Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

Nauczyciel w personalistycznym rozumieniu jego profesji : (próba analizy)

Автори:
Sipińska, Dorota
Повна назва:
Nauczyciel w personalistycznym rozumieniu jego profesji : (próba analizy) / Dorota Sipińska
Дата публікації:
2022
Шукати в:
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, s. 259-271
Зміст:
  • Idea nauczyciela i nauczycielstwa.
  • Zawód nauczyciela jako wartość szczególna.
  • Idea podmiotowości nauczycielskiej.
  • Praca zawodowa jako wartość w systemie aksjologicznym nauczyciela.
  • Wartość dialogu w pracy nauczyciela.

Зауваження:
Bibliografia na stronach 269-271
Streszczenie w języku angielskim
Тема:
Nauczyciele
Etos
Kompetencje zawodowe
Kształcenie nauczycieli
Doskonalenie zawodowe
Refleksyjność
Cele kształcenia
Personalizm
Podmiotowość
Filozofia edukacji
Socjologia edukacji
Pedeutologia
Edukacja i pedagogika
Filozofia i etyka
Жанр / Форма:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Робота, стаття
пропозиція бібліотеки
LDR 02877caa#a2200493#i#4500
001 3223401709051
003 OLSZT 005
005 20240125114328.7
008 230512s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2022
100 1 %a Sipińska, Dorota. %e Autor
245 1 0 %a Nauczyciel w personalistycznym rozumieniu jego profesji : %b (próba analizy) / %c Dorota Sipińska.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronach 269-271.
505 8 # %a <ul><li>Idea nauczyciela i nauczycielstwa.</li><li>Zawód nauczyciela jako wartość szczególna.</li><li>Idea podmiotowości nauczycielskiej.</li><li>Praca zawodowa jako wartość w systemie aksjologicznym nauczyciela.</li><li>Wartość dialogu w pracy nauczyciela.</li></ul>
520 8 %a "Przedstawione opracowanie stanowi próbę spojrzenia na nauczyciela i nauczycielstwo z perspektywy personalistycznej poprzez dostrzeżenie szansy zaprojektowania na tej podstawie programu przygotowania do zawodu, ze szczególnym budowania i kształtowania podmiotowości nauczyciela pedagoga, rozumienia przez niego wartości pracy zawodowej oraz - co należy podkreślić - uświadomienia znaczenia dialogu w relacjach z uczniem i wychowankiem. Takie ujęcie nauczyciela rodzi nadzieję na jego kształcenie w duchu głębokiego humanizmu pozwalającego dostrzec w innym człowieku osoby. Być może taki kontekst rozumienia nauczycielstwa przywróci temu zawodowi, jakże zacnemu, należny mu szacunek, honor, poważanie i godność" [ze streszczenia].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Etos
650 9 %a Kompetencje zawodowe
650 9 %a Kształcenie nauczycieli
650 9 %a Doskonalenie zawodowe
650 9 %a Refleksyjność
650 9 %a Cele kształcenia
650 9 %a Personalizm
650 9 %a Podmiotowość
650 9 %a Filozofia edukacji
650 9 %a Socjologia edukacji
650 9 %a Pedeutologia
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Filozofia i etyka
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, %w 0843402055983 %w 0263402488836 %w (RAD 015)0813402226035 %g s. 259-271 %z ISBN 9788382701760
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401709051 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Przedstawione opracowanie stanowi próbę spojrzenia na nauczyciela i nauczycielstwo z perspektywy personalistycznej poprzez dostrzeżenie szansy zaprojektowania na tej podstawie programu przygotowania do zawodu, ze szczególnym budowania i kształtowania podmiotowości nauczyciela pedagoga, rozumienia przez niego wartości pracy zawodowej oraz - co należy podkreślić - uświadomienia znaczenia dialogu w relacjach z uczniem i wychowankiem. Takie ujęcie nauczyciela rodzi nadzieję na jego kształcenie w duchu głębokiego humanizmu pozwalającego dostrzec w innym człowieku osoby. Być może taki kontekst rozumienia nauczycielstwa przywróci temu zawodowi, jakże zacnemu, należny mu szacunek, honor, poważanie i godność" [ze streszczenia].

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр