Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Walka o ogień... : czy jesteśmy gotowi na kaganek oświaty?

LDR 03319caa#a2200553#i#4500
001 3223301656385
003 OLSZT 005
005 20240125114321.0
008 221017s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
035 %a (PL)b1000002328412
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912614699705606
035 %a 991052973855805066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %d Pozn PBP/MM %e PNN %d OLSZT 005
045 2 %b d2001 %b d2020
046 %k 2020
100 1 %a Pierzchała, Anna. %e Autor
245 1 0 %a Walka o ogień... : %b czy jesteśmy gotowi na kaganek oświaty? / %c Anna Pierzchała, Zbigniew Łęski.
260 # %c 2020.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronie 217.
520 8 %a "Wydaje się, że tak jak tysiące lat temu ludzie próbowali okiełznać żywioł ognia i wykorzystać go do konstruktywnych celów, tak samo teraz stają w obliczu nowego wyzwania. Jest nim umiejętność poradzenia sobie z natłokiem informacji płynących do nas poprzez nowe media. Z jednej strony dają one bowiem szansę realizacji idei edukacji otwartej, z drugiej natomiast wymagają posiadania szeregu umiejętności związanych z poszukiwaniem, analizą, selekcją i weryfikacją danych. Autorzy niniejszego opracowania analizują przyczyny braku tych umiejętności, wykorzystując do tego psychologiczną koncepcję analizy transakcyjnej. Wyjaśniają znaczenie uwarunkowań struktury Osobowości w kontekście zachowań pasywnych i pojawiającego się w związku z nimi dyskontowania, będących podstawą wspomnianych powyżej trudności. Wskazują jednocześnie jedną z dróg poprawy sytuacji, jaką jest oddziaływanie w procesie edukacji na obszar Ja-Dorosły człowieka, który w założeniach odpowiada za umiejętności analizy i weryfikacji informacji" [Abstrakt].
648 7 %a 2001- %2 DBN
650 7 %a Nowe media (komunikacja) %2 DBN
650 7 %a Otwarte zasoby edukacyjne %2 DBN
650 9 %a Kompetencje informacyjne
650 9 %a Kompetencje medialne
650 9 %a Użytkownicy informacji
650 7 %a Osobowość %2 DBN
650 9 %a Postawy
650 9 %a Dyskontowanie (psychologia) %2 DBN
650 7 %a Analiza transakcyjna %2 DBN
650 7 %a Edukacja medialna %2 DBN
650 9 %a Edukacja informacyjna
651 7 %a Polska %2 DBN
655 7 %a Artykuł problemowy %2 DBN
655 7 %a Artykuł z pracy zbiorowej %2 DBN
658 %a Informatyka i technologie informacyjne
658 %a Media i komunikacja społeczna
658 %a Psychologia
658 %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Łęski, Zbigniew %c (pedagogika). %e Autor
773 0 # %i // W: %t Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 5, Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej, %w (OLSZT 005)3223101445369 %g s. 209-217 %z ISBN 9788378508533 %z ISBN 9788380954236
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301656385 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Wydaje się, że tak jak tysiące lat temu ludzie próbowali okiełznać żywioł ognia i wykorzystać go do konstruktywnych celów, tak samo teraz stają w obliczu nowego wyzwania. Jest nim umiejętność poradzenia sobie z natłokiem informacji płynących do nas poprzez nowe media. Z jednej strony dają one bowiem szansę realizacji idei edukacji otwartej, z drugiej natomiast wymagają posiadania szeregu umiejętności związanych z poszukiwaniem, analizą, selekcją i weryfikacją danych. Autorzy niniejszego opracowania analizują przyczyny braku tych umiejętności, wykorzystując do tego psychologiczną koncepcję analizy transakcyjnej. Wyjaśniają znaczenie uwarunkowań struktury Osobowości w kontekście zachowań pasywnych i pojawiającego się w związku z nimi dyskontowania, będących podstawą wspomnianych powyżej trudności. Wskazują jednocześnie jedną z dróg poprawy sytuacji, jaką jest oddziaływanie w procesie edukacji na obszar Ja-Dorosły człowieka, który w założeniach odpowiada za umiejętności analizy i weryfikacji informacji" [Abstrakt].

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form