Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym

Authors:
Karpińska, Katarzyna (1964- )
Full title:
Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym / Katarzyna Karpińska-Szaj
Publication Year:
2022
Publisher:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788366990906
Physical description:
115 stron ; 24 cm
Publication:
Wydanie I
Notes:
Bibliografia, netografia na stronach 103-115
Subject:
Nauczanie języków obcych
Indywidualizacja (pedagogika)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Edukacja i pedagogika
Językoznawstwo
Genere / Form:
Książki
Publikacje naukowe
Opracowanie
Co-authors:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Books
library suggestion
LDR 03579cam#a2200445#i#4500
001 3223401684393
003 OLSZT 005
005 20240125114325.0
008 230127s2022####pl#||||g#||||||||#||pol#d
015 %a UWD 2022/21521
020 %a 9788366990906
035 %a (PL)b1000002594918
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912732702105606
035 %a 991053019560705066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %d WA N %d LUBL KUL %e PNN %d OLSZT 005
046 %k 2022
100 1 %a Karpińska, Katarzyna %d (1964- ). %e Autor
245 1 0 %a Niezwykłe dzieci, nieobce języki : %b o indywidualizacji w kształceniu językowym / %c Katarzyna Karpińska-Szaj.
246 3 0 %a O indywidualizacji w kształceniu językowym
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Impuls, %c 2022.
300 %a 115 stron ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 103-115.
520 8 %a "Książka składa się z trzech części. W pierwszej staram się scharakteryzować specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, u których rozwój kompetencji językowych wymaga odpowiedniej stymulacji i wsparcia. Formułuję zatem specyficzną kategorię potrzeb edukacyjnych: specjalne potrzeby językowe, które odnoszą się do przebiegu i skuteczności komunikacji językowej, ale też (a czasami przede wszystkim) do rozwoju poznawczego i społecznego uczniów. Drugą część poświęcam zasadzie indywidualizacji w kształceniu językowym, w szczególności w nauce języków obcych. Możliwości indywidualizowania ścieżek edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami językowymi charakteryzuję w perspektywie nauczania włączającego. W proponowanym podejściu projektowanie i realizacja indywidualnych ścieżek kształcenia językowego obejmują działania synergiczne odnoszące się do rozwijania kompetencji zarówno w języku ojczystym, jak i obcym. Celem trzeciej części jest podsumowanie badań glottodydaktycznych, skupionych przede wszystkim na stosunkowo rzadko podejmowanym aspekcie empirycznym, jakim jest połączenie działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych w nauce języka obcego. W części tej zawarłam także materiał filmowy ilustrujący osiem lat doświadczeń z integracyjną klasą w Szkole Podstawowej nr 1 w Poznaniu. Bohaterami są uczniowie, którzy „obcość” języków oswoili, zintegrowali ze swoim szkolnym i prywatnym życiem w różnorodnym środowisku. Nauczyli się współpracy z innymi, używając w tym celu różnych środków komunikacji: języka polskiego fonicznego, polskiego języka migowego i nauczanego w szkole języka angielskiego. Autorka" [https://www.impulsoficyna.com.pl].
650 7 %a Nauczanie języków obcych %2 DBN
650 7 %a Indywidualizacja (pedagogika) %2 DBN
650 7 %a Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi %2 DBN
655 7 %a Opracowanie %2 DBN
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Językoznawstwo
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401684393 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-66990-90-6

"Książka składa się z trzech części. W pierwszej staram się scharakteryzować specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, u których rozwój kompetencji językowych wymaga odpowiedniej stymulacji i wsparcia. Formułuję zatem specyficzną kategorię potrzeb edukacyjnych: specjalne potrzeby językowe, które odnoszą się do przebiegu i skuteczności komunikacji językowej, ale też (a czasami przede wszystkim) do rozwoju poznawczego i społecznego uczniów. Drugą część poświęcam zasadzie indywidualizacji w kształceniu językowym, w szczególności w nauce języków obcych. Możliwości indywidualizowania ścieżek edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami językowymi charakteryzuję w perspektywie nauczania włączającego. W proponowanym podejściu projektowanie i realizacja indywidualnych ścieżek kształcenia językowego obejmują działania synergiczne odnoszące się do rozwijania kompetencji zarówno w języku ojczystym, jak i obcym. Celem trzeciej części jest podsumowanie badań glottodydaktycznych, skupionych przede wszystkim na stosunkowo rzadko podejmowanym aspekcie empirycznym, jakim jest połączenie działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych w nauce języka obcego. W części tej zawarłam także materiał filmowy ilustrujący osiem lat doświadczeń z integracyjną klasą w Szkole Podstawowej nr 1 w Poznaniu. Bohaterami są uczniowie, którzy „obcość” języków oswoili, zintegrowali ze swoim szkolnym i prywatnym życiem w różnorodnym środowisku. Nauczyli się współpracy z innymi, używając w tym celu różnych środków komunikacji: języka polskiego fonicznego, polskiego języka migowego i nauczanego w szkole języka angielskiego. Autorka" [https://www.impulsoficyna.com.pl].

Loanable items

Inventory number:
KG 184592
Call number:
W 184592 Wypożyczalnia
Condition:
nowa
List of possible branches and departments:
Show list
Shelving location:
Lokalizacja
Available

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form