Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znaczenia nadawane działaniom profesjonalnym przez nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Autorzy:
Grochowalska, Magdalena
Tytuł pełny:
Znaczenia nadawane działaniom profesjonalnym przez nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Magdalena Grochowalska
Rok wydania:
2022
Szukaj w:
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, s. 108-120
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 119-120
Streszczenie w języku angielskim
Temat:
Nauczyciele przedszkoli
Nauczyciele nauczania początkowego
Start zawodowy
Zawód
Kompetencje zawodowe
Praca
Samopostrzeganie
Poczucie własnej wartości
Polska
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Raport z badań
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02774caa#a2200445#i#4500
001 3223401707867
003 OLSZT 005
005 20240125114328.2
008 230509s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2022
100 1 %a Grochowalska, Magdalena. %e Autor
245 1 0 %a Znaczenia nadawane działaniom profesjonalnym przez nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / %c Magdalena Grochowalska.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
520 8 %a "Celem prezentowanego tekstu nie jest analiza profesji nauczyciela, lecz - w odwołaniu do wybranych wyników badań własnych - zilustrowanie sposobu, w jaki nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej [rozpoczynające pracę] konceptualizują działania profesjonalne. [...] Punktem wyjścia dla prezentowanych rozważań jest założenie, iż formułowanie przekonań na temat działań profesjonalnych dokonuje się w świadomości stopniowo. Stąd różnorodność aktywności podejmowanych w okresie startu zawodowego może powodować, że staną się one dla nauczyciela wyzwaniem. Jest to bowiem etap uważany za najtrudniejszy w pracy zawodowej, określany jako doświadczenie szokujące. O ile posiadane kwalifikacje zawodowe świadczą o formalnym przygotowaniu do pracy, o tyle nie gwarantują poczucia pewności w działaniach profesjonalnych" [z wprowadzenia].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
650 9 %a Nauczyciele przedszkoli
650 9 %a Nauczyciele nauczania początkowego
650 9 %a Start zawodowy
650 9 %a Zawód
650 9 %a Kompetencje zawodowe
650 9 %a Praca
650 9 %a Samopostrzeganie
650 9 %a Poczucie własnej wartości
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Raport z badań
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, %w 0843402055983 %w 0263402488836 %w (RAD 015)0813402226035 %g s. 108-120 %z ISBN 9788382701760
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401707867 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Celem prezentowanego tekstu nie jest analiza profesji nauczyciela, lecz - w odwołaniu do wybranych wyników badań własnych - zilustrowanie sposobu, w jaki nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej [rozpoczynające pracę] konceptualizują działania profesjonalne. [...] Punktem wyjścia dla prezentowanych rozważań jest założenie, iż formułowanie przekonań na temat działań profesjonalnych dokonuje się w świadomości stopniowo. Stąd różnorodność aktywności podejmowanych w okresie startu zawodowego może powodować, że staną się one dla nauczyciela wyzwaniem. Jest to bowiem etap uważany za najtrudniejszy w pracy zawodowej, określany jako doświadczenie szokujące. O ile posiadane kwalifikacje zawodowe świadczą o formalnym przygotowaniu do pracy, o tyle nie gwarantują poczucia pewności w działaniach profesjonalnych" [z wprowadzenia].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz