Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja zdalna w potrzasku archaizmu i nowoczesności

Autorzy:
Sajdak-Burska, Anna
Tytuł pełny:
Edukacja zdalna w potrzasku archaizmu i nowoczesności / Anna Sajdak-Burska
Rok wydania:
2022
Szukaj w:
Nauczyciel, s. 11-24
Zawartość:
  • Nowoczesność kształcenia - tropy dydaktyczne.
  • Nowoczesne versus tradycyjne : e-learning czy e-teaching.

Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 23-24
Temat:
Kształcenie
Metody nauczania
Nauczanie na odległość
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
Zastosowania komputerów w edukacji
Szkolnictwo wyższe
Polska
Edukacja i pedagogika
Informatyka i technologie informacyjne
Media i komunikacja społeczna
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02985naa#a2200445#i#4500
001 3223301657132
003 OLSZT 005
005 20240125114321.8
008 221020s2022####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN
045 2 %b d2020 %b d2021
046 %k 2022
100 1 %a Sajdak-Burska, Anna. %e Autor
245 1 0 %a Edukacja zdalna w potrzasku archaizmu i nowoczesności / %c Anna Sajdak-Burska.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 23-24.
505 8 # %a <ul><li>Nowoczesność kształcenia - tropy dydaktyczne.</li><li>Nowoczesne versus tradycyjne : e-learning czy e-teaching.</li></ul>
520 8 %a "Problematyka nowoczesności kształcenia to temat skłaniający do nieoczywistych dyskusji i zaskakujących konkluzji. Doświadczenia praktykowania edukacji on-line (a takim było np. kształcenie na poziomie uniwersyteckim) pozwalają formułować pytania o to, jakie kształcenie zasługuje na miano bycia nowoczesnym, a jakie nie, oraz czy aby wykorzystywanie nowoczesnych technologii w kształceniu na pewno oznacza nowoczesność kształcenia? W artykule stawiam tezę, że praktyka edukacji zdalnej obnażyła fałsz mitu o utożsamieniu nowoczesności kształcenia z kształceniem wykorzystującym nowoczesne technologie i to na każdym poziomie edukacji. Technologie stanowią jedynie nowoczesne narzędzia, możliwe do wykorzystania w pracy dydaktycznej, ale nie przesądzają o nowoczesności kształcenia. Można z powodzeniem tkwić nadal w modelu dziewiętnastowiecznej edukacji transmisyjnej i jej regułom podporządkowywać wykorzystywanie funkcjonalności platform zdalnego nauczania. [...]<br>Nowoczesność kształcenia zatem nie może być utożsamiana tylko z posługiwaniem się nowoczesnymi technologiami, ale wyrażać się powinna w korzystaniu z najnowszych ustaleń pedagogiki i psychologii dotyczących konstruowania procesu kształcenia poszerzonego o środowisko pracy zdalnej" [z wprowadzenia].
648 9 %a 2001-
650 9 %a Kształcenie
650 9 %a Metody nauczania
650 9 %a Nauczanie na odległość
650 9 %a Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
650 9 %a Zastosowania komputerów w edukacji
650 9 %a Szkolnictwo wyższe
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Informatyka i technologie informacyjne
658 %a Media i komunikacja społeczna
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel, %w 0193308353991 %w (RZESZ 005)0263302432762 %z 9788381805933 %g s. 11-24
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223301657132 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Problematyka nowoczesności kształcenia to temat skłaniający do nieoczywistych dyskusji i zaskakujących konkluzji. Doświadczenia praktykowania edukacji on-line (a takim było np. kształcenie na poziomie uniwersyteckim) pozwalają formułować pytania o to, jakie kształcenie zasługuje na miano bycia nowoczesnym, a jakie nie, oraz czy aby wykorzystywanie nowoczesnych technologii w kształceniu na pewno oznacza nowoczesność kształcenia? W artykule stawiam tezę, że praktyka edukacji zdalnej obnażyła fałsz mitu o utożsamieniu nowoczesności kształcenia z kształceniem wykorzystującym nowoczesne technologie i to na każdym poziomie edukacji. Technologie stanowią jedynie nowoczesne narzędzia, możliwe do wykorzystania w pracy dydaktycznej, ale nie przesądzają o nowoczesności kształcenia. Można z powodzeniem tkwić nadal w modelu dziewiętnastowiecznej edukacji transmisyjnej i jej regułom podporządkowywać wykorzystywanie funkcjonalności platform zdalnego nauczania. [...]
Nowoczesność kształcenia zatem nie może być utożsamiana tylko z posługiwaniem się nowoczesnymi technologiami, ale wyrażać się powinna w korzystaniu z najnowszych ustaleń pedagogiki i psychologii dotyczących konstruowania procesu kształcenia poszerzonego o środowisko pracy zdalnej" [z wprowadzenia].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz