Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

Performatywność a reprodukcja w edukacji humanistycznej

Автори:
Pieniążek, Marek (1970- )
Повна назва:
Performatywność a reprodukcja w edukacji humanistycznej / Marek Pieniążek
Дата публікації:
2022
Шукати в:
Edukacja w procesie zmiany społecznej, s. 103-114
Зміст:
  • Sprawczość nauk humanistycznych?
  • Sprawczość w świadomości stutentów.
  • Uwarunkowania dla implementacji performatyki edukacyjnej.

Зауваження:
Bibliografia na stronach 112-113
Streszczenie w języku angielskim
Тема:
Archer, Margaret Scotford (1943-2023)
Performatywność
Nauki humanistyczne
Kształcenie
Nauczanie
Reprodukcja
Cele kształcenia
Podmiotowość
Internet
Nowoczesność
Socjologia edukacji
Kształcenie nauczycieli
Filologia polska
Polska
Wielka Brytania
Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Жанр / Форма:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Робота, стаття
пропозиція бібліотеки
LDR 03046caa#a2200589#i#4500
001 3223401704822
003 OLSZT 005
005 20240125114328.4
008 230425s2022####pl#||||g#####|||###|pol#d
035 %a (PL)b1000002908457
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9913220443505606
035 %a 991053070437605066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %e PNN %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %b eng
045 0 %b d2001 %b d2022
046 %k 2022
100 1 %a Pieniążek, Marek %d (1970- ) %e Autor
245 1 0 %a Performatywność a reprodukcja w edukacji humanistycznej / %c Marek Pieniążek.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronach 112-113.
505 8 # %a <ul><li>Sprawczość nauk humanistycznych?</li><li>Sprawczość w świadomości stutentów.</li><li>Uwarunkowania dla implementacji performatyki edukacyjnej.</li></ul>
520 8 %a "Autor rozważa możliwy wpływ społeczny performatywnie projektowanej edukacji humanistycznej w kontekście wciąż dominujących w instytucjach edukacyjnych przejawów reprodukcji (P. Bourdieu). [...] Edukacja humanistyczna przeliczająca wiedzę na punkty, staje się kolejnym czynnikiem ekonomizacji wiedzy, osłabia także przejawy podmiotowości i sprawczości w dyskursie edukacyjnym (M.S. Archer). Celowo uruchomiona w polu edukacji performatywność może być natomiast ważną formą obrony podmiotowości i podtrzymywania sprawczych aktywności młodych pokoleń. Autor wskazuje na potrzebę wzmacniania tendencji performatywnych w kształtowaniu zawodowych kompetencji nauczycieli" [ze streszczenia].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
600 1 9 %a Archer, Margaret Scotford %d (1943-2023)
648 7 %a 2001- %2 DBN
650 9 %a Performatywność %2 DBN
650 7 %a Nauki humanistyczne %2 DBN
650 7 %a Kształcenie %2 DBN
650 9 %a Nauczanie
650 9 %a Reprodukcja
650 9 %a Cele kształcenia
650 7 %a Podmiotowość %2 DBN
650 7 %a Internet %2 DBN
650 7 %a Nowoczesność %2 DBN
650 7 %a Socjologia edukacji %2 DBN
650 9 %a Kształcenie nauczycieli
650 9 %a Filologia polska
651 7 %a Polska %2 DBN
651 7 %a Wielka Brytania %2 DBN
655 7 %a Artykuł problemowy %2 DBN
655 7 %a Artykuł z pracy zbiorowej %2 DBN
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
773 0 # %i // W: %t Edukacja w procesie zmiany społecznej, %w (PL)b1000002721641 %w (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9913130506205606 %w 991053055411305066 %g s. 103-114 %z ISBN 9788374057066
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401704822 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Autor rozważa możliwy wpływ społeczny performatywnie projektowanej edukacji humanistycznej w kontekście wciąż dominujących w instytucjach edukacyjnych przejawów reprodukcji (P. Bourdieu). [...] Edukacja humanistyczna przeliczająca wiedzę na punkty, staje się kolejnym czynnikiem ekonomizacji wiedzy, osłabia także przejawy podmiotowości i sprawczości w dyskursie edukacyjnym (M.S. Archer). Celowo uruchomiona w polu edukacji performatywność może być natomiast ważną formą obrony podmiotowości i podtrzymywania sprawczych aktywności młodych pokoleń. Autor wskazuje na potrzebę wzmacniania tendencji performatywnych w kształtowaniu zawodowych kompetencji nauczycieli" [ze streszczenia].

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр