi na wyzwania społeczne. Przedmiotem analiz badawczych jest proces rozwoju szkoły w zbliżaniu się do idei szkoły włączającej, uwzględniający trzy placówki z różnych środowisk, co pokazuje zróżnicowanie w zakresie gotowości i zaawansowania działań w drodze do osiągnięcia celu. Autorzy stawiają ważne pytania: Na ile aktualne i zmieniające się przepisy oświatowe ułatwiają realizację edukacji włączającej? Jak zmienia się mechanizm sprawowania nadzoru pedagogicznego? Jakie są konsekwencje rezygnacji z ewaluacji wewnętrznej na rzecz zwiększenia kontroli funkcjonowania szkoły? Ciekawym zabiegiem badawczym jest pokazanie procesu zmiany w dwóch porządkach: rozumu instrumentalnego oraz obszaru nadawania znaczeń i poszukiwania sensów, co wiąże się z upowszechnianiem szkoły jako miejsca dialogu edukacyjnego i partnerskiej współpracy. Nadawanie znaczeń odnosi się do kluczowych terminów będących fundamentem oczekiwanej zmiany, takich jak sukces, partnerstwo, współpraca. Walorem publikacji jest wnikliwy opis procesu zmiany oparty na aktywnym uczestnictwie badacza, który obserwuje, prowadzi dialog, analizuje, wspólnie podejmuje działania i ocenia ich efekty. Z recenzji dr hab. Lidii Marszałek, prof. Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku" [z okładki].

Loanable items

Inventory number:
KG 184220
Call number:
W 184220 Wypożyczalnia
Condition:
nowa
List of possible branches and departments:
Show list
Shelving location:
Lokalizacja
Available

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form