Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowanie ku wartościom w świetle nauczania Jana Pawła II : elementy teorii i praktyki. T. 3, Solidarność, mądrość, wspólnota, wierność, młodość

Tytuł pełny:
Wychowanie ku wartościom w świetle nauczania Jana Pawła II : elementy teorii i praktyki. T. 3, Solidarność, mądrość, wspólnota, wierność, młodość / pod redakcją Krystyny Chałas
Rok wydania:
2006
Wydawca:
Lublin ; Kielce : Wydawnictwo Jedność
ISBN:
8374424303
9788374424301
Seria:
Wychowanie ku Wartościom... ; t. 3
Opis fizyczny:
358 stron ; 24 cm
Temat:
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
Wychowanie do wartości
Nauczanie papieskie
Pedagogika chrześcijańska
Edukacja i pedagogika
Religia i duchowość
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Publikacje fachowe
Praca zbiorowa
Współtwórcy:
Chałas, Krystyna (1952- ). Redaktor
Wydawnictwo Jedność. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03318cam|a2200481#i#4500
001 3223401700530
003 OLSZT 005
005 20240125114327.0
008 230406s2006####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 8374424303 %q (oprawa miękka)
020 %a 9788374424301
035 %a IDWydania56466
035 %a (WA 926)0781900302650
040 %a WA 926 %c WA 926 %e PNN %d WA 926 %d OLSZT 005
046 %k 2006
245 0 0 %a Wychowanie ku wartościom w świetle nauczania Jana Pawła II : %b elementy teorii i praktyki. %n T. 3, %p Solidarność, mądrość, wspólnota, wierność, młodość / %c pod redakcją Krystyny Chałas.
246 3 0 %a Solidarność, mądrość, wspólnota, wierność, młodość
260 # %a Lublin ; %a Kielce : %b Wydawnictwo Jedność, %c 2006.
300 %a 358 stron ; %c 24 cm.
336 %a tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
380 %a Publikacje fachowe
385 %a Nauczyciele
388 1 %a 2001-
490 1 %a Wychowanie ku Wartościom... ; %v t. 3
520 8 %a "Wychowanie młodego człowieka zawsze się odbywa w odniesieniu do wartości. One bowiem stanowią jego cel i treść. Nie ma wychowania bez wartości. Wychowanie określane jako wspomaganie wychowanków w urzeczywistnianiu wartości jest wychowaniem ku wartościom. Sprowadza się do wspierania młodych ludzi w urzeczywistnianiu własnej i właściwej hierarchii wartości. W wychowaniu ku wartościom nie może zabraknąć odniesienia do wartości, na które zwracał uwagę Jan Paweł II, oraz jego wskazań względem nich. Jego nauczanie winno na trwałe zagościć w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły, należy mu się uprzywilejowane miejsce w jej funkcji wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i kulturotwórczej. Intencją niniejszego opracowania jest pomoc nauczycielom w podjęciu tego zadania. Jan Paweł II był, jest, i będzie wielkim Człowiekiem, Nauczycielem, a niebawem Świętym. Jego dorobek myśli stanowi wielką skarbnicę, z której czerpiemy i będziemy czerpać. Do niej w pierwszym rzędzie powinny »przyjść« podmioty szkoły, z niej wziąć przesłania na całe życie i permanentnie je urzeczywistniać. Ona jest źródłem istoty wychowania, celów, efektów oraz pedagogii chrześcijańskiej" [z okładki].
600 0 9 %a Jan Paweł %b II %c (papież ; %d 1920-2005)
650 9 %a Wychowanie do wartości
650 9 %a Nauczanie papieskie
650 9 %a Pedagogika chrześcijańska
655 9 %a Praca zbiorowa
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Religia i duchowość
700 1 # %a Chałas, Krystyna %d (1952- ). %e Redaktor
710 2 # %a Wydawnictwo Jedność. %e Wydawca %4 pbl
830 0 %a Wychowanie ku Wartościom... %v t.3
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401700530 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 83-7442-430-3 %q (oprawa miękka)
920 %a ISBN 978-83-7442-430-1

"Wychowanie młodego człowieka zawsze się odbywa w odniesieniu do wartości. One bowiem stanowią jego cel i treść. Nie ma wychowania bez wartości. Wychowanie określane jako wspomaganie wychowanków w urzeczywistnianiu wartości jest wychowaniem ku wartościom. Sprowadza się do wspierania młodych ludzi w urzeczywistnianiu własnej i właściwej hierarchii wartości. W wychowaniu ku wartościom nie może zabraknąć odniesienia do wartości, na które zwracał uwagę Jan Paweł II, oraz jego wskazań względem nich. Jego nauczanie winno na trwałe zagościć w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły, należy mu się uprzywilejowane miejsce w jej funkcji wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i kulturotwórczej. Intencją niniejszego opracowania jest pomoc nauczycielom w podjęciu tego zadania. Jan Paweł II był, jest, i będzie wielkim Człowiekiem, Nauczycielem, a niebawem Świętym. Jego dorobek myśli stanowi wielką skarbnicę, z której czerpiemy i będziemy czerpać. Do niej w pierwszym rzędzie powinny »przyjść« podmioty szkoły, z niej wziąć przesłania na całe życie i permanentnie je urzeczywistniać. Ona jest źródłem istoty wychowania, celów, efektów oraz pedagogii chrześcijańskiej" [z okładki].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 184749
Sygnatura:
W 184749 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz