Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

Pokoleniowa wieża Babel : czy w czasach cyfryzacji młodzież i dorośli są w stanie się porozumieć?

Автори:
Szczygieł, Aleksandra
Повна назва:
Pokoleniowa wieża Babel : czy w czasach cyfryzacji młodzież i dorośli są w stanie się porozumieć? / Aleksandra Szczygieł
Дата публікації:
2022
Шукати в:
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, s. 188-209
Зміст:
  • Kultura jako płaszczyzna porozumiewania się.
  • Współczesna szkoła jako płaszczyzna porozumienia nauczyciel - uczeń.
  • Popkultura jako relacyjny background młodego pokolenia.
  • Badania własne - przeprowadzone w 2022 r. wśród studentów nt. postaw ich nauczycieli z okresu szkoły średniej wobec różnych obszarów młodzieżowej kultury popularnej.

Зауваження:
Bibliografia, netografia na stronach 206-209
Streszczenie w języku angielskim
Тема:
Nowe media (komunikacja)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
Zmiana społeczna
Zmiana kulturowa
Kultura popularna
Komunikacja werbalna
Komunikacja społeczna
Wspólnota
Socjologia edukacji
Nauczyciele
Bariery komunikacyjne
Kompetencje wychowawcze
Kompetencje komunikacyjne
Kompetencje medialne
Różnice międzypokoleniowe
Uczniowie
Młodzież
Polska
Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Kultura i sztuka
Жанр / Форма:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Raport z badań
Artykuł z pracy zbiorowej
Робота, стаття
пропозиція бібліотеки
LDR 03706caa#a2200613#i#4500
001 3223401708125
003 OLSZT 005
005 20240125114328.8
008 230510s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
045 0 %b d2022
046 %k 2022
100 1 %a Szczygieł, Aleksandra. %e Autor
245 1 0 %a Pokoleniowa wieża Babel : %b czy w czasach cyfryzacji młodzież i dorośli są w stanie się porozumieć? / %c Aleksandra Szczygieł.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 206-209.
505 8 # %a <ul><li>Kultura jako płaszczyzna porozumiewania się.</li><li>Współczesna szkoła jako płaszczyzna porozumienia nauczyciel - uczeń.</li><li>Popkultura jako relacyjny background młodego pokolenia.</li><li>Badania własne - przeprowadzone w 2022 r. wśród studentów nt. postaw ich nauczycieli z okresu szkoły średniej wobec różnych obszarów młodzieżowej kultury popularnej.</li></ul>
520 8 %a "Artykuł poświęcony jest analizie rozbieżności pomiędzy kulturowym doświadczeniem nauczycieli i uczniów, będącej w znacznym stopniu efektem szybkiego rozwoju mediów i cyfryzacji. [...] Rezultatem takiego braku wspólnoty kulturowej jest m.in.: ignorowanie ogromnego obszaru tekstów kultury mogących wspierać przyswajanie treści programowych, norm i postaw, utrata płaszczyzny mogącej służyć budowaniu relacji, w której nauczyciel staje się mentorem, a nie tylko dawcą wiedzy, oraz postępująca wzajemna izolacja - utrata wspólnoty językowej, wspólnoty doświadczenia i motywacji do wspólnego działania. Niniejsza praca przedstawia konsekwencje takiej sytuacji, próbuje odnaleźć przyczyny będące jej źródłem oraz wskazuje na potencjalne możliwości zmiany, tak aby odwrócić lub chociaż zatrzymać zjawisko tworzenia tytułowej wieży Babel w rzeczywistości społecznio-edukacyjnej" [ze streszczenia].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Nowe media (komunikacja)
650 9 %a Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
650 9 %a Zmiana społeczna
650 9 %a Zmiana kulturowa
650 9 %a Kultura popularna
650 9 %a Komunikacja werbalna
650 9 %a Komunikacja społeczna
650 9 %a Wspólnota
650 9 %a Socjologia edukacji
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Bariery komunikacyjne
650 9 %a Kompetencje wychowawcze
650 9 %a Kompetencje komunikacyjne
650 9 %a Kompetencje medialne
650 9 %a Różnice międzypokoleniowe
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Młodzież
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Raport z badań
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Kultura i sztuka
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, %w 0843402055983 %w 0263402488836 %w (RAD 015)0813402226035 %g s. 188-209 %z ISBN 9788382701760
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401708125 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Artykuł poświęcony jest analizie rozbieżności pomiędzy kulturowym doświadczeniem nauczycieli i uczniów, będącej w znacznym stopniu efektem szybkiego rozwoju mediów i cyfryzacji. [...] Rezultatem takiego braku wspólnoty kulturowej jest m.in.: ignorowanie ogromnego obszaru tekstów kultury mogących wspierać przyswajanie treści programowych, norm i postaw, utrata płaszczyzny mogącej służyć budowaniu relacji, w której nauczyciel staje się mentorem, a nie tylko dawcą wiedzy, oraz postępująca wzajemna izolacja - utrata wspólnoty językowej, wspólnoty doświadczenia i motywacji do wspólnego działania. Niniejsza praca przedstawia konsekwencje takiej sytuacji, próbuje odnaleźć przyczyny będące jej źródłem oraz wskazuje na potencjalne możliwości zmiany, tak aby odwrócić lub chociaż zatrzymać zjawisko tworzenia tytułowej wieży Babel w rzeczywistości społecznio-edukacyjnej" [ze streszczenia].

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр